Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovní kombi: Co koupit? Clio GT, Fabii Monte Carlo, nebo Ibizu FR?

Diskuze (114)
I malé kombi může mít silný motor, sportovní podvozek a atraktivní design. Porovnali jsme nabídky Renaultu, Seatu a Škody.

Ještě před pár lety se segment malých kombi orientoval jen na prakticky uvažující zákazníky. Ale během uplynulého roku se nabídka rozrostla nečekaným směrem – po Seatu Ibiza FR s karoserií kombi se přidal Renault Clio ve verzi GT a nejnověji i Škoda Fabia Monte Carlo, která zatím existovala jen jako hatchback.

Všechny tři modely mají i krátkou variantu, za kombi se připlácí 15 až 17 tisíc korun. V případě koncernových sourozenců s motorem 1.2 TSI existuje i možnost manuální převodovky, Clio a Ibiza s motorem 1.4 TSI mají standardně dvouspojkové ústrojí – ano, Seat dokáže proti Renaultu postavit hned dvě motorizace, na výběr jsou výkony 77 a 110 kW.

Renault je jednoznačně nejvýhodnější nabídkou. Jako kombi stojí hezkých 399.900 Kč a má nejrozsáhlejší výbavu. Standardem je třeba tempomat, parkovací asistent, automatická klimatizace, kola o průměru 17 palců, ale i navigace, Bluetooth a bezklíčový vstup – ten Seat ani Škoda vůbec nenabízí.

Škoda je i přes slabší motor dražší, přitom dorovnání výbavy na úroveň Renaultu je potřeba ještě hodně připlácet. Kdo chce Bluetooth, automatickou klimatizaci, tempomat nebo elektrické stahování zadních oken, musí volit ze seznamu příplatkové výbavy. Vestavěnou navigaci dokonce Fabia nenabízí vůbec, pro malý zájem byla z ceníku vyřazena.

Seat překvapuje již zmíněným rozsahem nabídky. Motor 1.2 TSI/77 kW s manuální převodovkou a karoserií kombi v ceníku startuje dokonce pod 350 tisíci, výbava ale opět nedosahuje takového rozsahu jako u Clia GT. Většina příplatků je nicméně levnější než u Škody, a tak se ve výsledku motor 1.4 TSI/110 kW nabízí za srovnatelné peníze jako dvanáctistovka ve Fabii Monte Carlo.

Malá sportovní kombi - srovnání cen a výbav
ModelRenault ClioŠkoda FabiaSeat IbizaSeat Ibiza
Motor1.2 TCe/88 kW1.2 TSI/77 kW1.2 TSI/77 kW1.4 TSI/110 kW
VýbavaGTMonte CarloFRFR
Základní cena [Kč]384.900,-359.900,-329.900,-399.900,-
Karoserie kombi16.000,-15.000,-17.000,-17.000,-
Dvouspojková převodovkaS37.000,-40.000,-S
Bezklíčový vstupS---
Bluetooth hands-freeS9.600,-s navigacís navigací
Kožený volantSSSS
El. stahování oken P+ZS5.200,-2.600,-2.600,-
Klimatizace automatickáS12.400,-9.000,-9.000,-
Klimatizace manuální-SSS
Metalický lak12.500,-10.500,-10.000,-10.000,-
LED denní svíceníS---
Litá kola R16-SSS
Litá kola R17S3.500,-5.000,-5.000,-
NavigaceS-11.000,-11.000,-
Parkovací senzoryS9.300,-6.300,-6.300,-
Přední mlhovky-SSS
TempomatS9.300,-SS
Vyhřívání předních sedadel5.000,-5.200,-7.100,-7.100,-
Zatmavená zadní oknaSS3.800,-3.800,-
Cena při shodné výbavě [Kč]418.400,-476.900,-441.700,-471.700,-

Diskuze (114)
Avatar - Francuz
24. 9. 2013 09:35
Re: Standard
Aj tak je to predrazene, a si ani neprdnu bez toho aby im nieco neschvalil VW o tom ma nepresvedcis ze to je inak.
23. 9. 2013 12:16
Re: Standard
1,2 HTP, 1,2 TSI a 1,4 TSI

Když už se bavíme o motorech, v současnosti se v Mladé Boleslavi staví centrum pro testování motorů, jde o investici za cca 850 miliónů korun
Avatar - Francuz
23. 9. 2013 11:50
Re: Standard
Toz aj tak si ma nejako nepresvedcil :-) A ktore motory sa tam vyrabaju? Kto tie motory vyvinul? VW ci Skoda? Podla teba uprimne Skoda nie je predrazene auto? A hjondee to neviem tu automobilku som si do teraz nejako nevsimal, a dokonca do nedavna som ani nevedel ze sa sklada v CZ :-)
23. 9. 2013 10:49
Re: Standard
Máš dojem že třeba na Fabii neprobíhal žádný vývoj, testy? Myslíš že jim VW doveze veškeré díly a v MB se to jen poskládá? To si pleteš s Hnojdé v Nošovicích. Jediné co jim VW poskytne je platforma a agregáty, i ty platformy si ve svařovně vaří sami a některé motory se taky vyrábí v Boleslavi, není to prostě montovna jak je v Nošovicích odkud vyjíždí vzhledem ke kvalitě přeceněná auta už ta Dacia kterou zmiňuješ je na tom líp. Navíc nemá trapné reklamy.
Avatar - Francuz
23. 9. 2013 09:19
Re: Standard
Tu nikto nevravi ze na to nemame :-) Je to proste predrazene.. To auto nie je hodne svojej cenovky. (Ako som pisal na to ze skladaju to co im VW je to drahe). To auto je hodne cenovky ako ma Dacia. Ale ano ako pises pokial to ludia budu za tu cenu kupovat boli by v koncerne hlupi keby to za tu cenu nepredavali. A hej Clio vyslo (neviem uz kde som to cital a ci to je pravda, ale automobilka Renault je za 8/2013 druha najpredavensjia v EU) :-)