Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb 3,6 FSI 4x4 na českém trhu: Nejrychlejší Škoda pod 900 tisíc

Ondřej Láník
Diskuze (204)
Jediný model značky Škoda, který má v jízdních výkonech maximum 250 km/h nebo zrychlení z 0-100 km/h za 6,5 s se začne prodávat v říjnu. Ceny nejsou nízké, ale konkurentů, kteří začínají s cenou pod milionem není mnoho...

Zatímco většina na trh nově uváděných konkurenčních modelů zůstává alespoň v první fázi u čtyřválcových motorizací posilovaných přeplňováním, Škoda se rozhodla posílit prestiž své vlajkové lodi už v prvním roce na trhu o vrcholný model se špičkovými parametry. A to navzdory všem trendům usilujícím o nižší spotřebu a emise…

Srovnávat parametry kompaktního motoru 3,6 VR6 (191 kW) s předchozím vrcholem 2,8 V6 (142 kW) jde jen obtížně. Sílu objemného šestiválce (v Evropě snad nikdo jiný tak velké nepřeplňované šestiválce do aut nedává) přenáší standardně šestistupňová automatická převodovka DSG a to na všechna čtyři kola. O rozdělování točivého momentu se stará aktivní, elektronicky řízená spojka Haldex čtvrté generace. Novinka značku posunuje o dva kroky dále k výjimečnému luxusu, který ale v posledních letech nebyl zrovna tahounem ekonomického růstu Škody.

Škoda Superb - První jízdní dojmy
Škoda Superb: první jízdní dojmy

S výbavou COMFORT pod 900 tisíc

Vrcholnou motorizaci lze pořídit se třemi stupni výbavy. Základní Comfort obsahuje standardně přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče a set bezpečnostních systémů ESP, ABS, MSR (regulace brzdného momentu motoru), ASR (protiprokluzový systém), EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a HBA (brzdový asistent). Připlácet není třeba za mlhové světlomety, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, dvouDINové autorádio SWING s CD a MP3 přehrávačem a s osmi reproduktory a výškové nastavení obou předních sedadel, která mají také nastavitelné bederní opěrky.

Nová Škoda Superb na českém trhu - zážehové motory
Motor1,4 TSI1,8 TSI3,6 FSI 4Motion
Zdvihový objem [cm3]139017983580
válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]92/5000118/4500-6200191/6200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]200/1500-4000250/1500-4200350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]201222250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,58,66,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,67,610,0
Cena Comfort [Kč]619.900,-679.900,-894.900,-
Cena Ambition [Kč]699.900,-759.900,-974.900,-
Cena Elegance [Kč]754.900,-814.900,-1.029.900,-

Vyšší výbavy

Prostřední stupeň Ambition přidá za příplatek 80.000,-Kč například set bi-xenonových světlometů s funkcí AFS, mlhové světlomety s funkcí Corner, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, zadní parkovací senzory, displej MAXI DOT, tempomat, vyhřívání předních sedadel či samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko.

Nejvyšší stupeň Elegance za příplatek 55 tisíc pak navíc přichází s většími koly z lehkých slitin, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřramenným multifunkčním volantem, parkovacími senzory vpředu i vzadu, komfortními sedadly, elektricky nastavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce či vyhřívanými předními i zadními sedadly.

Škoda Superb na Auto.cz
PŘEDSTAVUJEME Škoda Superb – Na cestě do vyšší střední třídy
Ženeva živě: Škoda Superb - první dojmy

Za šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG si zájemci v ostatních motorizacích Superbu připlatí 70.000,- (pro 2.0 TDI PD (103 kW) a 2.0 TDI PD (125 kW)) zde je však standardem, podobně jako pohon všech kol.

Dodávky pro český trh jsou naplánovány na říjen.

Škoda Superb 3,6 FSI 4x4 je jedním z pěti kandidátů v tendru na 16 rychlých policejních aut.

Ondřej Láník
Diskuze (204)
Avatar - twistedTSD
3. 9. 2008 22:09
Re: Superb -fabia
no...vypada to celkem divne (ten zadek...) ale lepsi nez normal fabia
Avatar - Barrichello
25. 8. 2008 09:52
Re: Hehe - nikdo nemontuje V6
300M už se dávno nevyrábí... To byl předchůdce.
Jen 300C.
Třeba proto že za 300 táců navrch je osmiválec o výkonu 340 Hp, který má mimo město stejnou sotřebu jako ten Superb V6
Avatar - Barrichello
25. 8. 2008 09:50
Re: Hehe - nikdo nemontuje V6
Jo zapoměl sem říct že dostanete 5,7 V8 HEMI s vypnínám válců...
Základní 300C ve verzi 3,0CRD Mercedes je levnější jak zmíněný superb :-)
23. 8. 2008 17:38
Re: Respekt
Ale tady jde o Evropské prodeje. To, že v USA jede Ford na osmiválcích není až tak důležité. Rozhodující je co má pod kapotou Mondeo. Který jako vrcholnou motorizaci nabízí přeplňovaný pětiválec a V6 z nabídky zcela zmizela. Možná, že časem dostane R6 3.2 od Volva.
23. 8. 2008 17:31
Re: Podvozok
Škoda Superb nepřejímá podvozkovou platformu od některého z koncernových vozů. Podvozek je modulární, zadní víceprvková náprava je z Passatu. Samozřejmě veškeré komponenty procházejí úpravou pod taktovkou Škody a jsou patřičně odladěny na daný výkon. Verze V6 používá komponenty a systém pohonu čtyř kol z R36. Nikde v žádném testu či článku o R36 jsem se nedočetl, že by motor byl rychlejší než podvozek.
Takže to, že podvozek Passatu či Superbu je v některých motorizacích poddimenzovaný je čistě tvůj výmysl. Ale Škoda slov, o tom jak se vyvíjí podvozek nemáš ani potuchy.