Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Tříkolka Volkswagen GX 3 se již testuje

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Na lednové Los Angeles Motor Show Volkswagen představil neobvyklou studii tříkolky a vzápětí navnadil případné zájemce výzvou: "Jestli jej chcete, řekněte nám to".

Na lednové Los Angeles Motor Show Volkswagen představil neobvyklou studii tříkolky a vzápětí navnadil případné zájemce výzvou: "Jestli jej chcete, řekněte nám to".

Nová tříkolka Volkswagenu sice zdaleka nebyla první autosalonovou studií se třemi koly, ale zajímavé na ní bylo to, že její budoucnost byla plně v rukou amerických zákazníků. Model měl jít do výroby v případě příznivého přijetí. Naše fotografie prvního jezdícího prototypu zdá se potrvzují, že zájem projeven byl a že se na přípavě sériové výroby opravdu pracuje.

Nový volkswagen z dílny designérské skupiny Moonraker je tak trochu automobil a trochu motocykl. Klasická přední náprava s nezávislým zavěšením kol je uzpůsobena k řízení volantem a dvě kola dodávají vozidlu stabilitu. Vzadu je vše spíše motocyklové. Zážehový motor 1,6 (92 kW) pohání přes řetěz zadní kolo (pneumatika 315/30 R18), uložené letmo na výkyvné vidlici. Nic takového jako diferenciál nebo hnací hřídele tento Volkswagen nevozí. Proto má také atraktivní pohotovostní hmotnost 570 kg, která nedělá čtyřválci příliš mnoho starostí. Z klidu na 100 km/h dokáže GX3 zrychlit za 5,7 s, nejvyšší rychlost činí 200 km/h a kombinovaná spotřeba přitom může v evropském jízdním cyklu zůstat na slušných 5,2 l/100 km.

Naši fotografové tento týden zachytili v Anglii jízdu předsériového prototypu na testovacím okruhu Lotusu. To je tak trochu senzace, protože pokud by se spolupráce VW a Lotusu dále rozvinula, nemusel by se sériový model prodávat jen v zámoří, jak zněl původní předpoklad, ale GX3 by se zařadit také do evropské nabídky VW. Pesimistická alternativa říká, že jde pouze o zakázkovou přípravu nového modelu pro americké zákazníky v režii Lotus Engineering.

Testovaný prototyp je v několika detailech odlišný od prezentované autosalonové studie http://news.auto.cz/aktuality/volkswagen-gx3-tri-kola-pro-la.html. Je vybaven jinými koly a také pomocnými kolečky po stranách.

Ondřej Láník
Diskuze (23)
19. 3. 2006 20:19
Re: VW UMÍ
Ideál :-) :yes:
19. 3. 2006 17:22
Re: KRISTOVY RÁNY
:-) :yes:
19. 3. 2006 16:40
Re: postranni kolecka
Testujou to i na hraně... Tohle není témá "Dálníků".
19. 3. 2006 16:23
VW UMÍ
Neboj, brácho, na tomhle si tu leasingoví upíři zuby nenabrousej... VW ví, kde to má nabízet. Státy... spojený státy... tam je cíl. Tohle je přece báječněj stroj určenej k báječnejm zážitkům...