Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Martin Machala Martin Machala 24. 10. 2017
6
Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně. Vlastně, nedopadla vůbec. Mělo by se však blýskat na časy!

360p720p

Do druhé sezony znovuobnoveného pohárového závodění s octaviemi se měl zapojit také tým Auto.cz, se mnou za volantem. Už během prvních testů se však objevily technické problémy, které se v průběhu roku nepodařilo vyřešit. Promotér tak přistoupil ke krajnímu řešení a sezonu 2017 jednoduše odpískal.

To ale neznamená, že by se parta kolem Josefa Zajíčka (promotér seriálu) rozjetého, ale trochu zadrhnutého projektu, vzdala. Naopak – od léta se intenzivně pracuje na vývoji prototypu pro sezonu 2018. A to s německou společností LMS Engineering, která má za sebou dvacetiletou zkušenost v motosportu a mimo jiné se podílí na přípravě zákaznických vozů pro Seat, Volkswagen i Audi. Novinkou v cupové octavii je také řídící jednotka Bosch Motorsport a hlavně nová převodovka, vycházející z pohárového Seatu Leon. Právě původní a zcela sériové DSG bylo v cupové octavii největším zdrojem problémů. A novou převodovku si po prvním oficiálním testu octavie pro sezonu 2018 velmi pochvaloval Petr Fulín, čerstvý vítěz letošní série ETCC. „Lepší je už samotné zpřevodování, pochválit musím i rychlost řazení. Reakční doba se už hodně blíží závodní sekvenci,“ řekl po mosteckém testu český závodník. „Důležitou změnou ji i nová mapa motoru, turbo nyní zabírá až ve vyšších otáčkách, takže se jezdec nemusí při výjezdu ze zatáčky tolik prát s trakcí auta,“ popisuje další novinku Fulín. „Křivka výkonu by se vlastně dala přirovnat k atmosférickému motoru.“

S prototypem se svezl i loňský druhý muž Octavia Cupu, Tomáš Pekař. „Dojmy jsou určitě pozitivní, doufám, že se do poháru přihlásí co nejvíc jezdců, aby bylo s kým závodit.“ To by se určitě velmi zamlouvalo také promotérovi seriálu. „Letošní rok pro nás opravdu nebyl jednoduchý. Teď ale přicházíme s konceptem auta, který považujeme za dotažený,“ nechal se slyšet Josef Zajíček.

Uvidíme, jak to bude s pohárovými octaviemi příští rok, účast Auto.cz zatím jistá není. Vy se teď ale určitě mrkněte na jedno z nejrychlejších kol mosteckého testování, které má na svědomí Petr Fulín. Povedlo se mu zajet čas lehce pod 1:49. No… Ještě se mám se svým maximem 1:53 s původní pohárovou octávií hodně co učit!

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

co by se měl Fulín učit?
pradek
| 26. 10. 2017
Asi jsem to nepochopil, ale pokud s novou generací zajel o 4 vteřiny rychlejší čas, co by se měl mistr Evropy učit?
Avatar - Dinar
oktaviacup
Dinar
| 25. 10. 2017
„Důležitou změnou ji i nová mapa motoru, turbo nyní zabírá až ve vyšších otáčkách, takže se jezdec nemusí při výjezdu ze zatáčky tolik prát s trakcí auta,“ popisuje další novinku Fulín.
Když to čtu, vzpomenu si na jednoho, co nám vždycky vykládá, že přebouchávat nákupní tašku na závoďák je blbost. >:D Každopádně rwd rulezzz! ;-)
oktaviacup
webpaja
| 25. 10. 2017
A jak je to tedy s Fabiemi ve WRC2?
oktaviacup
gil54
| 25. 10. 2017
No, pohár se možná tak nějak i rozjet, vzhledem k podpoře domácí značky, snad i nějak může.

Technika na těch pár kol taky bude asi jakž takž fungovat. A pěkné články zase až tak ani moc nečekám, to bych byl sakra překvapenej, zrovna jako z pěknejch videí. :-|
Avatar - Floyd
oktaviacup
Floyd
| 25. 10. 2017
Ty máš fakt velkej mindrák, jakmile vidíš slovo Škoda, přestaneš racionálně myslet a chováš se a vyjadřuješ jako blb. Škoda na tebe reagovat.

Já naopak přeji, aby se pohár rozjel, aby fungovala technika a aby z toho byly pěkné články a videa.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku