Spy Photos: Suzuki Kizashi jako dynamicky střižený sedan
Tři futuristické studie Suzuki Kizashi se nakonec do sériového stádia dostanou ve výrazně méně dramatické podobě. Automobil, který se zařadí na spodní okraj evropské střední třídy, míří především na americký trh, ale ani jeho evropské ambice také nejsou zanedbatelné. Nové fotografie ukazují poprvé americky střižený interiér, který (bohužel) využívá některé prvky z levnějších modelů. Celek působí svébytně, i když v Evropě se světlé odstíny asi nedostanou do popředí zájmu.
Jako nejpravděpodobnější se jevil už loni v březnu příchod Suzuki Kizashi s karoserií sedan. Jeho studii jsme viděli loni v New Yorku. Čtyřdveřový automobil měl karoserii dlouhou 4650 mm, širokou 1900 mm, vysokou 1450 mm a rozvor náprav měřil 2800 mm. Sériový model by se významně v těchto mírách lišit neměl. Na snímcích vidíme prakticky sériový model s velmi vysokým pontonem, nízkými bočními okny a sportovně střiženou a celkem krátkou zádí. Vedle krátkého víka zavazadelníku jsou pro značku nové třeba i koncovky výfuků, integrované do nárazníku.
K pohonu konceptu sloužil zážehový šestiválec do V o objemu 3564 cm2 o výkonu 221 kW (300 k). Síla motoru byla přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky s možností řazení pádly pod volantem. U sériového provedením by měl pohon zajišťovat zřejmě také některý čtyřválec (snad 2,4 l se 122 kW a 225 Nm z Vitary), logické by bylo uplatnění nového šestiválce 3,2 l (165 kW, 284 Nm).
Kizashi se postaví proti silným rivalům v podobě Hondy Accord, Mazdy6 a nové Toyoty Avensis. V Evropě bude pro úspěch ve střední třídě nezbytná montáž čtyřválcového turbodieselu.
Doporučujeme |
Suzuki Kizashi – vzhůru do střední třídy |
Suzuki Kizashi 2 – další variace |
Suzuki Kizashi 3 - předskokan sériového modelu |