Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slavná britská značka se vrací. Brabham BT62 je osmiválcová střela s 522 kW

David Bureš David Bureš 3. 5. 2018
24
Zobrazit náhledy (24)
Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62
Nový britský sporťák je výhradně okruhovým nástrojem. Pohání ho osmiválec vlastní konstrukce, který je na dnešní dobu nečekaně atmosférický!

Značku Brabham pojmenovanou po úspěšném závodníkovi Siru Jacku Brabhamovi určitě nemá fanouškům motorsportu smysl představovat, vždyť se kdysi jednalo o jednoho z největších a nejúspěšnějších výrobců závodních aut na světě. Letos se Brabham vrací na scénu a po mnoha zveřejněných upoutávkách je tu na čistém papíře navržený stroj Brabham BT62 konečně oficiálně!

Brabham BT62 je navržen jako výhradně okruhový speciál, což znamená velice agresivní vizáž s vysokým přítlačným spoilerem na zádi a dalšími výraznými aerodynamickými prvky, jako je přední splitter nebo zadní difusor.

Podvozek je tvořen lichoběžníkovým zavěšením, nechybí ani nastavitelné stabilizátory a tlumiče Ohlins. O zastavení se zase starají karbon-keramické brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny.

V souvislosti se svým zaměřením se dočkal také 18palcových kol s centrálním uchycením obutých do závodních pneumatik Michelin nebo účelného interiéru. V kabině využívající primárně karbon a alcantaru se nachází jen to nejnutnější, ať už homologovaná závodní sedadla s šestibodovými pásy nebo vyjmutelný karbonový volant, před nímž se nachází 12palcový digitální přístrojový štít. Ideální pozici pak jezdec najde díky posunovatelným pedálům. Z důvodu bezpečnosti je pak součástí výbavy i ochranná klec nebo hasicí přístroj.

To nejzajímavější však najdeme v útrobách. O pohon se totiž stará motor vlastní konstrukce, konkrétně uprostřed uložený vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru s atmosférickým plněním! I bez turba přitom motor poskytuje 710 koní (522 kW) a „ďábelských“ 666 N.m. Spárován je s šestistupňovou sekvenční převodovkou a poháněná jsou samozřejmě zadní kola.

Jízdní parametry Brabham zatím neuvádí. Vzhledem k tomu, že ale auto díky konstrukci z karbonových vláken a kevlaru váží jen 972 kilogramů (suchá hmotnost), dá se předpokládat, že půjde o hodně rychlou střelu. A to i v zatáčkách, podle Brabhama auto dokáže generovat přítlak vyšší než 1.200 kg.

Brabham BT62 tak svými parametry rozhodně umí zaujmout, přičemž výrobce mu nadmíru věří. Jak jinak si vysvětlit fakt, že počítá s výrobou 70 aut, které stojí rovný jeden milion liber (cca 29 milionů korun) bez daně! Prvních 35 aut přitom bude speciálně zbarveno v zeleno-zlaté kombinaci na oslavu 35 vítězství stáje Brabham ve Formuli 1. Do ní se značka (zatím) vrátit nechce, v blízké době však počítá s účastní na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Jelikož firmu vede David Brabham, nejmladší syn trojnásobného šampiona F1 Jacka Brabhama a někdejší lemanský šampion, je jasné, že bude mít značka v tomto závodě velké ambice.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor