Škoda Auto za deset měsíců zvýšila prodej na 741.800 vozů
V říjnu vzrostly prodeje o 11,3 procenta na 77.000 vozů. ČTK o tom informoval mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.
Na dobrých výsledcích firmy se podílí trhy Číny, Indie a Ruska. Koncem roku ale pociťuje rozdíly v dynamice poptávky v jednotlivých regionech. "Už po deseti měsících máme na dosah prodejní výsledky celého roku 2010 a v letošním roce poprvé v historii prodáme v celosvětovém měřítku více než 800.000 vozů," uvedl člen představenstva odpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann.
Na českém trhu boleslavská automobilka v říjnu posílila o 0,6 procenta. Zákazníkům dodala celkem 5100 vozů. Očekává, že prodeje v Česku porostou také díky novému modelu Citigo, který se začne v listopadu prodávat právě na domácím trhu.
Škodě rostly prodeje v tradičních růstových regionech, v Indii, Číně a Rusku. V Rusku dosáhla značka v říjnu s 7000 prodanými auty a nárůstem o 88,3 procenta nejlepšího měsíčního výsledku ve své historii. Na indickém trhu, který celkově klesal, Škoda zvýšila dodávky zákazníkům o 36,7 procent na 2300 vozů. V Číně dodala automobilka v říjnu o 14 procent meziročně více aut, zákazníci pořídili 20.900 vozů.
Více aut prodala firma také ve střední a východní Evropě. Prodeje tam stouply o 20,4 procent na 21.100 vozů. Navzdory celkově klesajícímu trendu trhu v západní Evropě se tam Škodě prodeje zvýšily o 2,8 procent na 29.200 vozů.
Nejmladší model značky společně s novou kompaktní limuzínou Rapid, představenou před několika týdny Indii, je pro škodu Auto začátkem modelové ofenzívy. Připravuje ji, aby do roku 2018 prodávala 1,5 milionu vozů ročně.
Nejoblíbenějším modelem v říjnu byla s 33.600 prodanými kusy Octavia. Fabii si pořídilo 23.000 řidičů. Na třetím místě v prodeji byl Superb, jehož se prodalo 9900 kusů, pro Yetiho se rozhodlo 6300 lidí. Roomsterů prodala firma 3000 kusů.