Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI: Stojí o 41.000 Kč více než základ
Downsizing hýbe světem a nevyhnul se nejprodávanějšímu modelu automobilky Škoda, Octavii. O nabídce motoru 1.0 TSI, který jsme v minulosti vyzkoušeli třeba ve Volkswagenu Polo nebo Seatu Ibiza, jsme ve spojitosti s Octavií v minulosti psali již několikrát, teprve dnes ale máme k dispozici základní cenu. Novinky v ceníku jsou platné k dnešnímu dni a vážou se ke změnám připraveným pro modelový rok 2017.
Jedna důležitá věc hned na začátku – Octavia nezdražila. Základem je stále agregát 1.2 TSI/63 kW spojený s pětistupňovou manuální převodovkou za cenu 354.900 Kč (Active), silnější verze tohoto motoru však uvolnila místo novému přeplňovanému tříválci o výkonu 85 kW. Ten v základní výbavě Active pořídíte za 395.900 Kč a od linie Ambition lze místo standardně dodávané šestistupňové manuální převodovky zvolit sedmistupňové DSG (příplatek za převodovku činí 47.000 Kč). Mezi liniemi Active a Ambition je cenový rozdíl 56.000 Kč a Style je ještě o 50.000 Kč dražší než Ambition. Plně vybavená Octavia 1.0 TSI tedy vychází na 501.900 Kč (motor nelze pořídit pro Laurin & Klement).
skoda octavia jizdnidojmy video redakcnivideo
K dispozici jsou už i technická data, podle kterých výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, což je ve srovnání s 1.2 TSI/81 kW o 0,4 l/100 km méně. Alespoň podle tabulek zatím všechno hraje do karet tříválci, který má také vyšší točivý moment a poskytuje vozu lepší dynamiku, počkejme si však na první svezení.
Další novinky se týkají doplňkové výbavy. Octavia konečně dostala dlouho očekávaná adaptivní tlumiče DCC, které jsou dostupné pro motory o výkonu 110 kW a vyšším (1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TDI) a výbavy Style a Laurin & Klement za 25.000 Kč (součástí je i volba jízdních režimů). Zadní parkovací kamera s ostřikovačem je od linie Ambition za příplatek 8.100 Kč a bezdrátové dobíjení mobilních telefonů (k tomu určených) stojí k výbavám Ambition, Style a Laurin & Klement minimálně 8.100 Kč. Výjimkou je akční linie Fresh (začíná na 432.900 Kč), která jej má za 4.600 Kč.
Škoda Octavia - srovnání technických dat motorů 1.0 TSI a 1.2 TSI/81 kW | ||
Motor | 1.0 TSI | 1.2 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 1197 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 85/5500 | 81/4600-5600 |
Točivý moment [N.m/min] | 200/2000-3500 | 175/1400-4000 |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) |
Max. rychlost [km/h] | 202 | 199 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,9 (10,0) | 10,1 (10,2) |
Pružnost 60-100 km (5./6. stupeň) | 10,4/13,9 (11,2/15,0) | 11,8/15,0 (12,8/16,4) |
Pružnost 80-120 km (5./6. stupeň) | 11,0/14,1 (11,8/15,1) | 12,9/16,8 (14,0/18,0) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 (4,5) | 4,9 (4,9) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1225 (1250) | 1230 (1255) |
Cena Active [Kč] | 395.900 | 390.900* |
*cena dle ceníku k 16.11.2015. Údaje platí pro liftback |
Škoda slibovala také variantu G-Tec v kombinaci s převodovkou DSG a svůj slib dodržela – skříň dostanete za příplatek 50.000 Kč, přičemž spotřeba 5,3 m3/100 km zůstala zachována. Stejně je na tom i maximální rychlost 195 km/h, pouze doba akcelerace z 0-100 km porostla o desetinu sekundy na rovnách 11 sekund.
Změny u verze Scout, kde jsme očekávali zahrnutí motoru 1.6 TDI, se však neudály. Oplastovaný kombík je stále dostupný v motory 1.8 TSI/132 kW a 2.0 TDI o výkonech 110 a 132 kW. Pohon všech kol je standardem pro všechny agregáty, převodka DSG pouze dva nejsilnější.