Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid: Také sedan pro Indii se dočkal vylepšení

Jan Mička
Diskuze (11)

Indická Škoda Rapid se pro nadcházející modelový rok dočkala doplnění výbavy. Nechybí projektorové světlomety nebo multifunkční volant.

Změny jsou dalekosáhlejší, než se může na první pohled zdát. Automobilka zredukovala počet výbavových stupňů na dva, souběžně s nimi bude prodávat také nedávno představenou speciální edici Leisure. Té se však doplnění seznamu prvků kupodivu netýká.

Základní linie Ambition Plus je s motorem 1.6 MPI (77 kW) k mání za 824.590 indických rupií, což je v přepočtu asi 235.300 korun. Zákazníci ve standardu dostanou výškově stavitelné sedadlo řidiče, přední a zadní loketní opěrku, dvoudinové originální autorádio s Bluetooth, ovládání audia a telefonu na volantu, manuální klimatizaci nebo palubní počítač. Z bezpečnostní výbavy nechybí přední a zadní mlhovky, antireflexní vnitřní zpětné zrcátko, ABS nebo dvojice airbagů.

O mnoho zajímavěji vypadá výbavová linie Elegance, která je se základním motorem dostupná od 885.493 rupií (asi 272 tisíc korun). Oproti Ambition Plus přidává automatickou klimatizaci, ale především halogenové projektorové přední světlomety. To je také hlavní změnou oproti evropskému Rapidu, který místo toho dostal xenonová světla bez ostřikovačů. Indická verze se tak nyní neliší od Škody Fabia, ze které de facto přebrala celou přední část. U Fabie si však za projektory v prvních dvou liniích připlatíte 2.200 Kč, standardně jsou až od verze Elegance.

Indie je co do automobilismu velmi specifický trh. Stejně jako v Číně se zde s hatchbacky moc nezavděčíte, s naftovými motory jakbysmet. Indický Rapid proto zvolil stylovou karoserii sedan bez výklopné zadní části, naftový agregát však v nabídce kupodivu nalezneme. Jedná se o starou známou přímovstřikovou šestnáctistovku o výkonu 77 kW, která je k mání i u nás. V Indii je vyhrazena pouze speciální edici Leisure a nejvyšší výbavě Elegance (u obou s manuální převodovkou). V prvním případě zákazníci v přepočtu zaplatí necelých 300.000 korun, Elegance je přibližně o 10.000 korun dražší.

Jan Mička
Diskuze (11)
Avatar - KubikCv
19. 10. 2013 23:20
Re: A proč ne tady?
a kolik těch rapidů je opravdu u koncovýho zákazníka? :-)
Avatar - WinDiesel
19. 10. 2013 12:02
Re: Pan Mička opět perlí .........
Souhlas 100%. Stačí porovnat to, co píší "redaktoři" auto.cz třeba s texty pana Freie nebo pana Vaculíka, rozdíl několika světelných let ............
Holt všude potkáváme jen amatéry hrající si na profíky, v politice hlavně ale bohužel víceméně všude.
19. 10. 2013 11:04
Re: A proč ne tady?
A jak se tyto vozy prodavaji jinde? Treba Rumunsko, Francie nebo ta Indie o ktere je clanek? :-)
19. 10. 2013 00:36
Re: A proč ne tady?
A skutečně si myslíte, že Rapidu (např. v září 2013 prodáno v ČR 694 ks), nějak vážněji konkurují lowendová vozítka P301/C-Elyseé (dohromady 37 ks) nebo Logan (53 ks)?
Avatar - KubikCv
18. 10. 2013 21:48
Re: A proč ne tady?
za 235 s normálním motorem 1.6....to by byla konkurence Loganu a 301/C-Elyséé :yes: