Škoda Auto začala vyrábět Fabie RS a Fabie Greenline II
Škoda Auto v měsíci červnu zahájila sériovou výrobu dvou nových variant Škody Fabia. K prvním zákazníkům se tak od druhé poloviny roku 2010 dostanou vozy Fabia RS a Fabia Combi RS a Fabia Combi GreenLine druhé generace s mimořádně nízkou spotřebou.
První generace Škody Fabia RS se vyráběla v letech 2003 až 2007. Navzdory netypické naftové motorizaci 1,9 TDI PD (96 kW) a ceně, která na českém trhu začínala kolem půl milionu korun, se stala velmi populární variantou. Automobilka jich vyrobila více než 21 tisíc.
Doba, trh i technika pokročily, a tak se ke zrychlení naftového hot-hatche (0-100 km/h za 9,6 s) přiblížila i civilní Fabia 1,2 TSI (77 kW) (0-100 km/h za 10,1 s), kterou dnes není problém koupit za méně než 300.000,-Kč. Nová Fabia RS se prodává opět za necelý půlmilion, jízdní dynamika je ale podstatně lepší.
Doporučujeme |
Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník) |
Po technické stránce nová Fabia RS přiváží hned několik novinek. Xenonové světlomety, které byly před lety standardem pro RS, dnes ve Fabii nepořídíte ani za příplatek. Příznivci manuálních převodovek jsou zklamáni z nemožnosti výběru - žádná vhodná manuální převodovka se vedle motoru 1,4 TSI se složitým systémem přeplňování nevejde - standardem je sedmistupňové DSG. Rozšířením nabídky do neobvyklé části segmentu rychlých malých hatchbacků je naopak Fabia RS Combi. První Fabia RS se chlubila vysokým točivým mometem (310 Nm) v nízkých otáčkách (1900 min-1), který byl typický pro motory TDI PD, ale ani maloobjemový motor 1,4 TSI se v tomto směru nemá za co stydět. Jeho momentové maximum 250 Nm je k dispozici v širokém pásmu od 2000 do 4500 min-1.
Výrobní linky začínají opouštět i nejúspornější škodovky v historii automobilky. Dva roky po uvedení Fabie GreenLine přichází Škoda letos v létě s druhou generací. Fabia Combi GreenLine II dostala nový tříválec 1,2 TDI CR DPF (55 kW) se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail, systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie, či doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT. Agregát dosahuje spotřebu 3,4 l/100 km v normovaném kombinovaném cyklu.
Doporučujeme |
Za volantem: Škoda Fabia RS |
Škoda Fabia RS: První jízdní dojmy |