Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slavný lyžař má nové auto na hory. Konečně se do sněhu opravdu hodí!

David Bureš
Diskuze (3)
Jon Olsson proslul nejen svými triky na lyžích, ale také tím, že svá supersportovní auta neváhá používat ani v tvrdých zimních podmínkách. Tentokrát si však na hory pořídil účelnější auto.

Freestylového lyžaře Jona Olssona nemá smysl blíže představovat ani automobilovým fanouškům, vždyť garáž tohoto švédského sportovce a instagramera je dobře známá, prošlo jí už mnoho zajímavých aut. Na nadcházející zimu si Olsson opět pořídil novou hračku, letos upravený Rolls-Royce Wraith a krátce na to i prodaný střídá za Mercedes-Benz G.

A nebyl by to Olsson, aby jeho Geländewagen nebyl něčím výjimečný. Jedná se o variantu G 500 4x42, přičemž tuto bestii se zvýšeným podvozkem, portálovými nápravami a silným osmiválcem pod kapotou švédský lyžař dále upravil, aby byl ještě šílenější než nemálo bláznivý výchozí offroad. Novému autu Olsson mimochodem přezdívá Lord Hans G podle jména svého bratra.

Začněme motorem, protože výchozích 310 kW poskytovaných dvakrát přeplňovaným zážehovým osmiválcem přijde lidem jako Olsson zkrátka málo. Nově tak agregát dosahuje zhruba 597 kW, což je výsledek úprav agregátu holandskou společností Absolute Motors. Cifra zatím není finální, výkon ještě nebyl měřen na brzdě, navíc chlapíci z Absolute Motors počítají ještě s několika úpravami. Už nynější burácivý zvuk ale stojí za to!

Dále bylo Olssonovo G-Klasse ještě více upraveno pro jízdu v náročných podmínkách, což bratr lyžaře komentuje slovy konečně. Konečně má Olsson podle něj auto, které se na hory opravdu hodí. Vyladěný offroad tak obul lepší terénní pneumatiky a výbavu doplnil naviják, poctivý ochranný rám, přídavné světlomety nebo třeba šnorchl. Ten je karbonový, dodaný Brabusem, díky němuž se Olsson bude s autem moci brodit pěkně hluboko.

Nechybí tu ani dráty po stranách vozu, chránící čelní sklo před větvemi. Na dlouhých cestách se může hodit i zahrádka. Na tu se dá vylézt pomocí žebříčku na zádi, přičemž Olsson na ní aktuálně vozí náhradní pneumatiku, lopatku nebo kanystry s palivem. Ty budou potřeba, přestože má výchozí G 500 4x42 obří 96litrovou nádrž, bývá prázdná ještě rychleji, než byste řekli... A kdyby okolí Olssonův offroad náhodou přehlédl, k dispozici je opravdu silná houkačka.

Tak co na něj říkáte? Bláznivé, ale pro Olssona zkrátka typické... A určitě to géčku půjde ve sněhu snáze než někdejším Olssonovým Lamborghini...

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Ada je zase tady
16. 11. 2017 08:12
Jméno jakéhosi Olssona jsem nikdy neslyšel
a ať si jezdí čím chce, když to nemá v hlavě v pořádku. Nechápu, proč se jeho autu redakce ACZ věnuje. :no:
15. 11. 2017 18:51
Tak skoro dobrý.
Začal bych tím, že gumy má úplně na prd, ať si tam dá zimáky. MTčka jsou v zimě vo hubu(ale zimák nevypadá drsné, já vím)
A taky pro redakci. 100l se tankuje do kde čeho, i když to má spotřebu do 15l. I tak je mi to při cestování málo. Kolik tak bude asi žrát tohle? Hádám, že těch 96l mu vystačí na ucmrndanejch 300-400km podle terénu, dost možná a ani to ne. A karbonovej šnorchl >:D pomoc, to je * dne. Šnorchl buď pružnější plast, nebo nerez. Tohle se rozchroupne jak vajíčko o první větev. Navíc, fakt má elektriku pokladnu tak, aby mu to ve vodě nezdechlo? ;-)
15. 11. 2017 18:46
Tak skoro dobrý.
Začal bych tím, že gumy má úplně na prd, ať si tam dá zimáky. MTčka jsou v zimě vo hubu(ale zimák nevypadá drsné, já vím)
A taky pro redakci. 100l se tankuje do kde čeho, i když to má spotřebu do 15l. I tak je mi to při cestování málo. Kolik tak bude asi žrát tohle? Hádám, že těch 96l mu vystačí na ucmrndanejch 300-400km podle terénu, dost možná a ani to ne. A karbonovej šnorchl >:D pomoc, to je * dne. Šnorchl buď pružnější plast, nebo nerez. Tohle se rozchroupne jak vajíčko o první větev.