Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI: Stojí o 41.000 Kč více než základ

Jan Mička
Diskuze (411)
Dnešním dnem vstoupily v platnost nové ceníky vozů Škoda. Největší novinkou je agregát 1.0 TSI jako náhrada za silnější dvanáctistovku.

Downsizing hýbe světem a nevyhnul se nejprodávanějšímu modelu automobilky Škoda, Octavii. O nabídce motoru 1.0 TSI, který jsme v minulosti vyzkoušeli třeba ve Volkswagenu Polo nebo Seatu Ibiza, jsme ve spojitosti s Octavií v minulosti psali již několikrát, teprve dnes ale máme k dispozici základní cenu. Novinky v ceníku jsou platné k dnešnímu dni a vážou se ke změnám připraveným pro modelový rok 2017.

Jedna důležitá věc hned na začátku – Octavia nezdražila. Základem je stále agregát 1.2 TSI/63 kW spojený s pětistupňovou manuální převodovkou za cenu 354.900 Kč (Active), silnější verze tohoto motoru však uvolnila místo novému přeplňovanému tříválci o výkonu 85 kW. Ten v základní výbavě Active pořídíte za 395.900 Kč a od linie Ambition lze místo standardně dodávané šestistupňové manuální převodovky zvolit sedmistupňové DSG (příplatek za převodovku činí 47.000 Kč). Mezi liniemi Active a Ambition je cenový rozdíl 56.000 Kč a Style je ještě o 50.000 Kč dražší než Ambition. Plně vybavená Octavia 1.0 TSI tedy vychází na 501.900 Kč (motor nelze pořídit pro Laurin & Klement).

skoda octavia jizdnidojmy video redakcnivideo skoda octavia jizdnidojmy video redakcnivideo

K dispozici jsou už i technická data, podle kterých výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, což je ve srovnání s 1.2 TSI/81 kW o 0,4 l/100 km méně. Alespoň podle tabulek zatím všechno hraje do karet tříválci, který má také vyšší točivý moment a poskytuje vozu lepší dynamiku, počkejme si však na první svezení.

Další novinky se týkají doplňkové výbavy. Octavia konečně dostala dlouho očekávaná adaptivní tlumiče DCC, které jsou dostupné pro motory o výkonu 110 kW a vyšším (1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TDI) a výbavy Style a Laurin & Klement za 25.000 Kč (součástí je i volba jízdních režimů). Zadní parkovací kamera s ostřikovačem je od linie Ambition za příplatek 8.100 Kč a bezdrátové dobíjení mobilních telefonů (k tomu určených) stojí k výbavám Ambition, Style a Laurin & Klement minimálně 8.100 Kč. Výjimkou je akční linie Fresh (začíná na 432.900 Kč), která jej má za 4.600 Kč.

Škoda Octavia - srovnání technických dat motorů 1.0 TSI a 1.2 TSI/81 kW
Motor1.0 TSI1.2 TSI
Zdvihový objem [cm3]9991197
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min]85/550081/4600-5600
Točivý moment [N.m/min]200/2000-3500175/1400-4000
Převodovka6M (7A)6M (7A)
Max. rychlost [km/h]202199
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9 (10,0)10,1 (10,2)
Pružnost 60-100 km (5./6. stupeň)10,4/13,9 (11,2/15,0)11,8/15,0 (12,8/16,4)
Pružnost 80-120 km (5./6. stupeň)11,0/14,1 (11,8/15,1)12,9/16,8 (14,0/18,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,5 (4,5)4,9 (4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1225 (1250)1230 (1255)
Cena Active [Kč]395.900390.900*
*cena dle ceníku k 16.11.2015. Údaje platí pro liftback

Škoda slibovala také variantu G-Tec v kombinaci s převodovkou DSG a svůj slib dodržela – skříň dostanete za příplatek 50.000 Kč, přičemž spotřeba 5,3 m3/100 km zůstala zachována. Stejně je na tom i maximální rychlost 195 km/h, pouze doba akcelerace z 0-100 km porostla o desetinu sekundy na rovnách 11 sekund.

Změny u verze Scout, kde jsme očekávali zahrnutí motoru 1.6 TDI, se však neudály. Oplastovaný kombík je stále dostupný v motory 1.8 TSI/132 kW a 2.0 TDI o výkonech 110 a 132 kW. Pohon všech kol je standardem pro všechny agregáty, převodka DSG pouze dva nejsilnější.

Jan Mička
Diskuze (411)
Avatar - Hanson
9. 5. 2016 18:45
To je konečná Kačerov
Opravdu pěkné auto. Má jen jednu vadu - motor. Zapomeňte na motory 1,3 Mpi které dokázaly utahat několik karoserií Felicie. Tento motor nedojede do 100 000 km. Nikdy. Kolega v práci měl Fabii 1,2HTP a v 50 000 konec. Motory 1,2 TSI ve Fábii také krásně jely, ale jen chvilku. :-) :-) :-)
Avatar - Kuban
25. 4. 2016 17:52
Re: absurdita ...
motorka je jednostopé motorové vozidlo... čímž se od dvoustopého motorového vozidla liší jednou stopou.... A Tečka... Je to vozidlo a jako na vozidlo na něj platí stejné fyzikální zákony, stejná mechanika a stejný silniční zákon..... Jen hlava uživatelů se liší, respektive její obsah "jak by váš autařský GANG rád dál nazýval objem"
21. 4. 2016 17:43
Re: Křivky M a P
Dalším důvodej je to, že se tím dá udělat jeden motor a softwarem udělat několik variant, čímž se ušetří. S atmosférami se sice taky dá čarovat a seřizovat špičky, ale u turba je to přeci jen jednodušší a dá se vcelku jednoduše řezat i přidávat.

Pokud se podíváme na litrový výkon, tak zajímavý může být třeba Mercedes, který dokáže sériově z litru objemu vydolovat 140 kW a téměř 240 Nm (A45 AMG).
Avatar - kaa
21. 4. 2016 15:54
Re: absurdita ...
To je pravda. Motorka je fakt úplně něco jiného. Proto na hloupou otázku o Triumphu nemíním reagovat.
21. 4. 2016 11:57
Re: Debilita vrcholí
A prave ten 1.0 ecoboost im vcelku funguje. Zda sa ze Ford si dal zalezat aby to vyrabali poctivo. No netusim jak sa sprava pri nejakej ostrejsej jazde.