Slavná britská značka se vrací. Brabham BT62 je osmiválcová střela s 522 kW
Značku Brabham pojmenovanou po úspěšném závodníkovi Siru Jacku Brabhamovi určitě nemá fanouškům motorsportu smysl představovat, vždyť se kdysi jednalo o jednoho z největších a nejúspěšnějších výrobců závodních aut na světě. Letos se Brabham vrací na scénu a po mnoha zveřejněných upoutávkách je tu na čistém papíře navržený stroj Brabham BT62 konečně oficiálně!
Brabham BT62 je navržen jako výhradně okruhový speciál, což znamená velice agresivní vizáž s vysokým přítlačným spoilerem na zádi a dalšími výraznými aerodynamickými prvky, jako je přední splitter nebo zadní difusor.
Podvozek je tvořen lichoběžníkovým zavěšením, nechybí ani nastavitelné stabilizátory a tlumiče Ohlins. O zastavení se zase starají karbon-keramické brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny.
V souvislosti se svým zaměřením se dočkal také 18palcových kol s centrálním uchycením obutých do závodních pneumatik Michelin nebo účelného interiéru. V kabině využívající primárně karbon a alcantaru se nachází jen to nejnutnější, ať už homologovaná závodní sedadla s šestibodovými pásy nebo vyjmutelný karbonový volant, před nímž se nachází 12palcový digitální přístrojový štít. Ideální pozici pak jezdec najde díky posunovatelným pedálům. Z důvodu bezpečnosti je pak součástí výbavy i ochranná klec nebo hasicí přístroj.
To nejzajímavější však najdeme v útrobách. O pohon se totiž stará motor vlastní konstrukce, konkrétně uprostřed uložený vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru s atmosférickým plněním! I bez turba přitom motor poskytuje 710 koní (522 kW) a „ďábelských“ 666 N.m. Spárován je s šestistupňovou sekvenční převodovkou a poháněná jsou samozřejmě zadní kola.
Jízdní parametry Brabham zatím neuvádí. Vzhledem k tomu, že ale auto díky konstrukci z karbonových vláken a kevlaru váží jen 972 kilogramů (suchá hmotnost), dá se předpokládat, že půjde o hodně rychlou střelu. A to i v zatáčkách, podle Brabhama auto dokáže generovat přítlak vyšší než 1.200 kg.
Brabham BT62 tak svými parametry rozhodně umí zaujmout, přičemž výrobce mu nadmíru věří. Jak jinak si vysvětlit fakt, že počítá s výrobou 70 aut, které stojí rovný jeden milion liber (cca 29 milionů korun) bez daně! Prvních 35 aut přitom bude speciálně zbarveno v zeleno-zlaté kombinaci na oslavu 35 vítězství stáje Brabham ve Formuli 1. Do ní se značka (zatím) vrátit nechce, v blízké době však počítá s účastní na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Jelikož firmu vede David Brabham, nejmladší syn trojnásobného šampiona F1 Jacka Brabhama a někdejší lemanský šampion, je jasné, že bude mít značka v tomto závodě velké ambice.