Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Paříži 2004

Ladislav Čermák
Neobvyklé množství novinek se tentokrát objevilo na boleslavském stánku. Výstavní premiéru si odbyla faceliftovaná Fabia, která se již téměř dva měsíce prodává a horkou novinkou se stala zejména očekávaná Octavia Combi, doplněná nečekaně i verzí 4x4.

Fabia 2005 – mírný pokrok v mezích konzumního vkusu

Nejvýraznější změnou na inovované Fabii je nový přední nárazník. Od dosavadního se liší oblejšími tvary a tvarem náběrů vzduchu ve spodní části s otvory pro kruhové mlhovky. Až na druhý pohled je patrný změněný tvar lamel masky a zadních skupinových světel.

K oživení přispívá i nová nabídka velkoplošných krytů kol a kol z lehkých slitin. Zdvojnásobila se škála bezpříplatkových barev, kterou budou tvořit: bílá Candy, červená Corrida, modrá Dynamic a zelená Petrol. Zákazník si může dále zvolit z celkem osmi metalických barev.

Interiér dostal nové barvy s možností volby z několika variant a pro všechny potahové látky (kromě provedení Junior a RS) byly použity nové materiály a barvy. Palubní deska vzniká technologií „slush“ a nabízí upravený povrch části pod čelním sklem, změněnou grafiku přístrojů a obleji tvarovaný volant. Upravena byla nabídka výbav - v souvislosti s tím dochází ke změně názvu středního stupně Comfort na Ambiente. Standardní specifikace narostla o třetí hlavovou opěrku s tříbodovým bezpečnostním pásem a navigace nově komunikuje česky.

Octavia Combi – český sen

Design nové Octavie Combi navazuje na vzhled liftbacku, proti současnému modelu zaujme zejména dynamičtější sklon D sloupku. Tvar zadních svítilen rovněž evokuje liftback, pouze rozdělení bílé části je u kombi narozdíl od liftbacku vertikální; prosvícenou plochu „C” tedy u kombi tvoří směrová světla.

Interiér Octavie Combi zůstává beze změn. Také verze kombi se nabízí ve třech úrovních výbavy – Classic, Ambiente a Elegance. Standardní výbava všech vozů Škoda Octavia Combi obsahuje čtyři airbagy (čelní a boční), ABS či centrální zamykání. Verze Elegance přidává klimatizaci Climatic, schránku Jumbo Box mezi předními sedadly s nastavitelnými výdechy pro přívod vzduchu k zadním sedadlům nebo osvětlení integrované ve vnějších zpětných zrcátkách.

Zadní sedadla jsou u varianty Combi dělená a včetně sedáků sklopná již v základní verzi Classic, novinkou v kolonce příplatkové výbavy je podélný střešní nosič. Zavazadelník se základním objemem 580 litrů a 1620 l při sklopených sedadlech poráží předchůdce a užitečná hmotnost až 660 kg . K lepšímu využití zavazadlového prostoru slouží vyklápěcí háčky, uzavíratelné schránky a celkem dvanáct úchytných ok.

Také nabídka motorů a převodovek koresponduje s Octavií. Krátce po uvedení vozu na trh bude k dispozici nejvýkonnější zážehový motor 2.0 FSI s výkonem 110 kW s přímým vstřikováním paliva. Celkově zahrne nabídka tyto jednotky:

          

  • 1,4 MPI/55 kW (75 k)
  •       

  • 1,6 MPI/75 kW (102 k)
  •       

  • 1,6 FSI/85 kW (115 k)
  •       

  • 2,0 FSI/110 kW (150 k)
  •       

  • 1,9 TDI-PD/77 kW (105 k)
  •       

  • 2,0 TDI-PD/103 kW (140 k)

Všechny motory plní emisní normu EU 4. Ke všem zážehovým agregátům kromě nejslabšího je kromě standardní manuální pěti- nebo šestistupňové převodovky k dispozici Tiptronic, pro diesely pak DSG. Tržní debut se připravuje na prosinec.

Škoda Octavia Combi 4x4 – s Haldexem ke hvězdám

Vedle nové Octavie Combi stanula v Paříži také varianta s pohonem všech kol 4x4. Vizuálně se čtyřkolka takřka neliší od základní verze, pouze interiér ozvláštnila chromovaná plaketa se symbolem 4x4 na hlavici řadicí páky a sedadla zdobí (výhradně v této verzi) látkové potahy Adventure Onyx a Adventure Achat. Zejména milovníky velkých zavazadlových prostorů potěší zpráva o zachování objemu 580/1620 litrů.

Pro Škodu Octavia Combi 4x4 budou k dispozici dva motory, přičemž zajímavostí je přítomnost motoru 2.0 FSI/110 kW od samého počátku (naftu zastoupí 1.9 TDI 77 kW). V obou případech jsou motory spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou. Konstrukce podvozku se tentokrát principielně neliší od ostatních Octavií, tedy vpředu McPherson a zadní víceprvková náprava. Seznam změn zakončuje mírně zvětšená palivová nádrž na 60 l.

Nová Octavia 4x4 obsahuje v základní výbavě např. čtyři airbagy (dva čelní a dva boční pro cestující na předních sedadlech), ESP, 15palcová litá kola, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně nastavitelný volant,palubní počítač, zadní sedadla sklopná a dělená v poměru 1/3 ku 2/3, podélný střešní nosič a další. V příplatkových položkách figurují např. 16“ kola Apollon (exkluzivně pro 4x4), dvouzónová klimatizace Climatronic atd.

Stará Octavia Combi s nástupem nového modelu mění jméno na Octavia Tour. Škoda Octavia Tour se bude nabízet v jedné výbavové verzi, kterou je možné doplnit o příplatkové prvky, a také jako varianta RS.


Ladislav Čermák