Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi 1,9 TDi/66

18. 6. 1998 • 01:06
16
Zobrazit náhledy (16)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Proto logicky první volbou, která následovala po úspěšné Octávii hatchback, byla verze kombi. Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo designově...

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Proto logicky první volbou, která následovala po úspěšné Octávii hatchback, byla verze kombi.

Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo designově jeden z nejpovedenějších kombíků dneška. Zadní část Octavie Combi je efektní, sportovně laděná a je asi nejpodobnější kombíku řady C od Mercedesu.

Vzhledem k tomu, že jsme testovali v redakci již několik Octávií (viz minulé testy Octávie: 1,6/55, 1,8/92, 1,9 TDi/66, 1,9 TDi/81) nebudu znovu popisovat přední část vozu, ale zaměřím se spíše na "zadek".

Bohužel se nám napoprvé nepodařilo, pro velký zájem, v Mladé Boleslavi zapůjčit TOP verzi 1,8 Turbo (110 kW), takže k popisu zůstává opravdu "jen" zmiňovaná zadní část vozu.

Jedním z prvních míst, kterých si při prohlížení Octavie Combi každý všimne jsou krásné koncové svítilny s briliantovým efektem (viz foto). Nyní při pohledu na koncové světla klasické Octavie, zjišťuji, že vypadají jaksi obyčejně a už se mi nelíbí tak, jako dříve :-) Snad facelift v budoucnu vylepší i světla u hatchbacku.

Zůstaneme ještě chvíli u vnějšího designu. Velmi mě potěšilo, že konstruktéři Škodovky nepodlehli ekonomickému tlaku a druhé boční dveře jsou nové, tvarově uzpůsobené, takže celkové ideálně zapadají do designu verze kombíku (viz foto). Za typický způsob "zprznění" designu karoserie kombi bych mohl uvést např. nedávno na trh uvedenou Hondu Civic Aerodeck, která právě díky nezměněným dveřím působí dojmem "přilepení" nové zadní části na stávající verzi hatchback (viz foto).

Po otevření víka zavazadlového prostoru, které se samo lehce zvedne na dvou plynových vzpěrách, vidíme zcela plochý úložný prostor (viz foto). Ten je oproti klasické Octávii (528/1328 litrů) o něco větší (548/1512 litrů). Práh pro vkládání zavazadel je ve výši 590 mm na zemí. Velmi zdařile je tvarován zadní nárazník, který není v oblasti častého "otěru" zavazadly lakován, takže při nakládání např. ledničky nedojde k nevratnému poškození laku (viz foto). Ještě jedna perlička. Když viděl šéf koncernu VW Ferdinand Piech, jak je na Octávii Combi řešeno umístění třetího brzdového světla (viz foto), byl tak nadšen, že na jeho příkaz by měly, v budoucnu, být takto řešeny i další koncernové kombíky.

Praktičnost Octavie kombi ještě doplňují dvě uzavíratelné postranní schránky za podběhy zadních blatníků. Sedadla je pochopitelně možno sklápět již v základní výbavě v poměru 1/3 - 2/3. Tímto vznikne rozměrná ložná plocha o délce cca 1700 mm a šířce 1000 mm. Zavazadlový prostor je osvětlen dvěma lampičkami, navíc ještě obsahuje 12V el. zásuvku a čtyři oka pro uchycení např. sítě, která brání posuvu menších předmětů.

Celý zav. prostor opticky "chrání" roletka, která dokáže prostor zcela zakrýt. Její výhodu je rychlá manipulace. Nevýhodou je nemožnost odložit si na ni těžší předměty.

Kritiku zaslouží snad jen stěrač zadního okna, který má slabý přítlak a tudíž otřít kvalitně okno je téměř nemožné. Náprava této chybičky nebude pro konstruktéry Škodovky problém.

Celkově je tedy Octávie Combi velmi zdařilým pokračováním řady a zcela jistě nebude mít s odbytem problémy.

Rozsáhlý popis Octávie Combi najdete také v rubrice - Představujeme.

nejvyšší rychlost: 178 km/h

zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s

spotřeba: nová norma - 93/116 EG

město: 6,8 l/100 km

mimo město: 4,2 l/100 km

kombinovaný: 5,2 l/100 km

řadový kapalinou chlazený vznětový čtyřválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný výfukovým turbodmychalem, chladič stlačeného vzduchu, oxidační katalyzátor

zdvihový objem: 1896 cm3

největší výkon: 66 kW/4000 ot./min.

největší točivý moment: 210 N.m/1900 ot./min.

vnější rozměry (DxŠxV): 4509 x 1731 x 1448 mm

pohotovostní hmotnost: 1290

nosnost: 510 kg

palivová nádrž: 55 l

zavazadlový prostor: 548/1512

pneu: Pneu 195/65 R15

T.Z. O.B.

Související články

Témata
Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900 - 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.8 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1290 / 510
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4509
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud