Škoda Superb 3,6 FSI 4x4 na českém trhu: Nejrychlejší Škoda pod 900 tisíc
Zatímco většina na trh nově uváděných konkurenčních modelů zůstává alespoň v první fázi u čtyřválcových motorizací posilovaných přeplňováním, Škoda se rozhodla posílit prestiž své vlajkové lodi už v prvním roce na trhu o vrcholný model se špičkovými parametry. A to navzdory všem trendům usilujícím o nižší spotřebu a emise…
Srovnávat parametry kompaktního motoru 3,6 VR6 (191 kW) s předchozím vrcholem 2,8 V6 (142 kW) jde jen obtížně. Sílu objemného šestiválce (v Evropě snad nikdo jiný tak velké nepřeplňované šestiválce do aut nedává) přenáší standardně šestistupňová automatická převodovka DSG a to na všechna čtyři kola. O rozdělování točivého momentu se stará aktivní, elektronicky řízená spojka Haldex čtvrté generace. Novinka značku posunuje o dva kroky dále k výjimečnému luxusu, který ale v posledních letech nebyl zrovna tahounem ekonomického růstu Škody.
Škoda Superb - První jízdní dojmy |
Škoda Superb: první jízdní dojmy |
S výbavou COMFORT pod 900 tisíc
Vrcholnou motorizaci lze pořídit se třemi stupni výbavy. Základní Comfort obsahuje standardně přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče a set bezpečnostních systémů ESP, ABS, MSR (regulace brzdného momentu motoru), ASR (protiprokluzový systém), EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a HBA (brzdový asistent). Připlácet není třeba za mlhové světlomety, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, dvouDINové autorádio SWING s CD a MP3 přehrávačem a s osmi reproduktory a výškové nastavení obou předních sedadel, která mají také nastavitelné bederní opěrky.
Nová Škoda Superb na českém trhu - zážehové motory | |||
Motor | 1,4 TSI | 1,8 TSI | 3,6 FSI 4Motion |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1798 | 3580 |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 92/5000 | 118/4500-6200 | 191/6200 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 200/1500-4000 | 250/1500-4200 | 350/2500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 201 | 222 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,5 | 8,6 | 6,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 7,6 | 10,0 |
Cena Comfort [Kč] | 619.900,- | 679.900,- | 894.900,- |
Cena Ambition [Kč] | 699.900,- | 759.900,- | 974.900,- |
Cena Elegance [Kč] | 754.900,- | 814.900,- | 1.029.900,- |
Vyšší výbavy
Prostřední stupeň Ambition přidá za příplatek 80.000,-Kč například set bi-xenonových světlometů s funkcí AFS, mlhové světlomety s funkcí Corner, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, zadní parkovací senzory, displej MAXI DOT, tempomat, vyhřívání předních sedadel či samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko.
Nejvyšší stupeň Elegance za příplatek 55 tisíc pak navíc přichází s většími koly z lehkých slitin, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřramenným multifunkčním volantem, parkovacími senzory vpředu i vzadu, komfortními sedadly, elektricky nastavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce či vyhřívanými předními i zadními sedadly.
Škoda Superb na Auto.cz |
PŘEDSTAVUJEME Škoda Superb – Na cestě do vyšší střední třídy |
Ženeva živě: Škoda Superb - první dojmy |
Za šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG si zájemci v ostatních motorizacích Superbu připlatí 70.000,- (pro 2.0 TDI PD (103 kW) a 2.0 TDI PD (125 kW)) zde je však standardem, podobně jako pohon všech kol.
Dodávky pro český trh jsou naplánovány na říjen.
Škoda Superb 3,6 FSI 4x4 je jedním z pěti kandidátů v tendru na 16 rychlých policejních aut.