Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI: Stojí o 41.000 Kč více než základ

Jan Mička Jan Mička 18. 4. 2016 • 23:04
130
411
Zobrazit náhledy (130)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Dnešním dnem vstoupily v platnost nové ceníky vozů Škoda. Největší novinkou je agregát 1.0 TSI jako náhrada za silnější dvanáctistovku.

Downsizing hýbe světem a nevyhnul se nejprodávanějšímu modelu automobilky Škoda, Octavii. O nabídce motoru 1.0 TSI, který jsme v minulosti vyzkoušeli třeba ve Volkswagenu Polo nebo Seatu Ibiza, jsme ve spojitosti s Octavií v minulosti psali již několikrát, teprve dnes ale máme k dispozici základní cenu. Novinky v ceníku jsou platné k dnešnímu dni a vážou se ke změnám připraveným pro modelový rok 2017.

Jedna důležitá věc hned na začátku – Octavia nezdražila. Základem je stále agregát 1.2 TSI/63 kW spojený s pětistupňovou manuální převodovkou za cenu 354.900 Kč (Active), silnější verze tohoto motoru však uvolnila místo novému přeplňovanému tříválci o výkonu 85 kW. Ten v základní výbavě Active pořídíte za 395.900 Kč a od linie Ambition lze místo standardně dodávané šestistupňové manuální převodovky zvolit sedmistupňové DSG (příplatek za převodovku činí 47.000 Kč). Mezi liniemi Active a Ambition je cenový rozdíl 56.000 Kč a Style je ještě o 50.000 Kč dražší než Ambition. Plně vybavená Octavia 1.0 TSI tedy vychází na 501.900 Kč (motor nelze pořídit pro Laurin & Klement).

skoda octavia jizdnidojmy video redakcnivideo skoda octavia jizdnidojmy video redakcnivideo

K dispozici jsou už i technická data, podle kterých výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, což je ve srovnání s 1.2 TSI/81 kW o 0,4 l/100 km méně. Alespoň podle tabulek zatím všechno hraje do karet tříválci, který má také vyšší točivý moment a poskytuje vozu lepší dynamiku, počkejme si však na první svezení.

Další novinky se týkají doplňkové výbavy. Octavia konečně dostala dlouho očekávaná adaptivní tlumiče DCC, které jsou dostupné pro motory o výkonu 110 kW a vyšším (1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TDI) a výbavy Style a Laurin & Klement za 25.000 Kč (součástí je i volba jízdních režimů). Zadní parkovací kamera s ostřikovačem je od linie Ambition za příplatek 8.100 Kč a bezdrátové dobíjení mobilních telefonů (k tomu určených) stojí k výbavám Ambition, Style a Laurin & Klement minimálně 8.100 Kč. Výjimkou je akční linie Fresh (začíná na 432.900 Kč), která jej má za 4.600 Kč.

Škoda Octavia - srovnání technických dat motorů 1.0 TSI a 1.2 TSI/81 kW
Motor1.0 TSI1.2 TSI
Zdvihový objem [cm3]9991197
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min]85/550081/4600-5600
Točivý moment [N.m/min]200/2000-3500175/1400-4000
Převodovka6M (7A)6M (7A)
Max. rychlost [km/h]202199
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9 (10,0)10,1 (10,2)
Pružnost 60-100 km (5./6. stupeň)10,4/13,9 (11,2/15,0)11,8/15,0 (12,8/16,4)
Pružnost 80-120 km (5./6. stupeň)11,0/14,1 (11,8/15,1)12,9/16,8 (14,0/18,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,5 (4,5)4,9 (4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1225 (1250)1230 (1255)
Cena Active [Kč]395.900390.900*
*cena dle ceníku k 16.11.2015. Údaje platí pro liftback

Škoda slibovala také variantu G-Tec v kombinaci s převodovkou DSG a svůj slib dodržela – skříň dostanete za příplatek 50.000 Kč, přičemž spotřeba 5,3 m3/100 km zůstala zachována. Stejně je na tom i maximální rychlost 195 km/h, pouze doba akcelerace z 0-100 km porostla o desetinu sekundy na rovnách 11 sekund.

Změny u verze Scout, kde jsme očekávali zahrnutí motoru 1.6 TDI, se však neudály. Oplastovaný kombík je stále dostupný v motory 1.8 TSI/132 kW a 2.0 TDI o výkonech 110 a 132 kW. Pohon všech kol je standardem pro všechny agregáty, převodka DSG pouze dva nejsilnější.

Související články

Témata
Avatar - Hanson
9. 5. 2016 18:45
To je konečná Kačerov
Opravdu pěkné auto. Má jen jednu vadu - motor. Zapomeňte na motory 1,3 Mpi které dokázaly utahat několik karoserií Felicie. Tento motor nedojede do 100 000 km. Nikdy. Kolega v práci měl Fabii 1,2HTP a v 50 000 konec. Motory 1,2 TSI ve Fábii také krásně jely, ale jen chvilku. :-) :-) :-)
Avatar - Kuban
25. 4. 2016 17:52
Re: absurdita ...
motorka je jednostopé motorové vozidlo... čímž se od dvoustopého motorového vozidla liší jednou stopou.... A Tečka... Je to vozidlo a jako na vozidlo na něj platí stejné fyzikální zákony, stejná mechanika a stejný silniční zákon..... Jen hlava uživatelů se liší, respektive její obsah "jak by váš autařský GANG rád dál nazýval objem"
21. 4. 2016 17:43
Re: Křivky M a P
Dalším důvodej je to, že se tím dá udělat jeden motor a softwarem udělat několik variant, čímž se ušetří. S atmosférami se sice taky dá čarovat a seřizovat špičky, ale u turba je to přeci jen jednodušší a dá se vcelku jednoduše řezat i přidávat.

Pokud se podíváme na litrový výkon, tak zajímavý může být třeba Mercedes, který dokáže sériově z litru objemu vydolovat 140 kW a téměř 240 Nm (A45 AMG).
Avatar - kaa
21. 4. 2016 15:54
Re: absurdita ...
To je pravda. Motorka je fakt úplně něco jiného. Proto na hloupou otázku o Triumphu nemíním reagovat.
21. 4. 2016 11:57
Re: Debilita vrcholí
A prave ten 1.0 ecoboost im vcelku funguje. Zda sa ze Ford si dal zalezat aby to vyrabali poctivo. No netusim jak sa sprava pri nejakej ostrejsej jazde.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku