Ženeva živě: Škoda Superb – první dojmy
Ačkoliv se na fotografiích zdálo, že je vůz možná až příliš dlouhý a úzký, v reálu jsme tento dojem neměli. Z designového hlediska tak z našeho pohledu zůstávají problematické poslední dvě partie – přetažení víka kapoty zhruba centimetr před rovinu masky a dnes již lacině a zastarale působící multifunkční anténa u nejlépe vybavené verze.
Bohužel pro Superb, stojí přímo naproti Passatu CC, se kterým sdílí designové prvky v exteriéru i interiéru. Přímé srovnání vyznívá o velký kus lépe pro Passat, málokdo ale asi čekal, že by Superb vedle tohoto CC nějak výrazněji zazářil.
Nový Superb bude plnit mnoho poslání – v Čechách jeho cena odstartuje na 619.900,- Kč a tak se opět stane oblíbeným vozem pro přiměřeně majetné Čechy, preferující velký a prostorný vůz s nadprůměrným zavazadlovým prostorem. Jeho objem 565 litrů v základním uspořádání je úctyhodný, hodnota 1670 litrů při sklopení sedadel je opravdu nevídaná. Pro srovnání: nově představené Audi A4 Avant s karoserií o delší o 13 centimetrů, disponuje hodnotou 1430 litrů.
Lidé od Škody jsou velmi pyšní na systém dvojitého otevírání zádě Twindoor. V praxi funguje tak, že klasickým spínačem uprostřed víka kufru otevíráte zavazadlový prostor tak, jak jej otevírají klasické sedany. Kromě toho je ale vpravo od tohoto centrálně umístěného tlačítka druhé, které po zmáčknutí (a signalizaci třetího brzdového světla bliknutím, že došlo ke změně) umožní otevřít záď tak, jak to dělají liftbacky. Je tedy nutné udělit vozu dva pokyny, v praxi to ale velmi jednoduché (většina novinářů to velmi rychle pochopila) a zhruba dvojnásobný otvor do zavazadlového prostoru se jistě často hodí.
Dojem z interiéru je velmi dobrý. Nečekejte zázraky, Superb opravdu není druhé Audi A8, hodně se toho ale od něj naučila. Slícování i materiály jsou dobré, v méně vybavené verzi Comfort ale interiér působil o poznání horším dojmem, než u vystavené verze s maximální výbavou a motorem 3,6 FSI (s jehož čtyřmi výfuky se majitel jistě stane terčem zvýšeného zájmu okolí). Středový tunel je štíhlejší než v předchozí verzi, zarazil nás ale svou malou bytelností – lze jej velmi snadno deformovat do stran a - subjektivně viděno - je to asi nejslabší partie interiéru.
Podivný je displej na konci středového tunelu, který sice může vypadat jako centrum pro nastavování teploty v zadní části vozu, ale ve skutečnosti je vrcholem ventilační techniky jen dvouzónová automatická klimatizace. Displej zobrazuje jen čas a venkovní teplotu.
Cvičné zařazení a prošlápnutí spojky ukázalo na spojku s lehkým chodem a velmi přesnou kulisu řadicí páky. Vpředu je místa dost ve všech směrech, vzadu je nadprůměrně hodně místa pro nohy, nad hlavou ale člověk se 182 cm nemá rezervu větší než zhruba čtyři centimetry.
Superb se povedl. Pokračuje jasně v linii svého předchůdce a podle ohlasů zahraničních novinářů úspěch svého předchůdce téměř s jistotou překoná.
Vše podstatné o nové Škodě naleznete v komplexní článku
Představujeme: Škoda Superb – Na cestě do vyšší střední třídy