Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
8 Fotogalerie

Škoda Octavia Scout: Premiéra v Ženevě, prodej od září

redakce AUTO.CZ
Na blížícím se autosalonu v Ženevě se poprvé oficiálně představí Octavia Scout s plastovým bodykitem. Prodej vozu začne po srpnové celozávodní dovolené.

Zprávy o tom, že na bázi stávající třetí generace Škody Octavia Combi vznikne oplastovaná verze Scout, jsme už několikrát považovali za více méně jasnou a hotovou věc, teprve nyní se však definitivně potvrdily. Octavia Scout se ve světové premiéře představí na autosalonu v Ženevě a podle našich a rovněž ověřených informací se začne prodávat od září 2014.

Scout nabídne karoserii kombi, zvýrazněnou efektním plastovým bodykitem. Robustnější nárazníky chráněné černým plastem doplňují stříbřité prvky ve styku terénních automobilů. V přídi se nachází široký nasávací otvor pro přívod vzduchu do motorového prostoru a ostře řezané mlhovky. Prahy a lemy blatníků rovněž kryje černý plast, podobně jsou lištami chráněny také boční dveře.

Velká neznámá do poslední chvíle byla zvýšená světlá výška. Původně se spekulovalo o nějakých 20 mm, oficiálně to však bude proti běžné Octavii dokonce 33 milimetrů. Součástí standardní výbavy se stanou litá sedmnáctipalcová kola v atraktivním pětipaprskovém designu. V interiéru naleznete kůží potažený tříramenný volant s multifunkčními tlačítky a doplňky v designu Scout (volant, hlavice řadicí páky atp.).

Pohon všech kol využije mezinápravovou spojku Haldex páté generace. Maximální hmotnost taženého přívěsu vzrostla o 25 procent na výsledných 2000 kg. Proti předchůdci se podstatně zlepšily také rozjezdové vlastnosti a stoupavost - větší nájezdové úhly dovolí zvládnout náročnější terén než dosud.

O použitých motorech toho pořád mnoho nevíme - oficiálně jenom to, že v nabídce se objeví jeden zážehový a dva vznětové čtyřválce s přeplňováním, které jsou proti předchůdcům o pětinu úspornější. Z našich nepotvrzených zdrojů vyplývá, že v případě turbobenzinu by mělo jít o 1.8 TSI s výkonem 132 kW, dvoulitrový turbodiesel původem z verze RS by měl nabídnout 135 kilowattů. Na parametry zmiňované druhé naftové varianty, stejně jako na prodejní ceny a eventuelní informace, zdali se základní verze objeví také pouze s předním pohonem, si budeme muset ještě počkat.