Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto začala vyrábět Fabie RS a Fabie Greenline II

Ondřej Láník
Diskuze (7)
První zákazníci dostanou svá „eresa“ v červenci.

Škoda Auto v měsíci červnu zahájila sériovou výrobu dvou nových variant Škody Fabia. K prvním zákazníkům se tak od druhé poloviny roku 2010 dostanou vozy Fabia RS a Fabia Combi RS a Fabia Combi GreenLine druhé generace s mimořádně nízkou spotřebou.

První generace Škody Fabia RS se vyráběla v letech 2003 až 2007. Navzdory netypické naftové motorizaci 1,9 TDI PD (96 kW) a ceně, která na českém trhu začínala kolem půl milionu korun, se stala velmi populární variantou. Automobilka jich vyrobila více než 21 tisíc.

Doba, trh i technika pokročily, a tak se ke zrychlení naftového hot-hatche (0-100 km/h za 9,6 s) přiblížila i civilní Fabia 1,2 TSI (77 kW) (0-100 km/h za 10,1 s), kterou dnes není problém koupit za méně než 300.000,-Kč. Nová Fabia RS se prodává opět za necelý půlmilion, jízdní dynamika je ale podstatně lepší.

Doporučujeme
Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

Po technické stránce nová Fabia RS přiváží hned několik novinek. Xenonové světlomety, které byly před lety standardem pro RS, dnes ve Fabii nepořídíte ani za příplatek. Příznivci manuálních převodovek jsou zklamáni z nemožnosti výběru - žádná vhodná manuální převodovka se vedle motoru 1,4 TSI se složitým systémem přeplňování nevejde - standardem je sedmistupňové DSG. Rozšířením nabídky do neobvyklé části segmentu rychlých malých hatchbacků je naopak Fabia RS Combi. První Fabia RS se chlubila vysokým točivým mometem (310 Nm) v nízkých otáčkách (1900 min-1), který byl typický pro motory TDI PD, ale ani maloobjemový motor 1,4 TSI se v tomto směru nemá za co stydět. Jeho momentové maximum 250 Nm je k dispozici v širokém pásmu od 2000 do 4500 min-1.

Výrobní linky začínají opouštět i nejúspornější škodovky v historii automobilky. Dva roky po uvedení Fabie GreenLine přichází Škoda letos v létě s druhou generací. Fabia Combi GreenLine II dostala nový tříválec 1,2 TDI CR DPF (55 kW) se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail, systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie, či doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT. Agregát dosahuje spotřebu 3,4 l/100 km v normovaném kombinovaném cyklu.

Doporučujeme
Za volantem: Škoda Fabia RS
Škoda Fabia RS: První jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (7)
27. 6. 2010 17:17
Re: 3,4 na 100
to sice ano, ale pravdepodobne by dymila ako parnik :-) (ako stare tdi). Emisne normy "kazia" spotrebu vsetkym motorom :-(
27. 6. 2010 16:50
Re: 3,4 na 100
nebýt zpřísněných požadavků na emise, jezdila by taky pod tři ...
27. 6. 2010 09:44
Re: 3,4 na 100
tak si holt misto TSI vzit 1.2HTP +LPG
26. 6. 2010 22:19
Re: 3,4 na 100
Přesně tak, navíc s turbem je montáž LPG pro motor vražda. Výfukové plyny mají podstatně vyšší teplotu, LPG má vyšší oktanové číslo, u některých moderních krátkozdvihových motorů ani nezhoří a ničí výfukové ventily i jejich gufera. Turbo se nestíhá chladit, musí se podstatně dřív repasovat, hlavně pokud má proměnlivou geometrii lopatek. Proto se dnes ve velkém do aut na LPG montuje zařízení na přidávání močoviny, aby se těmto škodám alespoň částečně zabránilo. Stejně ale LPG znamená vždy nižší náklady na palivo za cenu nižší životnosti motoru.
Avatar - WinDiesel
26. 6. 2010 20:56
Re: 3,4 na 100
Moderní motory nemají LPG v lásce, musíš provést rozsáhlé úpravy, jinak jde motor po 50 tkm do kopru.