Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi A6 (C7) - Nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Blízký příbuzný modelových řad A7 a A8 se chystá na světovou premiéru. Ta se odehraje už velmi brzy.

Co od něj čekat? Nová A6 má stát na nové modulární platformě, kterou sdílí s většími modely A7 a A8. Zatímco vlajková loď dostala opět hliníkový prostorový rám karoserie (ASF), dvě menší modelové řady se musí spokojit s levnější hybridní konstrukcí, využívající kombinaci ocelového skeletu a povrchových dílů z hliníkových plechů. Hmotnostní úspora není v tomto případě tak výrazná, ale výrazný není ani cenový šok, který celohliníková konstrukce generuje u rozpočtářů Audi AG.

Vnější rozměry zůstanou na současné úrovni, růst už totiž vskutku není kam. A7 vyplnilo poslední skuliny, které se mezi aktuální A6 a novou A8 objevily. Zatímco 3 základní vnější míry zůstanou shodné, rozvor se prodlouží o neuvěřitelných 8 cm.

Standardní verze budou i nadále odpruženy ocelovými pružinami. Za příplatek bude k dispozici vzduchový podvozek. Po mnoha letech vývoje se pravděpodobně jen na zadní nápravě objeví nová generace vzduchových pružicích jednotek, které už nebudou obsahovat konvenční hydraulický tlumič. Stlačený vzduch bude nově plnit i funkci tlumení, kterou umožní průchod různě tvarovaných ventilů.

Příští A6 se bude chlubit zbrusu novou pětiprvkovou přední nápravou, vzadu bude víceprvkové zavěšení.

Podle zahraničních neoficiálních zdrojů budou Audi A6 vybavována opět především čtyřválcovými a šestiválcovými motory. Naftová nabídka nemůže začít jinak než čtyřválcem 2,0 TDI (130 kW, 380 Nm), pokračování má zajištěno šestiválec 3,0 TDI, který by se na trh měl dostat hned ve třech verzích, se 150 kW a 400 Nm, se 180 kW a 500 Nm a konečně s 220 kW a 650 Nm.

Zážehové portfolio má začínat známým čtyřválcem 2,0 TFSI (132 kW, 320 Nm), nad ním má být atmosférický (!) šestiválec 2,8 V6 FSI (150 kW, 280 Nm) a konečně dočasným vrcholem bude kompresorový 3,0 V6 TFSI (220 kW, 440 Nm). O příchodu silnějších verzí S6 (RS6) se zatím nemluví, ale je velmi pravděpodobné, že si Audi prestižní výkonový souboj s BMW a Mercedesem nenechá ujít.

Velkou věcí se zřejmě na začátku roku 2012 stane hybridní A6. V jejích útrobách se objeví čtyřválec, elektromotor a osmistupňová převodovka, a to celé má navázat na éru (z hlediska spotřeby) třílitrových Audi A2.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Avatar - white label
3. 11. 2010 20:49
Re: k čemu to maskování?
Samozřejmě jsem psal o "normální" 5er.., 5GT je zatím spíš kategorie sama pro sebe...
Navíc to o čem jsem psal nemá přímo s kritikou komfortu 5er nic moc společného... (vzhledem k tomu, že se blíží k MB-E a naopak)
3. 11. 2010 20:32
Re: k čemu to maskování?
Řídil jsem 5GT a v nastavení podvozku na nejvyšší komfort mu nelze opravdu nic vytýkat... Otázka je, nakolik se bude lišit od standardní pětky...???
Avatar - white label
2. 11. 2010 23:58
Re: k čemu to maskování?
Svez se (nejlépe v jednom dni) novým Ečkem a novou 5kou a určitě rychle zjistíš, že si už dnes v tomto ohledu nemají co vyčítat. Když to trochu zjednoduším, tak proti jejich předminulým generacím jezdí E-klasa jako 5er a naopak...
Takže nejen dva dělají totéž, ale spíš všichni dělají "totéž", snaží se velmi podobnými způsoby/prostředky zaujmout co největší okruh potenciálních zákazníků a přilákat i ty od konkurence, že to může být (svým způsobem) i částečně kontraproduktivní je nasnadě...
Jinak ano, při absenci 4x4 je v této třídě přední pohon spíš nevýhoda (i když nikdo nikoho nenutí, dát mu přednost před 4x4), ale tak přímou souvislost tam pouze s komfortem nevidím. S komfortem (zvlášť na našich cestách) mají největší problém A6ky se sport. podvozkem (nejčastěji oblíbené S-liny) v horším případě doplněné o kola s rozměrem 18" a víc...
2. 11. 2010 21:42
Re: k čemu to maskování?
Ano, máš pravdu, že si tu otázku člověk může položit ke spoustě věcem, to bych se bavil potom spíš o příplatkové výbavě v pravém slova smyslu. Myšleno jako doplňky v interiéru... Umět být pohodlná by ale měla i ta nejchudší A6, byť by to bylo jen díky měkkým pružinám a nastavení tlumičů... Když to zvládá MB nebo Jaguar, tak proč ne Audi..? Protože se snaží pořád okatě soupeřit s BMW, kterému se jeho tvrdost jaksi promíjí, a více méně je i očekávána. Jenže když se dva snaží dělat totéž... ;-\
Avatar - white label
2. 11. 2010 09:41
Re: k čemu to maskování?
Taky bych, od řady A6 nahoru, raději viděl v nabídce jen quattro, ale když jsou i zákazníci, kteří chcou v této třídě prémii a ještě mít u toho pocit, že ušetřili... ;-\
Jinak tu otázku: "Proč takové vlastnosti nemůže mít auto už v základu?", lze zrovna u prémie položit ke spoustě věcem, tedy nejen k absenci 4x4 a vzduchového/pneumatického odpružení, které u některých prémiových vozů (případně jejich konkrétních motorizací) nemůžeš mít ani za příplatek... :-|

P.S. Osobně jsem v této třídě poněkud rezignoval na "sport" a vybral crossover 4x4 + "vzduch"
a jak výstižně píšeš, je to takový plavný dálniční cruiser, na ty naše "déjedničky" skoro ideální...