Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz A - Konečně přímo proti Audi A3

Ondřej Láník
Diskuze (40)
Třetí generace nejmenšího Mercedesu se obejde bez složité konstrukce s dvojitou podlahou.

Třídu A čekají revoluční změny. Ve druhé polovině roku 2012 se má na trh dostat zcela nový vůz tohoto jména, který bude blíže běžným osobním automobilům nižší střední třídy než kdykoliv v historii áčka. Zatímco první dvě generace sázely na vysokou dvojitou podlahu, krátký rozvor a vyhnání interiéru do výšky, nový model bude klasický hatchback s uspořádáním vše vpředu.

Základem konstrukce bude nová platforma MFA (Mercedes-Frontantriebs-Architektur), na níž ve Stuttgartu postaví hatchbacky (třída A, kódové označení W 176), minivan (třída B), malý sedan, resp. malé čtyřdveřové kupé (pravděpodobně třída CLC, zřejmě i jako sportovní kombi Shooting Brake) a nejmenší SUV (pravděpodobně třída BLK).

Dnes bude řeč zejména o třídě A, která se má stát dynamicky střiženým prémiovým hatchbackem, konkurujícím Audi A3, Lexusu CT nebo BMW řady 1. Vnější rozměry budou přibližně odpovídat konkurenčním modelům, rozvor se natáhne na 2,7 m, délka na 4,3 m a výška se proti současnému áčku sníží asi na 1,43 m.

Výroba nového vozu bude svěřena nové automobilce v maďarském Kecskemétu, asi 80 kilometrů jihovýchodně od Budapešti, jejíž výstavbu potvrdil Mercedes-Benz již v roce 2008. Vznikat by zde mělo až 100 tisíc vozů ročně.

Partnerem Mercedesu v oblasti pohonných jednotek bude Renault. Francouzský výrobce bude dodávat menší přeplňované motory, které Mercedes-Benz upraví pro potřeby nové třídy A. Konkrétně by mělo jít o čtyřválce 1,2 T (80 kW) pro A 150 CGI, 1,4 T (100 kW) A 160 CGI a 1,6 T (90 kW) pro A 160 CDI.

Vlastními silami bude Mercedes-Benz vyrábět výkonnější motory: 1,6 T (115 kW) pro A 180 CGI, 2,0 T (150 kW) pro A 200 CGI, 1,8 T (90 kW) pro A 180 CDI, 1,8 T (100 kW) pro A 200 CDI a konečně 2,2 T (125 kW) pro A 220 CDI.

Šestistupňovým převodovkám by měly sekundovat dvouspojkové skříně dodávané za příplatek. Pohon všech kol by měl nabídku u vybraných karosářských verzí a motorizací rozšířit později, stejně jako varianta vznikající pod patronací AMG.

Ondřej Láník
Diskuze (40)
19. 10. 2010 12:06
Re: Prémia z Kecskemétu
asi si už dlouho (neli vůbec) nějakým Renaultem nejel že?

Protože ty věci - kultivovanost, odhlučnění, spolehlivost - jsou právě devízy, pro které si MB motory od Rencka nejspíš vybral. Nebo si chtěl pokazit pověst? Proč nevzal třeba TDI? Přemýšlej ;-)
19. 10. 2010 10:26
Re: Prečo?
[odkaz] - asi to vychází ze simulací apod.
19. 10. 2010 08:18
Re: Devalvace značky
Bohužel, doba se mění. BMW do toho klidně tahat můžeme. Velmi silně (u zákazníků a i nezákazníků) zakořeněná sportovní image a nejvýkonější model sportovní divize je dvoutunová "pixla". Ještě větší zvěrstvo můžeme vidět v připravovaném AM Cygnet, kde jde vlastně jen o převzatou techniku v jiném kabátě.
Pokud automobilka ( a i prémiově či luxusně zaměřená ) uvidí prostor, kde může prodat auto se svou značkou, tak to s velkou pravděpodobností udělá. Síla a image značky je z velké části tvořena právě těmi "nedostupnými" modely o kterých všichni sní, všichni mluví, ale málokdo s nimi reálně jezdí. O autě, které v hospodě nikdo nemá a nikdo s ním nejel velmi jednoduše vzniknou legendy. O káře, kterou má Pepa, Franta a místní farář toho moc "nenakecáš".
18. 10. 2010 18:12
Re: Devalvace značky
BMW do toho netahej,mpv,mikroauta ani dodávky nedělá a snad ani nebude.Audi -á jedničce úspěch přeju,ale přece jenom se ještě prodeje nerozjely,takže...A2 je snad jasný a A3-tak tohle je prostě lepší golf,koncern je koncern a mercedes je mercedes.BTW-kdych si musel vybrat mezi A2 a tou zhovadilostí co vypadá jak ze stran vlakem nabouraný mpv od mercedesu(jak se to sakra jmenovalo?No nic,nebudu sám,kdo to radši zapomněl....)tak Audi je jasná volba.
Avatar - euro89
18. 10. 2010 17:12
Re: určitě?
Podle mě je béčko takový mini MPV, ve třídě jako Lancia Musa, Opel Meriva nebo VW Golf Plus. Klasickej kompakt nižší třední třídy to rozhodně neni.