Škoda zahájila výrobu Fabií v ruské Kaluze

Škoda Fabia se tak stává druhým modelem z palety vozů Škoda, jehož výroba v Rusku bude kompletní, tzn., že její součástí bude svařování, lakování a montáž. Předchozí verze modelu Fabia byla v továrně v Kaluze montována v režimu SKD. Prvním modelem značky, který přešel na výrobu typu CKD, byla Škoda Octavia.
Montážní sety SKD (zkratka z anglického „Semi-Knocked-Down) tvoří kompletně vybavená karosérie, agregátu (motor, převodovka a přední náprava), zadní náprava a dalších podvozkové díly (např. kola, palivová nádrž, výfuková soustava apod.). V montážním závodě proběhne kompletace vozu a jeho důkladné prověření a testování, prováděno stejnou metodikou a za stejných podmínek, jako ve všech „mateřských“ výrobních závodech Škoda Auto v České republice.
Větším stupněm rozloženosti je charakterizován systém MKD („Medium-Knocked-Down), který obsahuje nalakovanou nevybavenou karoserii a dalších cca 1300 až 1700 dílů v různém stupni rozloženosti. Kompletace vozu probíhá na standardní montážní lince technologickým procesem srovnatelným s klasickým „mateřským“ montážním závodem.
Nejvyšší stupeň rozloženosti představují tzv. CKD montážní sety („Completely-Knocked-Down“). Při tomto systému jsou z výrobního závodu dodávány karosářské díly a další jednotlivé komponenty již ve velkém stupni rozloženosti. Montážní závod pak zajišťuje svaření a lakování karoserie, montáž agregátu a dalších komponentů a celkovou finalizaci vozu na standardní montážní lince. Systémem CKD-3 (jde o modifikaci využívající prvky ze systémů MKD a CKD) jsou například montovány vozy Škoda Octavia (Octavia Tour), Laura (označení vozu Octavia pro indický trh) a Superb v závodě Škoda Auto India v Aurangabadu.
Nová Fabia bude v Rusku k dostání u oficiálních dealerů od začátku května 2010. Už v dubnu zde Škoda Auto oznámila zahájení příjmu objednávek na tento model. Navzdory velkému množství provedených změn zůstávají ceny všech verzí Fabie stejné.
Škoda Fabia a Škoda Octavia v Ruské federaci splňují podmínky státem dotovaných programů šrotovného. Díky výhodným podmínkám nákupu pramenícím z těchto programů jsou tyto vozy maximálně dostupné. Úspěch Fabie vynesl značku Škoda na ruském trhu na přední pozice v segmentu malých vozů.