Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Scout: Premiéra v Ženevě, prodej od září

redakce AUTO.CZ
Diskuze (124)
Na blížícím se autosalonu v Ženevě se poprvé oficiálně představí Octavia Scout s plastovým bodykitem. Prodej vozu začne po srpnové celozávodní dovolené.

Zprávy o tom, že na bázi stávající třetí generace Škody Octavia Combi vznikne oplastovaná verze Scout, jsme už několikrát považovali za více méně jasnou a hotovou věc, teprve nyní se však definitivně potvrdily. Octavia Scout se ve světové premiéře představí na autosalonu v Ženevě a podle našich a rovněž ověřených informací se začne prodávat od září 2014.

Scout nabídne karoserii kombi, zvýrazněnou efektním plastovým bodykitem. Robustnější nárazníky chráněné černým plastem doplňují stříbřité prvky ve styku terénních automobilů. V přídi se nachází široký nasávací otvor pro přívod vzduchu do motorového prostoru a ostře řezané mlhovky. Prahy a lemy blatníků rovněž kryje černý plast, podobně jsou lištami chráněny také boční dveře.

Velká neznámá do poslední chvíle byla zvýšená světlá výška. Původně se spekulovalo o nějakých 20 mm, oficiálně to však bude proti běžné Octavii dokonce 33 milimetrů. Součástí standardní výbavy se stanou litá sedmnáctipalcová kola v atraktivním pětipaprskovém designu. V interiéru naleznete kůží potažený tříramenný volant s multifunkčními tlačítky a doplňky v designu Scout (volant, hlavice řadicí páky atp.).

Pohon všech kol využije mezinápravovou spojku Haldex páté generace. Maximální hmotnost taženého přívěsu vzrostla o 25 procent na výsledných 2000 kg. Proti předchůdci se podstatně zlepšily také rozjezdové vlastnosti a stoupavost - větší nájezdové úhly dovolí zvládnout náročnější terén než dosud.

O použitých motorech toho pořád mnoho nevíme - oficiálně jenom to, že v nabídce se objeví jeden zážehový a dva vznětové čtyřválce s přeplňováním, které jsou proti předchůdcům o pětinu úspornější. Z našich nepotvrzených zdrojů vyplývá, že v případě turbobenzinu by mělo jít o 1.8 TSI s výkonem 132 kW, dvoulitrový turbodiesel původem z verze RS by měl nabídnout 135 kilowattů. Na parametry zmiňované druhé naftové varianty, stejně jako na prodejní ceny a eventuelní informace, zdali se základní verze objeví také pouze s předním pohonem, si budeme muset ještě počkat.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (124)
12. 2. 2014 14:09
Re: môj názor
Súhlasím aj nesúhlasím, súhlasím s tým, že nie každý chce SUV a tiež s tým, že Scout veru nejakého vážnejšieho konkurenta nemá, maximálne tak Passat Alltrack alebo 508 RXH, ale tie sú drahšie. Nesúhlasím s VW ku Škoda - myslím si, že Škoda má právo na vlastné veci, nemal by to byť diktát typu nová generácia modelu musí počkať na VW...Tými príplatkami ma dorazili, pomaly "prémiova" cena. Môj názor...
Avatar - JDM
12. 2. 2014 12:13
Re: SCOUT versus TESLA MODEL S 4x4 (2014)
pořádná sekačka [odkaz]> :D ikdyž s touhle bych do toho servisu jezdil na ní >:D
Avatar - Ozzman
12. 2. 2014 09:49
Re: Klady a zápory
Oktavia to nemá pořešené a pochybuju, že se skaut takto změní.... není to potřeba denně, ale hodí se to čas od času.. pro mě je to docela zásadní nedostatek u auta, který hraje hlavně na notu využitelnosti kufru stejně jako to, že zavazadlový prostor je až pod nakládací hranou. Za tohle má ode mě Oktavia :no: .
Avatar - aproximus
11. 2. 2014 22:57
Re: Předem vyhraná bitva
design octavie je všechno jen ne nadčasový...
Avatar - guze
11. 2. 2014 22:03
Re: Předem vyhraná bitva
Jj, taky jsem našel starší ceník, byla tam i 1.8 TSi ... :-)