Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovní Mazda s Wankelem: Koncept za tři roky, do výroby za šest

Michal Fokt Michal Fokt 13. 10. 2014
20
Mazda je teď v nezáviděníhodné situaci - má ohledně příštího sportovního vozu mlžit a zapírat, nebo přiznat barvu a stát se "slibotechnou", co oznamuje produkční auta dlouhá léta dopředu?

Všechny významné japonské automobilky s výjimkou Nissanu (a překvapení v podobě Lexusu LFA) se u svých příznivců v novém tisíciletí, snad v honbě za "zeleností" zapsaly trestuhodným opomenutím kategorie sportovních/supersportovních aut. Toyota už má druhý koncept Supry, Honda svůj desetiválcový supersport "HSV" zařízla ve fázi finálních testů a NSX chystá až na příští rok a Mazda se v tom plácá dost podobně.

Nejprve se rozhodla tvrdit, že modelem RX-8 skončí éra výkonných sporťáků značky a možná to byla i pravda - ještě před třemi roky byste asi na současnou renesanci značky nevsadili ani ojro a automobilce šlo o přežití, ne o imageový model. Jenže Mazda je nyní na vzestupu a patrně došlo k přehodnocení plánu, což se navíc nepovedlo před příznivci značky utajit... nebo možná s ohledem na vlnu nevole, spojenou s oznámeným koncem RX-8 i rotačních motorů, se to ani moc tutlat nechtělo.

Mazda tedy zvolila strategii "zákulisní šuškandy". Oficiálně žádný sporťák s wankelem nebude, neoficiálně vám však každý druhý "insider" šeptem a tajuplným výrazem ve tváři "prozradí", že se "něco" chystá. Došlo to dokonce do stádia, kdy v roce 2017, kdy se bude slavit 50 let modelu Cosmo Sport s wankelem, mělo dorazit "nové RX-7" a o tři roky později dokonce supersportovní RX-9.

Tyto informace ale byly zjevně už příliš zavádějící a fantastické a bylo patrně třeba do "šuškandy" vnést trochu řádu. Jistý nejmenovaný manažer Mazdy tak nyní mezi řečí sdělil australskému Motoringu, že sporťák nakonec bude jen jeden. Měl by se jmenovat RX-9 a u příležitosti 50 let Cosma se představí v roce 2017 jen jako koncept, jenž budou od sériové výroby dělit tři roky.

Bylo by poněkud mrzuté, kdyby se oficiálně na RX-9 čekalo šest let, proto teď bude tři roky oficiálně ticho a ty další oficiální tři do 2020 už příznivci značky psychicky lépe zvládnou, ostatně zhruba stejnou roky to trvalo od studie do výroby i GT-R a podobně na tom bude NSX a nejspíš i Supra.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Plno lidí si nekoupí RX
| 14. 10. 2014
Nemá... klasický setrvák se zubama na startér, na kterém je pak už zezadu spojka a převodovka (klasická koncepce zadokolky).
Plno lidí si nekoupí RX
| 14. 10. 2014
Setrvak to ma dvouhmotu? To by tak cca odpovidalo.
Avatar - Emel
Plno lidí si nekoupí RX
| 14. 10. 2014
Že RX-8 jezdí skvěle je fakt, ale těžko říct, kolik toho jde na vrub lehkého motoru a jak lehký ten motor vlastně je. Základní díly jsou pořád z litiny, takže docela věřím, že moderní motory s hliníkovým blokem mohou být co do hmotnosti docela zajímavé. Mám kontakty s lidmi co v US montují do RX-7 hliníkové V8 z Corvette nebo nějaké Toyotí šestiválce a prý to na jízdní vlastnosti žádný zásadní vliv nemá.

3er je obyč sedan... jezdil jsem nedávno s 325i (E91) a jezdí to taky pěkně, ale samozřejmě to auto je trošku jinde.

Odstrojený 13B bez oleje, bez svíček, bez elektriky, ale se setrvákem má asi 105kg.
Plno lidí si nekoupí RX
| 14. 10. 2014
S54 z E46 vazil se vsim ke/nad 200kg,150kg je utopie. btw. i se tim BMW sveho casu chlubilo kdyz vypustilo V8 v E92, ze jde o lehci motor nez predeslej R6 a to ten novej V8 vazil 200+kg (sucha hmotnost). V tom je ta hmotnost wankelu krasna, je mala i v realu a ne jen na papire pri komplet ocesanem motoru. Samotnej renesis z RX8 mel myslim k 90kg, ocesanej motor z RX7 nekdo zvazil na 154lbs (70kg), a az pridani prevodovek, turba, chlazeni atd. z toho udela 200kg cvalika. Jenze tento veskerej balast musis pripocitat i k tem vaham od BMW, od VW atd...
Jak jsme se tu onehda bavili a ja ti napsal ze s RX8 je nejlepe srovnatelna obycejna e46 330i, tak si to nekdy skus projet a ten rozdil poznas v prvni zatacce jakehokoliv prumeru. Jak po zatoceni volantu cela ta masa na predku zacne pracovat, tlacit na silentbloky a casti pruzeni a naprav a az pak tocit, v RX8 co pamatuju to slo vsechno tak nejak snaz a doslova lehceji, strmeji. Podobnej pocit jsem mel z s2000.
Proto by mi bylo lito kdyby se mazda toho konceptu pustila, ma sve nesporne vyhody stejne jako nesporne nevyhody (ale na tom stale doufam jeste zapracuji).
Avatar - Emel
Plno lidí si nekoupí RX
| 14. 10. 2014
Hele, viděl jsem někde údaje od BMW - M3 E46 měla 147,5kg, M5 E39 pak 158,5kg... ale bez záruky, nebyly to ofiko údaje, jen něco z fóra (někdo chtěl nacpat M5 motor do M3) a nevím jestli včetně všeho balastu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku