Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart ForTwo electric drive II: Elektromobil Smart v detailech

Diskuze (4)
Pilotní výroba druhé generace Smartu ForTwo electric drive se rozeběhla loni v listopadu. První kusy byly dostupné jen vybraným zákazníkům v Berlíně, nyní byly spuštěny dodávky do USA. Souběžně s tím zveřejnil Smart další podrobnosti.

Smart vstoupil na pole elektromobilů v roce 2007, kdy vzniklo prvních 100 aut s elektrickým pohonem. Tehdy se jednalo ještě o vozy postavené na základě předchozí generace ForTwo a celá flotila zamířila k testovacímu programu do Londýna. Mezitím byl vyvinut elektromobil nový, odvozený od aktuálního provedení ForTwo.

Pohon zajišťuje elektromotor s maximálním výkonem 30 kW (dlouhodobě dává 20 kW) a nejvyšším točivým momentem 120 Nm. Tyto hodnoty jsou vždy dostupné prakticky okamžitě, proto ForTwo electric drive v akceleraci překonává auta se srovnatelným spalovacím motorem. Jeden z londýnských uživatelů elektrického Smartu výmluvně říká: „na semaforech ujedete úplně všem.“ V konkrétních číslech – zrychlení z 0 na 60 km/h trvá 6,5 sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na 100 km/h.

Motor je, stejně jako jednostupňová převodovka a baterie, uložen u zadní nápravy. Vnitřní prostor proto ve srovnání se standardním ForTwo se zážehovým nebo vznětovým motorem není nijak omezen.

Akumulátory byly vyvinuty americkou Tesla Motors Inc., ve které má koncern Daimler majetkový podíl. Pojmou energii 16,5 kWh (dříve bylo udáváno 14 kWh), což stačí pro ujetí 135 km. Dobíjení je možné ze standardní 220V zásuvky v domácí rozvodné síti, nabití baterií proběhne přes noc.

Podle dostupných studií lidé ve velkých městech ujedou autem denně v průměru 30 až 40 km, na toto použití mají proto baterie Smartu ForTwo electric drive dostatečnou rezervu. Smart uvádí, že při průměrné rychlosti městského provozu (25-30 km/h) může elektrický smart jezdit v reálných podmínkách čtyři až pět hodin.

Diskuze (4)
21. 6. 2010 22:34
Hľadám, hľadám,
ale tie detaily spomenuté v titulku nie a nie nájsť...
20. 6. 2010 19:35
Re: Na prodej v roce 2016
Jj, pro movitejsi to idealni auto do prace a na mensi nakup, proste druhe auto do rodiny. Psychologii by velmi pomohla nejaka ta statni ekologicka dotace, ktera by priblizila auto lidem. Jenze v cechach se to asi hned jen tak bohuzel nestane, pac prispivat nekomu na auto a pak jeste nemit dan z benzinu, to by schvalil jen cesky hlupak.
20. 6. 2010 18:43
Re: Na prodej v roce 2016
Prodeje Citroenu c-zero a Peugeotu iOn zacnou v Evrope uz letos. Bateriova vozidla jsou za dvermi a v soucasne dobe uz vidim problem spis psychologicky, nez technicky. Kdo dojizdi denne treba 50km, ten o tom zacne brzy uvazovat.
20. 6. 2010 11:11
Na prodej v roce 2016
Auto je to zajímavé ale koupit nejde a ještě dlouho nepujde..další otázkou je cena která nebude určitě lidová.