Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Snowman: Kladivo na Mercedes-Benz GLA?

Škoda Snowman: Kladivo na Mercedes-Benz GLA? Zdroj: acz

Škoda Snowman: Kladivo na Mercedes-Benz GLA?

V Auto Tipu č. 9/13 právě vychází: Prodej kompaktních SUV roste, Škoda Auto proto rozšíří svou modelovou paletu právě tímto směrem. Vytvoří tak přímého soupeře stuttgartskému GLA, které se v prodeji objeví již koncem letošního roku.

Dvě různé cesty, jeden cíl. Zatímco švábská automobilka modelem GLA vytvoří dno své nabídky v segmentu SUV, Škoda se naopak chystá do této části trhu poslat svůj vrcholný typ. Mercedes-Benz GLA se objeví v prodeji na sklonku roku 2013, Škoda Snowman dorazí až v roce 2016. Musí totiž počkat na příští generaci Volkswagenu Tiguan, jehož podvozkovou plošinu využije.

Pokud jde o design, jasno je v hrubých rysech již teď. GLA, nyní představovaný v Šanghaji coby koncept, nijak nemaskuje spřízněnost s třídou A a vsadí na (nejen v intencích značky) odvážné tvary plné křivek a prolisů. Na bocích najdeme jen dvě okénka, sloupky C tak budou dost široké. Je zřejmé, že prioritu dostalo duo cestujících vpředu, záď je výrazně zaoblená a podle všeho méně vzdušná. Mladá klientela to asi příliš řešit nebude, vhod jí přijde i jasně městské zaměření, patrné také ze standardního pohonu předních kol – 4Matic získáte za příplatek. Počítá se s třemi turbodiesely (80/100/ 125 kW) a čtyřmi benzinovými agregáty (90/115/155/265 kW, posledně jmenovaný pro verzi GLA 45 AMG).

Škoda vsadí na méně efektní provedení, o to víc ale na praktičnost. Střízlivý design Jozefa Kabaně tomu jde na ruku, snowman dostane jednotící prvky typické pro rapid/octavii i faceliftovaný yeti, který by se měl ukázat již na podzim a jenž přijde o přední kulatá světla. Charakteristická je výrazná podélná hrana nad madly dveří, tři boční okna, ponton přecházející do širokého posledního sloupku výrazné nárazníky a zadní diodová světla.

Základní varianta bude pětimístná, záhy ji doplní prodloužená verze Snowman +2, která pojme až sedm cestujících, nebo v případě pětimístného uspořádání pořádnou porci bagáže. Počítá se s motory plnícími emisní normu Euro 6 vybavenými systémem start/stop, rekuperací brzdné energie, odpojováním válců v případě TSI nebo převodovkami DSG, pohonem 4x2 i 4x4 a podle všeho i s hybridem, dobíjeným z běžné sítě. Na začátek 2016) jsou plánována benzinová TSI 1,4 l/110 kW a 2,0 l/132 nebo 162 kW, dvoulitrová TDI nabídne snowman s výkony 110 a 135 kW. Spekulovat zatím můžeme o místu výroby, české závody značky jsou poměrně vytížené. Že by padla volba na VW Bratislava?

Kompletní materiál si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 9/13, který je právě k dostání na stáncích.