Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Saab 9-5 - Poslední fotografie před premiérou

Ondřej Láník
Diskuze (6)
V médiích se v posledních dnech šíří zaručeně pravé skici nového Saabu 9-5, ale my zatím zůstaneme u toho, čemu se dá věřit. Fotografie z testování novinky už totiž ukazují celkem dost na to, abychom si udělali dobrou představu o nové vlajkové lodi Saabu.

Světová premiéra nového velkého Saabu se blíží. Asi už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu jej uvidíme. Po 12 letech s první generací devět-pětky přichází jeho nástupce, blízký příbuzný velkých modelů GM s uspořádáním vše vpředu a možností zástavby pohonu všech kol.

Nové snímky a také starší skici ukazují velký automobil směřující na hranici střední a vyšší střední třídy, proti Volvu S80 a německé konkurenci. Hlavním konkurentem je podle interních standardů Saabu Audi A6. Saab ale uvažuje výrazně nižší počty vyrobených a prodaných vozů, čemuž byla přizpůsobena nákladová struktura a výrazně nižší bod zvratu určující počet vyrobených vozů od něhož je výroba zisková. V průměru za celý životní cyklus by mělo v Trollhättanu vznikat asi 40 tisíc Saabů 9-5 ročně.

Splývavá neskutečně dlouhá záď s ladnými proudnicovými tvary je dnes v módě, ale Saab se spíše vrací k tradici populární řady 9000. Technika pochází opět hlavně od GM, dárcem orgánů (platforma Epsilon 2) je tentokrát evropské auto roku 2009 - Opel Insignia - což nemusí být nakonec na škodu.

Motorová škála je tradičně postavena na čtyřválcích s přeplňováním, ale objeví se v ní i šestiválce. Základní jednotky 2,0T BioPower (140 kW) a 2,0T BioPower (162 kW) budou velmi populární ve Švédsku, kde program podpory paliva E85 zlepšuje ekonomickou výhodnost pro koncové zákazníky, pravděpodobné je však i zařazení jednodušších benzinových verzí. Šestiválcová paleta začíná u koncernového motoru GM 2,8T V6 (191 kW) a pokračuje s 2,8T V6 XWD (220 kW). Jak už zkratka napověděla, bude mít tentokrát Saab 9-5 pohon všech kol, převzatý z menší řady 9-3, resp. z Insignie. Konstrukce vychází z moderního řešení firmy Haldex, k dispozici by měl být i zadní nápravový diferenciál se zvýšenou svorností.

Naftová řada je převzata z nabídky nových nebo modernizovaných motorů používaných v GM. Čtyřválec 2,0 TiD (118 kW) doplní dvojitě přeplňovaná jednotka 2,0 TTiD (140 kW), vrcholem nakonec zřejmě nebude šestiválec 2,9 TiD V6 XWD (184 kW) s pohonem všech kol. GM jej údajně vyškrtlo z nabídky, takže se nedostane do Insignie ani do 9-5.

Kombi by mělo být představeno v roce 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Avatar - palokalo
1. 7. 2009 09:58
Re: Lehmann
mne tie skice pripadaju take umele bez detailov. Myslim ze ani jedna neni uplne presna a original bude trosku iny. Dufam ze este krajsi...
30. 6. 2009 15:24
Re: Lehmann
Jak píše Dinar... ta A6 mě taky napadla. Připadá mi to, jako že všechno na tom autě už dávno někdo vymyslel a vyzkoušel. Ničím neurazí.
Avatar - Dinar
30. 6. 2009 14:35
Re: Lehmann
Taky myslím, že tvůj odkaz je bližší pravdě. Dělá to na mně dojem ášestky, která se spustila s fabií, ale nic ve zlém, docela dobrý design, osobitost v tom je, markanty značky taky, těžko tu čeka nějaké designové cvičení.
Avatar - iudex
30. 6. 2009 12:09
Re: Lehmann
Ja sa skor obávam, ze sa moc nemýlia: technická báza Insignie nepustí a dizajn (prednej casti) je evolúciou doterajsieho.
Avatar - iudex
30. 6. 2009 11:25
Lehmann
No mám pocit ze teraz sa u Lehmanna so skicou moc nevyhrali; skica, co som tu uz vcera hodil sa mi javí reálnejsia (najma stvárnenie predného nárazníka prepracovanejsie): [odkaz]