Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker získal 114 objednávek na SSUV D12 Peking-to-Paris

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Ženevská studie supersportovního SUV D12 Peking-to-Paris zaujala více než stovku návštěvníků natolik, že během výstavy podali na stánku Spykeru objednávku.

Celohliníkový automobil dlouhý 4950 mm, široký 2000 mm a vysoký 1775 mm má rozvor 2855 mm. Pod kapotou je zážehový dvanáctiválec do W s objemem 6,0 litrů, s maximálním výkonem 368 kW a točivým momentem 610 Nm, který umožňuje 1850 kg těžkému vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund a dosáhnout maximální rychlosti 295 km/h. Sériová výroba by se měla rozběhnout v posledním čtvrtletí roku 2007.

Nizozemská značka Spyker stará více než sto let byla oživena teprve před pěti lety. V minulém roce zaznamenala tržby 5,8 milionu euro (3,7 milionu v roce 2004). Investice do vývoje nových modelů však jsou stále ještě příliš vysoké na to, aby byly pokryty příjmy z prodeje automobilů. Spyker Cars N.V. je pořád ještě ztrátová automobilka. Změnit by to mělo rozběhnutí obchodu na velkém americkém trhu supersportovních vozů a zřejmě také nový model D12 Peking-to-Paris, jehož prodejní cena činí 250 tisíc Euro.

Ke konci roku 2005 evidoval Spyker 191 objednávek na své vozy. Zakázková výroba 350 vozů C8 Spyder byla zahájena v německé firmě Karmann. V roce 2005 vzniklo 48 Spykerů, letos by to již mělo být více než 100 vozů. Vrcholem závodních aktivit bude účast v závodě 24 hodin Le Mans.

Video ze Ženevy naleznete v samostatném článku: Spyker D12 Peking-to-Paris (video)

Ondřej Láník
Diskuze (4)