Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric: Trolejbusy pro Rigu

Škoda
Škoda
Škoda
Škoda
12 Fotogalerie
Diskuze (10)
Společnost Škoda Electric dodá pětadvacet nových trolejbusů do lotyšského hlavního města.

Riga uplatnila již druhé zúčinění smlouvy na trolejbusy ze Škody Electric a celkem bude konce roku vozit tamější cestující padesát nejmodernějších trolejbusů. Škodovka uzavřela kontrakt na dodávku až 125 trolejbusů v červenci 2013.

Petr Kasenčák, vedoucí obchodního úseku divize Trolejbusy Škody Electric, uvedl, že v průběhu několika následujících let dodá plzeňská společnost do lotyšské metropole nízkopodlažní kloubové trolejbusy typu Škoda 27 Tr v celkové hodnotě až 2,6 mld. Kč.

Součástí smlouvy je navíc možnost uplatnění opce na dalších 38 trolejbusů. První trolejbusy byly do Rigy dodány v průběhu loňského roku a letos dochází k další objednávce.

V Rize jsou škodovácké trolejbusy oblíbené již několik desetiletí. První vozy byly do Rigy dodány už v roce 1955. Současná zakázka navazuje na 150 nízkopodlažních trolejbusů Škoda 24 Tr za zhruba 1,5 miliardy korun, které byly dodány v letech 2007-2009. Kromě trolejbusů jezdí v Rize také nízkopodlažní tramvaje ForCity Alfa.

Vozidla typu Škoda 27 Tr představují osmnáctimetrový plně nízkopodlažní čtyřdveřový kloubový trolejbus s celkovou kapacitou 167 cestujících, který je vyvinut a vyráběn ve spolupráci s polskou firmou Solaris.

První trolejbus Škoda 27 Tr Solaris byl vyroben v roce 2009. Škoda Electric dodává veškerou elektrovýzbroj a provádí celkovou montáž tohoto třínápravového vozu. Elektrická výzbroj je uložena v kontejneru na střeše vozidla.

Trolejbusy Škoda 27 Tr pro Rigu jsou vybaveny pomocným diesel-agregátem, umístěným v zadní části vozu a umožňujícím jízdu i v místech bez trolejového vedení. Asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace výrazně snižují energetickou náročnost na provoz vozidla a náklady na údržbu.

Součástí vybavení trolejbusů pro lotyšskou metropoli je rovněž klimatizace a moderní informační systém včetně zařízení pro zjišťování počtu cestujících.

Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem trolejbusů a v loňském roce vyrobila rekordních téměř 300 vozidel. Aby došlo k pokrytí požadavků na všechny získané zakázky, vyrábí kolem 30 trolejbusů měsíčně.

Škodovka navíc investuje do vývoje nových produktů každoročně kolem 200 milionů Kč ročně. Jedná se o vozidla určená pro třetí tisíciletí - například o bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner) nebo hybridní autobus Škoda H12.

Vstoupit do diskuze (10)