Spy photo: Maskovaný prototyp Citroënu C3 čile testuje na Slovensku
Citroën usilovně pracuje na třetí generaci malého hatchbacku C3, která by se měla představit na podzimním autosalonu v Paříži. Sama automobilka již odhalila snímky zamaskovaného závodní verze C3 WRC, díky čtenáři Kristiánovi tu nyní máme i špionážní fotografie sériové verze.
Kristián zamaskovaný hatchback francouzské značky zachytil na slovenské dálnici D1 u města Hlohovec, které leží jen nedaleko Trnavy, kde se novinka bude vyrábět. Současná C3 se produkuje ve francouzském Poissy, kvůli snížení výrobních nákladů se však její výroba přesune právě k našim východním bratrům.
Zachycený prototyp se zatím skrýval pod vrstvou kamufláže, přesto však některé partie karoserie jsou zřetelné. Hlavním prvkem přídě budou vedle výrazných chladicích otvorů rozdělené světlomety, což je stále typičtější řešení aktuálních citroënů. Horní partii světel spojí vodorovná linka, do níž bude zakomponováno logo značky.
Oble řešená záď opticky naváže na předchůdce. Vnější zpětná zrcátka budou opět uložena na dveřích, výrazným prvkem bočních partií budou i masivní zadní blatníky. Karoserie vyfoceného prototypu je pětidveřová, jiná verze ani nebude k dispozici.
Podle některých zpráv by nová C3 měla dostat vzduchové vaky Airbump, známé z C4 Cactus, ty však na tomto prototypu nejsou patrné. Mohou se však skrývat pod maskováním, protože nemají být designovým prvkem jako u cactusu, ale ryze praktickým detailem.
V útrobách se má objevit platforma PF1, známá již z dosavadní C3 nebo Peugeotu 208. Použití stávající architektury je jedním z kroků, jak snížit výrobní náklady. Navíc 208 se v Trnavě také vyrábí. Z lvíčka budou použity i motory – benzinové tříválce 1.0 PureTech a 1.2 PureTech. K dispozici možná bude i nová vznětová patnáctistovka.
Citroën C3 bude nasazen i ve světovém šampionátu v rallye, kde nahradí stávající DS 3 WRC. Novinka Citroënu Racing má být připravena pro Rallye Monte Carlo 2017, pod kapotou se dle pravidel šampionátu objeví přeplňovaná šestnáctistovka naladěná na zhruba 380 koní (280 kW).