Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid Spaceback Scoutline 1.4 TSI DSG – Plasty hýbou světem

Jiří Baborský Jiří Baborský 11. 1. 2016 • 12:53
45
107
Zobrazit náhledy (45)
Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid
Zákazníci se v posledních letech zamilovali do všech dobrodružně stylizovaných aut. Na plastový make-up láká i nová Škoda Rapid Scoutline, kterou jsme se jako první svezli.

Úspěch terénně laděné Octavie Scout 4x4 přivedl Škodovku k myšlence obdobně stylizovaných modelů i v levnějším spektru nabídky bez pohonu všech kol. A tak se zrodily typy Fabia Scout nebo Roomster Scout. Oba patří pro tuto chvíli minulosti, současnost se točí kolem rapidu. Právě pro něj, konkrétně pro karosářskou verzi Spaceback, v Boleslavi připravili paket atraktivních ochranných prvků karoserie, přihodili hrst komfortní výbavy – a na světě je Rapid Spaceback Scoutline. Všimněte si rozdílu – zatímco offroadová octavia v konfiguraci 4x4 se jmenuje Scout, Rapid s pohonem dvou kol si říká skromněji Scoutline.

Projede víc?

Černé a stříbrné plasty jsou hezká věc, vy už ale máte jistě na jazyku dotaz směřující k výšce podvozku. Nezměnila se. Rapid Scoutline má mezi břichem a silnicí shodných 134 mm jako všechny ostatní rapidy. Na rozdíl od nich ale vyjíždí z fabriky s koly o palec většími, šestnáctipalcovými.

Pokud byste přece jen potřebovali tu a tam vyrazit mimo asfalt třeba na polní cestu, neměli byste v ceníku přehlédnout položku Paket pro špatné cesty. Stojí rozumných 5400 Kč a obsahuje kryt motoru a převodovky, ochranu lanovodu ruční brzdy a hlavně zvýšení podvozku vpředu o 15 mm a o 12 mm vzadu. Nejde však o výsadu verze Scoutline, tento doplněk je dostupný pro všechny rapidy.

Podle nás zmíněný příplatek k testované novince pasuje jak Voskovec k Werichovi a my bychom vám rádi prozradili, jak se vyšší světlost projeví na komfortu a jízdních vlastnostech. Ale neprozradíme. Výrobce dal přednost vzhledu a testovaný vůz osadil příplatkovými sedmnáctipalcovými koly. Stojí sice lákavých 4800 Kč, ale paket pro špatné cesty je jim zapovězený. A tak se musíme omezit na konstatování, že velká kola dělají parádu a současně neplechu. Rapid na kanálech a výmolech tvrdě tloukl, zatímco na šestnáctkách jezdí citelně plavněji – máme to v živé paměti.

Nejdražší z rapidů

Nová verze Scoutline představuje nejvyšperkovanější a současně nejdražší provedení Škody Rapid Spaceback. Osobnost původně lidového modelu, který měl navázat na úspěch dostupné Octavie Tour, se postupem času rozdvojila. Na jedné straně ve firmách jezdí holátka s nejnutnější výbavou, stejně tak ale potkáváme „vystajlované“ kousky s prosklenou střechou, černými koly, navigací a sportovními doplňky.

Ceny Rapidu Scoutline
1.2 TSI/66 kW 399 900 Kč
1.2 TSI/66 kW aut. 449 900 Kč
1.2 TSI/81 kW 420 900 Kč
1.4 TSI/92 kW aut. 490 900 Kč
1.4 TDI/66 kW 463 900 Kč
1.4 TDI/66 kW aut. 513 900 Kč
1.6 TDI/85 kW 501 900 Kč

Některým zákazníkům nevadí, že se pak rapid blíží k půlmilionové hranici, kde už dává slušně na výběr i větší octavia. Nejnovější počin boleslavských stratégů a designérů brnká přesně na tuto iracionální notu. Scoutline totiž není zdaleka jen o ochranných plastech karoserie, ale také o výbavě. Vychází ze stupně Style, proti kterému je sice o 36.000 Kč dražší, ale současně nabízí ve standardu výbavu v hodnotě 35.600 Kč (podrobně v tabulce). V podstatě tak dostanete plastové nástavce nárazníků, prahů a blatníků zdarma. Scoutline tedy můžeme označit za celkem výhodnou a také líbivou cestu k plně vybavenému Rapidu Spaceback. I tak ale zbývá dostatek prostoru pro příplatkové prvky. Třeba vůz na fotkách se díky nim vyšvihl až na cenovku 585.345 Kč, tedy na dostřel základnímu superbu.

