Spy Photos: Mercedes-Benz A - Konečně přímo proti Audi A3
Třídu A čekají revoluční změny. Ve druhé polovině roku 2012 se má na trh dostat zcela nový vůz tohoto jména, který bude blíže běžným osobním automobilům nižší střední třídy než kdykoliv v historii áčka. Zatímco první dvě generace sázely na vysokou dvojitou podlahu, krátký rozvor a vyhnání interiéru do výšky, nový model bude klasický hatchback s uspořádáním vše vpředu.
Základem konstrukce bude nová platforma MFA (Mercedes-Frontantriebs-Architektur), na níž ve Stuttgartu postaví hatchbacky (třída A, kódové označení W 176), minivan (třída B), malý sedan, resp. malé čtyřdveřové kupé (pravděpodobně třída CLC, zřejmě i jako sportovní kombi Shooting Brake) a nejmenší SUV (pravděpodobně třída BLK).
Dnes bude řeč zejména o třídě A, která se má stát dynamicky střiženým prémiovým hatchbackem, konkurujícím Audi A3, Lexusu CT nebo BMW řady 1. Vnější rozměry budou přibližně odpovídat konkurenčním modelům, rozvor se natáhne na 2,7 m, délka na 4,3 m a výška se proti současnému áčku sníží asi na 1,43 m.
Výroba nového vozu bude svěřena nové automobilce v maďarském Kecskemétu, asi 80 kilometrů jihovýchodně od Budapešti, jejíž výstavbu potvrdil Mercedes-Benz již v roce 2008. Vznikat by zde mělo až 100 tisíc vozů ročně.
Partnerem Mercedesu v oblasti pohonných jednotek bude Renault. Francouzský výrobce bude dodávat menší přeplňované motory, které Mercedes-Benz upraví pro potřeby nové třídy A. Konkrétně by mělo jít o čtyřválce 1,2 T (80 kW) pro A 150 CGI, 1,4 T (100 kW) A 160 CGI a 1,6 T (90 kW) pro A 160 CDI.
Vlastními silami bude Mercedes-Benz vyrábět výkonnější motory: 1,6 T (115 kW) pro A 180 CGI, 2,0 T (150 kW) pro A 200 CGI, 1,8 T (90 kW) pro A 180 CDI, 1,8 T (100 kW) pro A 200 CDI a konečně 2,2 T (125 kW) pro A 220 CDI.
Šestistupňovým převodovkám by měly sekundovat dvouspojkové skříně dodávané za příplatek. Pohon všech kol by měl nabídku u vybraných karosářských verzí a motorizací rozšířit později, stejně jako varianta vznikající pod patronací AMG.