Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Speciál pro Dakar míří na silnice! Pouštní Ferrari chce být první auto svého druhu

David Bureš
Diskuze (1)

Renomovaná firma Prodrive letos nasadila na Rallye Dakar speciál Hunter. Nyní oznámila, že vznikne i silniční derivát. Říká mu hyperauto pro poušť.

Prodrive je léta známý jako úpravce aut pro závodní účely. Firma léta spolupracovala ve světě rallye se Subaru, po jeho odchodu z WRC navázala ve stejné oblasti spolupráci s Mini. Letos britská společnost poprvé zamířila na Rallye Dakar. A hned z toho bude i silniční auto.

„Nikdo takové auto předtím nepostavil. Představte si silniční auto schopné jet písečnými dunami rychlostí 100 km/h a ujet tam skoro 500 kilometrů, protože má tak velkou palivovou nádrž,“ říká o připravovaném autě generální ředitel Prodrive David Richards.

Připravovaný automobil vznikne na základech speciálu Prodrive Hunter, který letos na Rallye Dakar debutoval. A při své první účasti si nevedl špatně, Sebastian Leob sice musel ze soutěže odstoupit, Nani Roma s ním ale ve své kategorii dojel pátý. „Vedli jsme si lépe, než si všichni představovali. Hlavní prvek designu auta fungoval, přestože je tu množství úprav, které provedeme, na základě zkušeností z tohoto roku,“ říká Richards.

Design sériového auta tedy bude navazovat na závodní speciál, jehož karoserii navrhoval Ian Callum, dlouholetý šéfdesignér Jaguaru. Právě tomu bude odpovídat také charakter auta, který sám Richards nazývá „Ferrari pouště“ nebo „hyperauto do pouště“.

Vybrané prvky se ale samozřejmě změní, legendární šéf Prodrivu konkrétně hovoří o větších a širších kolech. Jiný bude také interiér, místo spartánské závodní kabiny jen s tím nejdůležitějším můžeme očekávat luxusnější provedení.

Celkové rozměry 4,5 metru dlouhého, dva metry širokého a 1,8 metru vysokého speciálu ale zůstanou zachovány, stejně jako motor původem od Fordu. O pohon Hunteru se stará dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který byl rozsáhle upraven. U silničního auta může být naladěn až na 500 koní (368 kW), což by bylo dokonce více než u 400koňového závodníka. Celkové naladění pak nemá být tak drsné jako u závodního auta. Možná se tak změní sekvenční převodovka, naopak pohon všech kol s třemi diferenciály by měl být zachován.

Přestože o tom Richards nemluví, stavbu silničního Prodrivu Hunter nepochybně umožnil investor z Bahrajnu, který finančně podpořil už vznik dakarského speciálu. Právě bohatý Střední východ by s ohledem na charakter auta měl patřit mezi největší odbytiště. Prodrive Hunter ale jistě zaujme i v Rusku, Číně nebo USA.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

2. 4. 2021 19:32
Nikdo nidky...
Singer ACS a je rozhodně milionkrat hezčí