Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Tour: Výroba skončí v závěru roku 2010

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 9. 2009 • 04:34
104
Reinhard Fleger, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, potvrdil ukončení výroby Octavie Tour na konec roku 2010. Nejstarší model Škody Auto se tedy asi dočká 14. narozenin.

V dnešním vydání Škodováckého odboráře - týdeníku oborové organizace OS KOVO ŠKODA AUTO a.s. - se v rozhovoru s novým členem představenstva Škody Auto můžete dočíst, že Octavia Tour zaznamenala v posledních měsících propad prodeje a vývoj na klíčových trzích pro ni zřejmě bude znamenat konec. Reinhard Fleger, který je zodpovědný ve Škodě Auto od 1. června 2009 za prodej a marketing, potvrdil, že se konec výroby nejstaršího modelu očekává na konci příštího roku.

Škoda Octavia Tour (dříve jen Octavia) byla prvním zcela nově vyvinutým modelem Škody po vstupu Volkswagenu. Automobilka ji vyrábí od roku 1996 (nejprve jako liftback), v roce 1997 byly výrobeny první desítky kusů druhé karosářské verze (kombi).

Škoda Octavia Tour - dodávky zákazníkům v letech 1997-2002
Model1 9971 9981 9992 0002 0012002
Octavia Tour47 87687 12790 73396 25397 92598 766
Octavia Combi Tour-15 24652 51862 25067 38665 251
Octavia Tour celkem47 876102 373143 251158 503165 311164 017

Představení druhé novodobé generace Škody Octavia v roce 2004 neznamenalo konec první Octavie. Ačkoli v té době už byla v aktivní službě osmým rokem, vyráběla se dál jako Octavia Tour. Místo přibližně 160 tisíc vozů ročně vznikalo už jen asi 70 tisíc kusů, v posledních dvou letech ale poptávka po Touru paradoxně rostla až na loňských 77 tisíc vozů.

V prvním pololetí letošního roku bylo dodáno zákazníkům jen 23 tisíc Octavií Tour.

Na českém trhu automobilka nedávno zvýhodnila dosluhující model, který je tak řádově o desítky tisíc levnější než donedávna. Škoda Octavia Tour Trumf se nyní prodává s motorem 1,6 MPI (75 kW) za 269.900,-, kombi je o 20 tisíc dražší.

Doporučujeme
Škoda Octavia Tour Trumf: Ceny jsou nejnižší v historii, začínají na 269.900,-Kč, diesel za 299.900,-Kč

Zatímco u nové Octavie pravidelně překonává verze Combi prodejní počty liftbacků, Octavia Combi Tour podobného výsledku nikdy v historii nedosáhla.

Od roku 1996 do konce prvního pololetí roku 2009 bylo vyrobeno asi 1,4 milionu Octavií Tour.

Škoda Octavia Tour - dodávky zákazníkům v letech 2003-2009
Model2 003200420052006200720082009*
Octavia Tour97 19882 25948 99953 78358 28765 54417 840*
Octavia Combi Tour68 43758 42720 80215 54014 24212 0465 163*
Octavia Tour celkem165 635140 68669 80169 32372 52977 59023 003*

*- údaj za prvních 6 měsíců roku 2009

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

1.8T
| 14. 9. 2009
No ona je O1 postavená na platformě Golfu 4 ne 3, ale samozřejmě je zastaralá i tak o tom žádná. Nicméně je pro spoustu zákazníků stále dostačující. Každej tu mele o bezpečnosti, ale pokud jsou lidi tak úzkostlivý, aby se jim náhodou něco nestalo v "nebezpečný" O1, která má jen 4 airbagy, nechápu pak jak můžou jezdit třeba na motorce (skůtru)? Tam je přeci riziko poranění (úmrtí) mnohonásobně vyšší než u O1 a nikdo to neřeší. Zajímalo by mě taky jak tihle lidi co kupujou auta podle toho kolik mají hvězd v syntetickém testu EURO NCAP, vůbec mohli přežít dětství bez autosedaček, bezpečnostních pásů, airbagů a aut s mizivejma deformačníma zónama. Bezpečnost je jen nafouknutá marketingová bublina na který se daří úspěšně automobilkám stavět bussines. Jenže spousta lidí jim to sežere a myslí si, že si koupí auta s víc hvězdama koupili bezpečí.
Avatar - white label
Stará dobrá octavia
| 14. 9. 2009
Tvůj argument s "rozdílnými" třídami u těchto rozměrově prakticky shodných vozů (na kterém tak zarputile trváš) v důsledku vlastně jen potvrzuje to co jsem už napsal a ty znovu "citoval": "...technika Favoritu (technický základ) byl na svou dobu relativně mnohem "modernější" právě u Favoritu".
To co stačilo Favoritu v době jeho uvedení na trh na "kompaktní" třídu, už na ni (v době uvedení Felicie na trh) nestačilo právě Felicii ani přes její částečnou modernizaci... Západní konkurence (za tak relativně dlouho dobu) "utekla" téhle Škodovce ještě mnohem víc na to, aby to vykompenzovaly jen drobnější úpravy a celkové zakulacení vozu...
Třída vozu totiž není zdaleka jen o rozvoru a rozměrech vůbec,.. viz. např. Superb, Logan apod...
Avatar - white label
Stará dobrá octavia
| 13. 9. 2009
Ale zařazení Favoritu o třídu výš, než Felicie je velmi sporadické. Favorit byl ještě v době uvedení na trh v podstatě z jiného světa (železná opona) a zařazovat ho do konkrétní třídy/kategorie mezi západoevropskou konkurenci je minimálně naprosto "nepodstatné".
Mnohem důležitější je, že technika Favoritu (technický základ) byl na svou dobu relativně mnohem "modernější" právě u Favoritu, než mnohem později u "technicky" prakticky téměř shodné Felicie.
Avatar - white label
Stará dobrá octavia
| 13. 9. 2009
Někdo tě snad nutí se tu "hádať", nebo vůbec reagovat? 8-s
Tvůj (rádoby) zásadní argument, že Felicie byla o třídu níž, než Favorit je docela mimo. Nějaké "teoretické" zaškatulkování stejně nemělo pro uživatele těchto vozů absolutně žádný význam. Byla snad Felicie o třídu levnější než Favorit, nebo snad měla podstatně jiné rozměry či koncepci?
Jinak interiér působil ve Favoritu, ve výbavě LS mnohem hodnotněji než u jeho základu. Nejen, že sedadla byla včetně opěrek "jinde", ale např. i díky "celoobloženým" dveřím, působil interiér celkově hodnotněji a útulněji...
Navíc přirozená a postupná modernizace např. v podobě "dobově" běžných příplatkových doplňků by se logicky později nevyhla ani Favoritu, kdyby jej nenahradila právě (na svou dobu designově přijatelnější) kulatější Felicie... :-!
Avatar - white label
Stará dobrá octavia
| 13. 9. 2009
Felicie byla jeho přepracovanou a hlavně celkově zakulacenou verzí...
Když vezmu prvního Favorita ve verzi 136 LS! a první Felicii 1,3 v sériové, ale také nejvyšší výbavě, pak byl Favorit (na svou dobu) celkově lepším autem a Felicie prakticky nic podstatného, nebo zásadního (zejméma uživatelsky) jinak nepřinesla...

S oběma těmito vozy mám i delší zkušenost a právě na bílého Favorita (136LS) vzpomínám raději, než na Felicii GLXi v béžové metalíze...
Navíc Favorit byl i přes svou (designově "starší") hranatost "osobitější"...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku