Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz E - nový design ano, nová technika později

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Přímé vstřikování, které má BMW i Audi rozšířeno ve svých modelech již teď, bude u nové třídy E nejprve k dostání pouze v E 350 CGI.

Nový model připravovaný pod kódovým označením W212 bude představen s největší pravděpodobností na ženevském nebo dokonce až na frankfurtském autosalonu v roce 2009, kombi pak o dalších několik měsíců později a dodávky prvních vozů příjdou zřejmě až v roce 2010. Očekává se zjednodušení několika hi-tech palubních systémů, takže například nákladný elektronický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Control) již nebude součástí výbavy třídy E, jako když se představovala aktuální generace. Zachovány však budou mj. funkce vysušování brzdových kotoučů za deště nebo selektivní brzdění kol v zatáčkách. Za příplatek bude možno zvolit keramické brzdové kotouče, určené zřejmě zejména pro modely AMG.

Trochu pozadu zůstane nová třída E co se týká motorářských eko-opatření. Přímé vstřikování, které má BMW i Audi rozšířeno ve svých modelech již teď, bude u nové třídy E nejprve k dostání pouze v E 350 CGI. Podobná situace je u systémů start-stop, který může ušetřit cenné desetiny litru v městském cyklu a snížit tak průměrnou spotřebu celé modelové řady. V roce 2010 by měl přijít na trh model E 300 Bluetec Hybrid, který bude po modelu S 400 Bluetec Hybrid druhým modelem, který kombinuje spalovací motor a elektromotor.

K novým designérským rysům bude patřit čtveřice hranatých světlometů vpředu, chybět nebudou již rozšířené prolisy na bocích pod dveřními klikami, robustní nárazníky a prosklení střechy. Od současného vysoce elegantního stylingu by se měl Mercedes-Benz třídy E posunout ke sportovnějšímu vzhledu s širší maskou chladiče, hranatějšími nasávacími otvory a klínovitějším bočním profilem karoserie. Rysy praktického kombi připomínají nejvíce obrovský Mercedes-Benz GL, vyráběný v USA. Délkou proti GL nebude třída E rozhodně mnoho zaostávat.

Nepřehlédněte
Marko: Budúcnosť koncernu Daimler A.G.

Technickými zajímavostmi budou elektricky otvíraná třetí boční okna (u kombi), obrovské střešní okno nebo zadní okenní roleta, integrovaná do čalounění střechy. Za příplatek bude možné nechávat záď zavírat samočinně, velmi pravděpodobné je také samostatné otevírání zadního okna ve víku. Některé zdroje slibují dokonce aktivně za jízdy měnitelnou geometrii kol.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Avatar - Pierro
21. 7. 2008 12:22
Re: JAJ
A ty sa pozri na seba.... >:-[]
Avatar - gld
20. 7. 2008 21:40
Re: JAJ
ja by som radšej videl súčasnú generáciu s novou technikou..mercedes má byť elegantný, ak budú predné svetlomety také "lexusovské" ako na retušiach tak sme doma..voľakedy lexus kopíroval mercedes, dnes je to bohužiaľ naopak
Avatar - EricCartman
20. 7. 2008 18:14
Re: Jsem zvědavý...
Možná to bude působit neobjektivně, protože jsem fanda MB, ale rozhodně bych nesouhlasil s tím, že současná generace vypadá staře a okoukaně. Myslím, že působí pořád stejně elegantně a pohledně jako když přebírala žezlo od předchozí generace.
Avatar - DBS
20. 7. 2008 16:44
Jsem zvědavý...
jak to nakonec bude vypadat.Dosavadní generace už vypadá fakt staře a okoukaně,ale široká maska chlasdiče asi moc nepůmůže ke sportovnějšímu vzhledu.No MB byl vždycky konezervativní.