Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Snowman: Kladivo na Mercedes-Benz GLA?

Auto Tip Klassik
Diskuze (130)
V Auto Tipu č. 9/13 právě vychází: Prodej kompaktních SUV roste, Škoda Auto proto rozšíří svou modelovou paletu právě tímto směrem. Vytvoří tak přímého soupeře stuttgartskému GLA, které se v prodeji objeví již koncem letošního roku.

Dvě různé cesty, jeden cíl. Zatímco švábská automobilka modelem GLA vytvoří dno své nabídky v segmentu SUV, Škoda se naopak chystá do této části trhu poslat svůj vrcholný typ. Mercedes-Benz GLA se objeví v prodeji na sklonku roku 2013, Škoda Snowman dorazí až v roce 2016. Musí totiž počkat na příští generaci Volkswagenu Tiguan, jehož podvozkovou plošinu využije.

Pokud jde o design, jasno je v hrubých rysech již teď. GLA, nyní představovaný v Šanghaji coby koncept, nijak nemaskuje spřízněnost s třídou A a vsadí na (nejen v intencích značky) odvážné tvary plné křivek a prolisů. Na bocích najdeme jen dvě okénka, sloupky C tak budou dost široké. Je zřejmé, že prioritu dostalo duo cestujících vpředu, záď je výrazně zaoblená a podle všeho méně vzdušná. Mladá klientela to asi příliš řešit nebude, vhod jí přijde i jasně městské zaměření, patrné také ze standardního pohonu předních kol – 4Matic získáte za příplatek. Počítá se s třemi turbodiesely (80/100/ 125 kW) a čtyřmi benzinovými agregáty (90/115/155/265 kW, posledně jmenovaný pro verzi GLA 45 AMG).

Škoda vsadí na méně efektní provedení, o to víc ale na praktičnost. Střízlivý design Jozefa Kabaně tomu jde na ruku, snowman dostane jednotící prvky typické pro rapid/octavii i faceliftovaný yeti, který by se měl ukázat již na podzim a jenž přijde o přední kulatá světla. Charakteristická je výrazná podélná hrana nad madly dveří, tři boční okna, ponton přecházející do širokého posledního sloupku výrazné nárazníky a zadní diodová světla.

Základní varianta bude pětimístná, záhy ji doplní prodloužená verze Snowman +2, která pojme až sedm cestujících, nebo v případě pětimístného uspořádání pořádnou porci bagáže. Počítá se s motory plnícími emisní normu Euro 6 vybavenými systémem start/stop, rekuperací brzdné energie, odpojováním válců v případě TSI nebo převodovkami DSG, pohonem 4x2 i 4x4 a podle všeho i s hybridem, dobíjeným z běžné sítě. Na začátek 2016) jsou plánována benzinová TSI 1,4 l/110 kW a 2,0 l/132 nebo 162 kW, dvoulitrová TDI nabídne snowman s výkony 110 a 135 kW. Spekulovat zatím můžeme o místu výroby, české závody značky jsou poměrně vytížené. Že by padla volba na VW Bratislava?

Kompletní materiál si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 9/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (130)
Avatar - Invert
5. 5. 2013 19:47
Re: SUV ŠKODA..konečně!!
Spíš bych řekl "derivát Touaregu", jelikož bude podle mě určitě větší, než Tiguan >:D
Avatar - Invert
5. 5. 2013 19:46
Re: jestli Škoda umlátí mercedes...
Ale prd, všichni berou Ladu Nivu >:D
3. 5. 2013 11:12
Re: KLADIVO?
Máte pravdu. Moje známa v Německu kupuje Fordy již 35 let. Jediný důvod je ten, že je to nejbližší prodejna a servis.
3. 5. 2013 04:10
Re: REDAKCE = BOHNICE ?
jo to je husty, jeste ten termin "KLADIVO" hehe ten se rado pouziva ,ale tady je nevhodny. Az pan redaktor uvidi tuhle novou X156ku tak spadne ze zidle. :-!
Avatar - Jaros71
2. 5. 2013 00:55
SUV ŠKODA..konečně!!
Myslím,že kladivo to bude spíš na japonce typu Honda CR-V nebo Toyota RAV.. ;-)
SUV od Škodovky tady už mělo být dříve..!
Yeti je prcek takové mini SUV..ten neberu.
Tak uvidíme kdy derivát nového VW Tiguan dorazí.. ;-)
A jaká bude cena..