Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slevy zachraňují americký trh

Petr Bambas
Diskuze (0)
Americký automobilový trh zažil v květnu nejsilnější odbyt za posledních devět měsíců a to díky výrazným slevám.

Americký automobilový trh zažil v květnu nejsilnější odbyt za posledních devět měsíců a to díky výrazným slevám. Kromě amerických výrobců z toho těžila i japonská Toyota, pro kterou byl květen 2004 vůbec nejlepším měsícem za 47 let fungování této firmy na trhu ve Spojených státech.

V květnu si dobře vedla americká a světová jednička General Motors - její odbyt stoupl o 6,5 procenta díky 11procentnímu přírůstku u užitkových vozů. Koncern General Motors po květnovém úspěchu cenovou válku na domácím trhu ještě přiostřil. U většiny loňských a letošních modelů zvýšil věrnostní slevu u koupi dalšího vozu GM na 5000 dolarů, tedy téměř 130.000 korun.

Chrysler z koncernu DaimlerChrysler posílil v květnu odbyt o 5 procent, naproti tomu Ford, který je americkou dvojkou, má nadále problémy se stárnoucími modelovými řadami a jeho prodej klesl o 3,1 procenta.

Nejlépe si ovšem v pátém měsíci letošního roku vedly v zámoří japonské automobilky Toyota, Nissan a Honda, u kterých odbyt rostl o dvouciferná čísla. Podle dealerů nutí vysoké ceny benzinu řadu zákazníků ohlížet po menších osobních autech a roste i zájem o vozy s hybridním pohonem kombinace benzinu a elektřiny. A právě v těchto oblastech mají japonské automobilky nad americkými navrch.

Celkový prodej osobních a lehkých užitkových automobilů v Americe vzrostl meziročně o 7,4 procenta. Pokud by tento trend vydržel až do konce letošního roku, prodalo se na americkém trhu celkem 17,8 milionu vozů. Vyšší prodej aut v zámoří vždy posílí růst americké ekonomiky - automobilový sektor tvoří asi 4 procenta hrubého domácího produktu USA a na tržbách se podílí asi pětinou.

Petr Bambas
Diskuze (0)