Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sněhové řetězy jsou pro slečinky. Udělejte si vlastní pásové vozidlo!

David Bureš David Bureš 21. 1. 2017 • 18:56
26
8
Zobrazit náhledy (26)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Americká společnost přišla na to, jak si usnadnit jízdu v hlubokém sněhu. Díky jejímu systému Track N Go si ze svého auta snadno uděláte pásové vozidlo.

Způsobů, jak si usnadnit jízdu na sněhu, existuje několik. Obvykle stačí kvalitní zimní pneumatiky, v náročnějších podmínkách je využíváno obutí s hřeby. V hlubokém sněhu však nejlépe poslouží pásy, jejichž instalace je však složitá – nahradit kola pásovým systémem není jednoduché. Tedy nebylo, americká společnost AD Boivin přišla se systémem Track N Go, díky němuž si pásové vozidlo vytvoříte hravě.

Výrobce tvrdí, že instalace pásů Track N Go nezabere ani čtvrthodinky. Speciální řešení je totiž navrženo tak, že není potřeba nahrazovat kola pásy. Místo složité výměny dílů se s autem vjede na pás, který se pak už jen přimontuje ke kolům. Lehké jako facka, jak ostatně dokazuje přiložené video!

Zatímco samotné pásy jsou vyrobené z gumy vyztužené kevlarem, rám je z hliníku a vysokopevnostní oceli. Každý z pásů váží asi 170 kilogramů, přičemž si dokážou poradit až s vozidlem vážícím 5,6 tuny. Omezením je samozřejmě velikost konstrukce, systém se tak hodí hlavně pro větší automobily – třeba pick-upy a velká SUV.

Výrobce tvrdí, že pásový systém je možný používat na všech typech povrchů, přičemž na asfaltu se s nimi dá jet až rychlostí 64 km/h. Systém si navíc poradí i s extrémními teplotami, vydrží od -40°C do +40°C. V létě však výrobce doporučuje jej využívat na krátkou vzdálenost (asi 15 kilometrů) a při omezené rychlosti (až 48 km/h).

Bohaté zkušenosti autorů přitom zaručují, že Track N Go bude opravdu fungovat. Firma AD Boivin Inc. vznikla v roce 1995 jako výrobce komponentů pro sněžné skútry. V roce 2001 pak přišla i s vlastním skútrem, nazvaným Snow Hawk. Systém Track N Go začala nabízet v roce 2013.

Související články

Témata
Avatar - O5kar
22. 1. 2017 20:39
Hmotnost pásu je kolem 170 kg.
Tak to bude ještě chtít k tomu *-kapu nakládací rampy a malý naviják, nebo jeřábové rameno. Případně jezdit stále se 3 dalšími chlapáky.
21. 1. 2017 19:53
Re: nechapu
Ne. Mezi pásem a pneumatikou auta jsou ještě dvě rolny, na které právě kolo najede a až ty jsou v kontaktu s pásem. V nákresu v 0:09 a 0:13 na prvním videu je jedna světle zelená zubatá vidět a v záběrech, kde auto na ten bazmek najíždí, jsou také několikrát vidět. Chce se jen dobře podívat.
Kola se tedy točí normálně, dopředu.
21. 1. 2017 19:24
nechapu
to auto jako jede na zpatecku? ten pas doleha na kolo, kdyby auto jelo dopredu na pasech by jelo dozadu ... takze se musi zaradit zpatecka aby auto jelo dopredu???
21. 1. 2017 19:11
Re: sněhové pásy
Tak "po kolena" to moc sněhu není
myslel jsem aspoň metr
21. 1. 2017 18:30
Re: sněhové pásy
Hravě v hlubokém po kolena je ti málo?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku