Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000

Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000

Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000 Zdroj: acz

Diskuze (17)
V pátek 4. dubna ve 12:30 sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000. Jubilejním vozem se stala Fabia Combi 1.4 16V/55 kW v provedení Comfort.

V pátek 4. dubna ve 12:30 sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000. Jubilejním vozem se stala Fabia Combi 1.4 16V/55 kW v provedení Comfort, která zamíří ke své budoucí majitelce do Polské republiky.

Škoda Fabia v karosářské verzi hatchback si odbyla svoji premiéru 14. září 1999 na autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem, v prosinci tohoto roku pak následovalo uvedení na trh v České republice a vybraných zemích. Rok po hatchbacku byla v Paříži představena verze Combi a modelovou rodinu doplnila koncem února 2001 v Ženevě představená verze se stupňovitou zádí označená jako Sedan. Za svůj život dosáhla modelová řada Fabia několika úspěchů v různých evropských anketách, kdy například získala i ocenění „Zlatý volant“ (listopad 1999) a řadu vítězství v národních anketách Auto roku.

Současná Škoda Fabia je tak nabízena ve třech karosářských verzích – hatchback, kombi a sedan a ve čtyřech výbavových provedeních – Junior, Classic, Comfort a Elegance. Jako pohonné jednotky je nabízeno celkem osm motorů, z nichž pět je benzínových a tři naftové. Původní škodovácké motory OHV o zdvihovém objemu 1.4 litru a výkonech 44 a 50 kW a také krátce montovaný motor 1.0/37 kW nahradily nové motory s rozvodem OHC o zdvihovém objemu 1.2 litru a výkonech 40 a 47 kW. Tyto motory doplňují koncernové „jedna-čtyřky“ o výkonech 55 a 74 kW a dvoulitrový motor o výkonu 85 kW. Známé naftové motory 1.9 SDI/47 kW a 1.9 TDI-PD/74 kW doplňuje nově tříválcový turbodiesel 1.4 TDI-PD/55 kW. Pro vyznavače sportovně vyhlížejících vozů je zde další novinka v podobě Fabie RS, která se stala výchozí verzí pro soutěžní Fabii WRC. Oproti klasickým sourozencům se „ereso“ odlišuje sportovními úpravami designu, sportovně laděným interiérem a motorem 1.9 TDI-PD/96 kW se šestistupňovou manuální převodovkou.

A co bude dál? I když je Fabia dáma sotva čtyřletá, již dnes se dá předpokládat, že je v polovině svého výrobního cyklu. A to je čas, kdy lze očekávat alespoň částečný facelift, který zřejmě přinese jisté změny designu a interiéru. Druhou částí modernizace je zavádění nové generace pohonných jednotek. Své úpravy doznaly i použité elektronické systémy, neustálou modernizací prochází prvky pasivní bezpečnosti. Pokud se automobilka Škoda Auto bude držet své tradice, lze očekávat již vyvíjeného nástupce Fabie někdy kolem roku 2006.

Vstoupit do diskuze (17)