Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW X1 bez kamufláže na Nürburgringu

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Konec hry na kočku (BMW) a myš (média, zákazníci). Nové X1 se prohání kolem Mnichova i na Nürburgringu před zraky diváků i objektivy fotografů takřka bez maskování. Tentokrát v tmavě červené metalíze.

Nejmenší BMW řady X se v sériové podobě představí už zanedlouho. Velká překvapení ale čeká jen málokdo. Od studie z loňského podzimu se tvary neliší.

BMW X1 má být menší a dostupnější alternativou k BMW X3. Se zmenšováním to tak horké nebude, neboť rozvorem náprav dlouhým 2,76 m se novinka přiblíží právě o kategorii většímu sourozenci. To naznačuje, že nástupce současné X3 zřejmě o něco povyroste. Díky dlouhému rozvoru nebude X1 přeborníkem v náročném terénu, ale nabídne relativně prostorný interiér.

Mezi konkurenčními modely SUV bude mít BMW nevýhodu v horším obestavění celkem malého půdorysu, ale jak známo, mnichovská značka si zakládá na jízdních vlastnostech, pro které je naopak motor uložený podélně vpředu a pohon všech kol s preferencí zadní nápravy optimálním základem.

Po technické stránce se X1 bude nejvíce přibližovat vozům řady 1, ale pohon všech kol převezme z modelové řady 3. Z další terénní techniky zůstane v nejmenším X pouze asistent pro sjíždění kopců. Dobrou zprávou pro příznivce pohonu všech kol je fakt, že s verzí, která by měla jen jedinou poháněnou nápravu (v případě BMW pochopitelně tu zadní) se nepočítá.

Světová premiéra sériové verze se očekává na IAA 2009 ve Frankfurtu, sériová výroba by se měla rozběhnout na konci roku 2009 v Lipsku. Letošní plán počítá s necelými 8 tisíc vyrobených vozů, příští rok by měla kapacita narůst na necelých 50 tisíc vozů ročně.

Ondřej Láník
Diskuze (11)
28. 6. 2009 22:21
Re: ANI KOZA ANI RAK
Tak nám tie naše SUV-čka pomaly strácajú na razancii, beztak do terénu nejazdia, takže sa podvozky postupne znižujú a sú stále menej vhodné mimo asfalt. Znižujú sa tým pravdaže celé autá,a dôraz s už nekladie na robustnosť a sil, ale skôr na pohodlie a vnútorný priestor. A to mi pripomína skôr MPV ako SUV...nejak sa tie triedy menia, miešajú, splývajú...
Možno o nejakú desiatku rokov BMW škrtne polovicu portfólia, pretože bude pod rôznymi menami a v rôznych triedach vyrábať viac-menej identické autá...
Avatar - Johnny_P
28. 6. 2009 21:27
Re: IMHO
>:-[] :yes:
28. 6. 2009 12:58
Finále?
Jestli je tohle finále, tak je trošilinku problém ve světlé výšce. Nevypadá, že by měl pod "bříškem" víc jak 16 čísel, což může být limitující už na polňačce. I když uznávám, že pro většinu majitelů SUVé je polňačka maximem využití vlastností jejich vozu(to pak musí být na...ní, když kolem profrčí zvedlý logan...), tak by v duchu tradic "X", nebylo na škodu přizvednutí. Jinak - paráda - vrtule se dobře roztočila.... A s třílitrovým naftovým turbem, to může být paráááda.
28. 6. 2009 12:31
ble
X3 a toto čudo je dizajnovo snáď to najhoršie, čo kedy BMW vyrobilo.
28. 6. 2009 09:45
IMHO
Po 5 GT další hrůza od BMW. Ale na druhou stranu to má ten správnej znáček na kapotě. Udělat tohle třeba Renault,tak už ho tu 200 příspěvků roznese na cucky >:D

P.S. S tím Renaultem jsem trochu ujel..na něj by to bylo ještě dobrý :-)