Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto začala vyrábět Fabie RS a Fabie Greenline II

Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
113 Fotogalerie
Diskuze (7)
První zákazníci dostanou svá „eresa“ v červenci.

Škoda Auto v měsíci červnu zahájila sériovou výrobu dvou nových variant Škody Fabia. K prvním zákazníkům se tak od druhé poloviny roku 2010 dostanou vozy Fabia RS a Fabia Combi RS a Fabia Combi GreenLine druhé generace s mimořádně nízkou spotřebou.

První generace Škody Fabia RS se vyráběla v letech 2003 až 2007. Navzdory netypické naftové motorizaci 1,9 TDI PD (96 kW) a ceně, která na českém trhu začínala kolem půl milionu korun, se stala velmi populární variantou. Automobilka jich vyrobila více než 21 tisíc.

Doba, trh i technika pokročily, a tak se ke zrychlení naftového hot-hatche (0-100 km/h za 9,6 s) přiblížila i civilní Fabia 1,2 TSI (77 kW) (0-100 km/h za 10,1 s), kterou dnes není problém koupit za méně než 300.000,-Kč. Nová Fabia RS se prodává opět za necelý půlmilion, jízdní dynamika je ale podstatně lepší.

Doporučujeme
Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

Po technické stránce nová Fabia RS přiváží hned několik novinek. Xenonové světlomety, které byly před lety standardem pro RS, dnes ve Fabii nepořídíte ani za příplatek. Příznivci manuálních převodovek jsou zklamáni z nemožnosti výběru - žádná vhodná manuální převodovka se vedle motoru 1,4 TSI se složitým systémem přeplňování nevejde - standardem je sedmistupňové DSG. Rozšířením nabídky do neobvyklé části segmentu rychlých malých hatchbacků je naopak Fabia RS Combi. První Fabia RS se chlubila vysokým točivým mometem (310 Nm) v nízkých otáčkách (1900 min-1), který byl typický pro motory TDI PD, ale ani maloobjemový motor 1,4 TSI se v tomto směru nemá za co stydět. Jeho momentové maximum 250 Nm je k dispozici v širokém pásmu od 2000 do 4500 min-1.

Výrobní linky začínají opouštět i nejúspornější škodovky v historii automobilky. Dva roky po uvedení Fabie GreenLine přichází Škoda letos v létě s druhou generací. Fabia Combi GreenLine II dostala nový tříválec 1,2 TDI CR DPF (55 kW) se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail, systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie, či doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT. Agregát dosahuje spotřebu 3,4 l/100 km v normovaném kombinovaném cyklu.

Doporučujeme
Za volantem: Škoda Fabia RS
Škoda Fabia RS: První jízdní dojmy

Vstoupit do diskuze (7)