Porovnání výbav Scoutline a Style ScoutLine Style
Páté dveře s prodlouženým zasklením Ano Ano
Zatmavené zadní svítilny a přední mlhovky Ano Ano
Asistent rozjezdu do kopce Ano 2000 Kč
Dojezdové rezervní kolo Ano 1600 Kč
Kožený multifunkční volant Ano 5500 Kč
Litá kola 16 palců Ano 4800 Kč
Mlhovky s integrovaným denním svícením LED Ano 1900 Kč
Připojení Bluetooth pro rádio Swing Ano 3500 Kč
Tempomat Ano 11 100 Kč
Zatmavená zadní boční okna Ano 5200 Kč
Celkem hodnota  35 600 Kč

Motorové nejvíc

Ve slušivém skautím kroji jsme poprvé vyzkoušeli nejsilnější motor v nabídce kompaktní škodovky. Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI má výkon

92 kW, v rapidu je kombinován výhradně se sedmistupňovým automatem a logicky jde i o cenový vrchol. Popsaná kombinace startuje na 419.900 Kč

a coby Scoutline stojí dokonce 490.900 Kč. Není divu, že výkonovému opojení podléhá jen 1,4 % zákazníků. V nízkých a středních otáčkách má motor jasný náskok před menší dvanáctistovkou. Zatahuje razantně a na plyn reaguje snad až příliš horlivě. Ve spojení s dvouspojkovou převodovkou

to chce citlivou nohu, aby byla jízda plynulá. Ve vysokých otáčkách motor docela hlučí a dynamika nám už nepřipadá tak oslnivá. Přímé srovnání s agregátem 1.2 TSI (81 kW) se dělá těžko, tento motor je totiž vázán výhradně na manuální převodovku, automat dostanete jen ke slabšímu 1.2 TSI (66 kW).

Příjemným překvapením pro nás byla spotřeba, která je u verze Scoutline papírově o deci vyšší než u civilního rapidu (především kvůli větším kolům).

Vylidněnou Prahou jsme brouzdali za 5,7 l/100 km a po okreskách a dálnicích cestovali s průměrem 6,1 l/100 km. Tohle novým TSI jde.

Plusy

  • Atraktivní vzhled
  • Bohatá výbava
  • Nízká spotřeba
  • Síla a kultivovanost motoru v nižších otáčkách
  • Prostorný interiér

Minusy

  • Tvrdší odpružení
  • Cukání převodovky při pomalých manévrech
  • Hluk motoru v otáčkách
  • Vyšší cena

Technické údaje
Motor a převodové ústrojí Přeplňovaný zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1395cm3
Rozvod DOHC
Válce/ventily4/4
Výkon 92 kW při 5000 ot./min
Točivý moment 200 N.m při 1400-4000 ot./min.
Pohon Předních kol
PřevodovkaSedmistupňová dvouspojková samočinná
Nejvyšší rychlost 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,9 s
Emise CO2 114 g/km
Spotřeba město/mimo město 6,1/4,1 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2602 mm
Délka x šířka x výška4304 x 1706 x 1459 mm
Rozchod vpředu/vzadu 1457/1494 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1221/535 kg
Objem palivové nádrže 55 l
Pneu 215/40 R17
Objem kufru 415/1381 l
ZÁRUKY A CENY Celková záruka 2 roky, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 585.345 Kč (sedmnáctipalcová kola 4800 Kč, plnohodnotná rezerva 1600 Kč, ostřikovače světlometů 3600 Kč, mezipodlaha v kufru 4200 Kč, navigace Amundsen 11 900 Kč, sportovní volant a sedadla 5900 Kč…).
Základní cena 490.900 Kč

Související články

Témata
Avatar - JirkaV8
16. 1. 2016 20:13
1.6 MPI
Pomineme že cena je naprostý úlet, za které lze mít malé SUV. Ale zajímalo by mne, za na tento marketingový zgarb může být pan Hrdlička ml. a podobní pyšní >:D Pokud se bavíme o Scautu, tak ten měl normální motor 1.6 MPI (který k dostání na východních trzích je). Mělo by to slušné kola s balonovými pneumatikami s nějakým vzorkem. Podvozek by byl robustnější s určitým zdvihem pérování. Přístrojová deska by nebyla z roztavených prkýnek z wc od McDonald, ale potáhla by se aspoň blbým kouskem koženky z vyřazeného vlaku ČD. Toto auto bude prodejně propadák. Cožpak to nikdo nevidí?

Pokud pominu odhlučnění a pasivní bezpečnost při nehodě, kde je o něco lepší Škoda, tak Scauta zvládl daleko lépe postavit Peugeot 301 1.6 za cca 261.000 Kč.
13. 1. 2016 11:16
Re: Shrnutí
Nové motory TSI s rozvodovým řemenem trápí jakýsi přestavovač váčkového hřídele a potom časem rachotí studené starty, no nyní je nový hit, po pár desítkách tisím km, něco lidem píská v motoru, škoda zatím neví co :-) Abych nevypadal jako nějaký agent Korejců, tak si pročtěte oficiální fórum Škoda. Jinak mě se Rapid líbí, jen stojí více jak Focus a to je jiná písnička....
13. 1. 2016 08:57
Sialena cena
580 tisic ??? 8-s Vsak za tie peniaze uz kupim Mazdu CX5 napriklad.
Ked niekoho v tomto aute na cestach stretnem, budem sa mu smiat... Ale on hlupak to aj tak asi nepochopi a bude si mysliet, ze sa nanho usmievam
Avatar - rohYpnol
12. 1. 2016 23:49
Objeví se i Pionýr lajn?
Červená barva, plechové disky, pneu vraník, navigace glonass, atmosferická jednašestka, světelná rampa na střeše, vepředu rám s navijákem a pod prahy nástavce, na palubce dekorační foto Putina, a k tomu CD Pus_sy Riot zdarma >:-[]
Avatar - white label
12. 1. 2016 18:54
Re: Radši sandero stepay
Mělo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku