Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia v únoru druhým nejprodávanějším autem na německém trhu

Ondřej Láník Ondřej Láník 18. 3. 2009 • 06:04
181
Odbyt malé Škody v Německu proti lednu vzrostl více než trojnásobně. Za zvýšením poptávky podle představitelů automobilky stojí především šrotovací prémie. V Německu se minulý měsíc nejvíc prodával domácí VW Golf.

Volkswagen Golf byl letos v únoru jako obvykle na prvním místě německých prodejních statistik, na dalších místech žebříčku ale povyskočily podstatně levnější modely. Nejvíce na aktuální tržní situaci u sousedů dokázala získat Škoda, když se Fabia stala druhým neprodávanějším vozem celého trhu a nejprodávanějším modelem ve třídě malých vozů. Předstihla tak konkurenční modely Fordu, Volkswagenu i Opelu a má ve třídě tržní podíl 12,4 %. Mimořádnost tohoto výsledku dokumentuje i to, že v lednu 2009 bylo prodáno pouze 2600 Fabií a meziročně jde o 168% nárůst.

Dařilo se také dalším produktům českého automobilového průmyslu. Na 13. místě únorového pořadí je Hyundai i30 (4339 ks), na 19. místě Škoda Octavia (3629 ks), v TOP 50 jsou také všechna kolínská auta - Toyota Aygo (2885 ks), Peugeot 107 (2166 ks), Citroen C1 (2135 ks).

Zvýšená poptávka po autech (letos nejsilnější únor za poslední 3 roky) je v Německu způsobena vládní dotací na nákup nových aut za předpokladu vyřazení starého, čemuž se lidově začalo říkat šrotovné. V Německu činí 2500 eur (zhruba 66.000 korun). Automobilky navíc přicházejí s vlastními marketingovými nástroji, tzv. ekologickými bonusy. Škoda například uplatňuje takzvaný "bye bye bonus" ve výši osmi procent z původní ceny. Právě tyto akce jsou podle mluvčího firmy Jaroslava Černého hlavním důvodem rostoucí obliby Fabie na německém trhu.

"Zvýšený zájem registrujeme i na dalších trzích, kde je zaváděno šrotovné nebo podobná opatření. Prodej roste v například v Rakousku, Francii a v poslední době na Slovensku. V Německu je to však samozřejmě nejvýraznější, je to náš hlavní zahraniční trh," řekl dnes ČTK Černý.

Pořadí modelů dle počtu registrací v Německu, únor 2009
Poř.ModelPočet registrací [ks]
1.VW Golf20459
2.Škoda Fabia9190
3.VW Polo8889
4.Ford Fiesta7072
5.VW Passat6952
6.Audi A46661
7.Mercedes-Benz C6491
8.Opel Astra6084
9.Opel Corsa5775
10.BMW 35201
11.Ford Focus4936
12.Audi A34875
13.Hyundai i304399
14.Toyota Yaris4824
15.Peugeot 2074179
16.SEAT Ibiza4041
17.VW Touran3719
18.BMW 13674
19.Škoda Octavia3629
20.VW Tiguan3613
21.VW Fox3541
22.Audi A63413
23.Suzuki Swift3263
24.Fiat Panda3116
25.Mercedes-Benz A2978

V Německu nabízí největší ekologický bonus podle deníku Bild Volkswagen. Při koupi nových modelů Sharan nebo Touareg zákazník dostane dodatečně ke státní prémii bonus (Umweltprämie plus) ve výši 7500 eur (téměř 200.000 Kč). I s inkasováním státního šrotovného tak může kupující ušetřit 10.000 eur, za něž si teoreticky může přikoupit další levnější vůz. Lákavé bonusy ve výši 4000 eur nabízí Volkswagen rovněž u modelu Passat, oblíbený Golf zlevnil o 2500 eur.

Půl druhé miliardy, které na ekologickou prémii vyčlenila v rámci svého druhého stimulačního balíčku německá vláda, stačí jen na 600.000 aut a podle některých dohadů budou prostředky vyčerpány už na počátku dubna. Od 30. března přitom má být šrotovné garantováno už na základě závazné kupní smlouvy, a nikoli, jako doposud, až na základě převzetí nového vozu a sešrotování starého.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 11:56
Re: Jak to ti Němci můžou kupovat?
SOUHLASím s vámi milý pete45, ty vaše "připomínky/výtky" docela "sedí", přesto si z nějakého důvodu více lidí koupí "zastaralejší" fabii než od stejného výrobce "modernější" ibizu - zvláštní ...
Asi možná nevím snad cena ...?
Pěkný den :-)
20. 3. 2009 11:49
Jak to ti Němci můžou kupovat?
Když je to taková disproporční ošklivka s hlučnými tříválci o spotřebě extrémně závislé na stylu jízdy, uzkým interiérem, zastaralým podvozkem a motory.
Nebo že by to bylo celkem pěkný, kvalitní a praktický auto pro lidi, kteří namají potřebu si honit triko v nějakým rádoby sportovním bouráku, na běžných silnicích stejně nevyužitelnýmu.
Taky je dojemný, jak někteří naši a slovenští inteligenti svými kidy dokážou dělat do vlastního hnízda, když už máme něco na úrovni.
Petr
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 14:21
Re: Italský trh leden + únor 2009
ad1) kombík je v C segmentu zásadní? Od kdy?
ad2) ty prodeje na it. trhu jsou za 08, opravdu tam hlavní roli hraje už G6?
ad3) otázka interpretace, taky můžeš napsat, že Italové prostě nechtíc vyklízejí c segment.
19. 3. 2009 14:05
Re: Italský trh leden + únor 2009
;-) :yes:
19. 3. 2009 14:03
Re: Italský trh leden + únor 2009
Čítal, ale vlastnému úsudku verím viac... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud