Skandál v továrnách Volkswagenu! V kantýnách oblíbený currywurst nechutná tak jako dříve
Volkswagen se proslavil nejen výrobou automobilů, ale také produkcí vepřových párků, kterých se dokonce vyrobí více než aut této značky. Dělá je hlavně pro potřeby svých továrních kantýn, kde jsou podávány ve formě oblíbených currywurstů. Jenže vyskytl se problém, mezi zaměstnanci populární jídlo nechutná tak jako dříve. A pracovníkům Volkswagenu taková situace vadí. Nastala tak kauza označovaná jako kečupgate.
Milovníci pochoutky skládající se z párku, kečupu a kari si povšimli, že jídlo nově nepálí v žaludku, ale štípe už na jazyku, což se jim s celkově odlišnou chutí nelíbí.
Důvod změny hledejme ve změně dodavatele kečupu v německých továrnách Volkswagenu. Zatímco vepřové párky si německá automobilka vyrábí sama, kečup si objednává u externí firmy. Tou byla dosud společnost Mondelez, jenže kvůli změně její strategie a konci výroby kečupu musel Volkswagen hledat dodavatele jinde. Volba padla na společnost Develey, přičemž se ukázala jako méně šťastná.
Jelikož původní recept nebyl přesně známý, respektive byl tajný, musel nový dodavatel namíchat kečup znova, tak, aby chutnal jako ten dřívější a splňoval další standardy Volkswagenu, na čemž pracoval už od loňského roku. Přitom se však Develey rozhodl pro zdravější mix, s méně cukru a méně tuku, avšak s více rajčatové pasty. A právě to podle zaměstnanců chuť currywurstu značně ovlivňuje.
Pracuje se tak na nápravě a další úpravě nového kečupu, což však není zcela jednoduchá záležitost. „Není chilli jako chilli a není rajče jako rajče, a tak je neskutečně těžké udělat kečup tak, aby chutnal jako ten dřívější,“ říká šéf cateringu ve Volkswagenu Martin Cordes.
Kečupgate tak zatím neutuchá a pokračuje. Nejde přitom jen o spokojenost zaměstnanců Volkswagenu, ale také zákazníků. Daný kečup se totiž podobně jako „VW-párky“ prodává, jen za loňský rok automobilka prodala na 550.000 půllitrových lahví kečupu a na 27.000 kbelíků této omáčky.