Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda má nové centrum digitalizace, pracuje se třeba na autonomních autech

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Vedle vývoje nových projektů a služeb mobility má nová oblast připravit podnik na digitální transformaci

Škoda Auto kvůli vývoji aut připojených k internetu a elektromobilů založila v rámci firemní struktury novou oblast digitalizace. Vyplývá to z informací automobilky. Do budoucna v rámci celopodnikové digitalizace podle neoficiálních informací počítá s investicemi za miliardy korun i přijímáním nových zaměstnanců.

Projekt celopodnikové digitalizace vychází ze Strategie 2025, kterou zpracovaly jednotlivé značky koncernu Volkswagen. Strategie mimo jiné na úrovni skupiny VW počítá s tím, že koncern do roku 2025 investuje desítky miliard eur do elektrických vozů, služeb alternativní taxislužby a automatického řízení. Vzniknout by mělo 30 modelů elektromobilů.

Škoda již letos oznámila, že v roce 2019 přijde na trh s prvním hybridním vozem, což je označení aut kombinujících pohon na běžné palivo s elektromotorem. Pak by měl následovat automobil čistě na elektrický pohon. Prvním hybridním modelem by měl být Superb současné generace. Takzvaným plug-in hybridem, tedy autem připojitelným do elektrické zásuvky, má v budoucnu být nový velký sportovně-užitkový vůz, který Škoda představí ve druhé polovině letošního roku.

Vedle toho již Škoda pracuje na systémech umožňujících autonomní řízení vozů a v příštích letech zavede do sériové výroby volně programovatelné sdružené přístroje, což například umožní řidičům individuálně si nastavit palubní desku. Souběžně pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty.

Vedle vývoje nových projektů a služeb mobility má nová oblast připravit podnik na digitální transformaci. Ta se dotkne všech oblastí podniku od vzdělávání a školení personálu, přes vývoj za pomoci moderních technologií, virtuální reality a technologií 3D až po výrobu v duchu Průmyslu 4.0.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
22. 6. 2016 11:30
Zajímavé
Na papíře to zní samozřejmě skvěle. Otázkou je, jak to bude vypadat ve skutečnosti. Zatím nevěřím tomu, že bude například individuální panel v autech opravdu individuální a bude fungovat tak, jak budu chtít. Těch pár šíleností, které představili ve Vision S, má sice něco do sebe, ale nejsem si jistý, zda to má budoucnost. Podobné pokusy byly již v předchozích desetiletích a vždy se došlo na to, že lidé požadují něco jiného nebo na to není technologie připravená.