Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Škoda Superb – první dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (148)
Bohužel pro Superb, stojí tato novinka přímo naproti Passatu CC, se kterým sdílí designové prvky v exteriéru i interiéru. Dojem z interiéru je velmi dobrý. Nečekejte ale zázraky, Superb opravdu není druhé Audi A8, hodně se toho ale od něj naučil.

Ačkoliv se na fotografiích zdálo, že je vůz možná až příliš dlouhý a úzký, v reálu jsme tento dojem neměli. Z designového hlediska tak z našeho pohledu zůstávají problematické poslední dvě partie – přetažení víka kapoty zhruba centimetr před rovinu masky a dnes již lacině a zastarale působící multifunkční anténa u nejlépe vybavené verze.

Bohužel pro Superb, stojí přímo naproti Passatu CC, se kterým sdílí designové prvky v exteriéru i interiéru. Přímé srovnání vyznívá o velký kus lépe pro Passat, málokdo ale asi čekal, že by Superb vedle tohoto CC nějak výrazněji zazářil.

Nový Superb bude plnit mnoho poslání – v Čechách jeho cena odstartuje na 619.900,- Kč a tak se opět stane oblíbeným vozem pro přiměřeně majetné Čechy, preferující velký a prostorný vůz s nadprůměrným zavazadlovým prostorem. Jeho objem 565 litrů v základním uspořádání je úctyhodný, hodnota 1670 litrů při sklopení sedadel je opravdu nevídaná. Pro srovnání: nově představené Audi A4 Avant s karoserií o delší o 13 centimetrů, disponuje hodnotou 1430 litrů.

Lidé od Škody jsou velmi pyšní na systém dvojitého otevírání zádě Twindoor. V praxi funguje tak, že klasickým spínačem uprostřed víka kufru otevíráte zavazadlový prostor tak, jak jej otevírají klasické sedany. Kromě toho je ale vpravo od tohoto centrálně umístěného tlačítka druhé, které po zmáčknutí (a signalizaci třetího brzdového světla bliknutím, že došlo ke změně) umožní otevřít záď tak, jak to dělají liftbacky. Je tedy nutné udělit vozu dva pokyny, v praxi to ale velmi jednoduché (většina novinářů to velmi rychle pochopila) a zhruba dvojnásobný otvor do zavazadlového prostoru se jistě často hodí.

Dojem z interiéru je velmi dobrý. Nečekejte zázraky, Superb opravdu není druhé Audi A8, hodně se toho ale od něj naučila. Slícování i materiály jsou dobré, v méně vybavené verzi Comfort ale interiér působil o poznání horším dojmem, než u vystavené verze s maximální výbavou a motorem 3,6 FSI (s jehož čtyřmi výfuky se majitel jistě stane terčem zvýšeného zájmu okolí). Středový tunel je štíhlejší než v předchozí verzi, zarazil nás ale svou malou bytelností – lze jej velmi snadno deformovat do stran a - subjektivně viděno - je to asi nejslabší partie interiéru.

Podivný je displej na konci středového tunelu, který sice může vypadat jako centrum pro nastavování teploty v zadní části vozu, ale ve skutečnosti je vrcholem ventilační techniky jen dvouzónová automatická klimatizace. Displej zobrazuje jen čas a venkovní teplotu.

Cvičné zařazení a prošlápnutí spojky ukázalo na spojku s lehkým chodem a velmi přesnou kulisu řadicí páky. Vpředu je místa dost ve všech směrech, vzadu je nadprůměrně hodně místa pro nohy, nad hlavou ale člověk se 182 cm nemá rezervu větší než zhruba čtyři centimetry.

Superb se povedl. Pokračuje jasně v linii svého předchůdce a podle ohlasů zahraničních novinářů úspěch svého předchůdce téměř s jistotou překoná.

Vše podstatné o nové Škodě naleznete v komplexní článku
Představujeme: Škoda Superb – Na cestě do vyšší střední třídy

Aleš Jungmann
Diskuze (148)
2. 4. 2008 13:42
Re: Koncernová konkurence
Když si pročítám příspěvky na nového superba II a passata CC jsem na rozpacích o co vlastně tady jde.Podle mého názoru nový superb je pěkný auto a prostornější jako vW CC i když jsou tam rozdílné techn.věci,ale pořád mi superb přijde jako více účelový a prostornější a navíc i s novým otevíráním zadní partie,což u CC není a možná i místo na posaz bude v zadu horší.Nesouhlasím jak někdo zde píše ,že nemá na A4 atd... to není pravda,mám A5 a žádná sláva,audiny jsou málo prostorné a zbytečně drahé.Rád bych slyšel i názor na to,když najedu ročně max.15 tis.km,zda nejít do Superba 1.8 TSI místo nafty a nebo zvolit VW-CC - nevím jak se rozhodnout,zase bude hrát otázka ceny. Superb údajně v plné výbavě přijde oproti CC o 200 tisíc méně,tak mi někdo napište názor, za což budu vděčný. Děkuji
16. 3. 2008 08:45
Re: Žádné překvapení
Myslíš článek, ve kterém se opět někdo, jako už asi po milionté snaží Superba pasovat o třídu výš (stejně jako Oktávku do střední)? Ber to tak, vybírám teď nové auto, u VW se mě prodejce snažil přesvědčit, že BMW 3er na rozdíl od Passata nepatří do střední třídy. Pak ještě utrousil poznámku, že s některými modely je již VW mezi prémiovkama. Tož tak.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 3. 2008 11:26
Re: Superb???
Zadní světla mohou velmi vzdáleně připomínat svým tvarem BMW E46, ale jinak je to svébytný model a nikde jinde nic nekopíruje a jde svou cestou. Takže budto si zaujatý nebo špatně vidíš :-)
6. 3. 2008 17:14
Re: hm..
Takže stredná trieda. Rovnako začína aj konkurencia. Neviem prečo potom Škoda plánuje predávať iba 40 tis. áut ročne. Uvidíme keď to tu bude.
6. 3. 2008 15:44
Super Roomster
Som zvedavý kam ho škoda zaradí. Rozmerovo je porovnateľné s Mondeom a C5 takže dúfam, že nebudú opäť tvrdiť že to je A6 alebo BMV 5. Od toho závisí aj cena. Lenže Octavia je cenou na úrovni strednej triedy takže SuperB musí byť drahší. Niekde som čítal že Škoda má v pláne vyrábať 40 tis. ks ročne. VW vyrobí ročne 400 tis. Passatov. Podľa toho usudzujem, že to bude predražené auto strednej triedy tváriace sa ako vyššia stredná.