Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SRT Viper se prodejně nedaří, firma přeruší jeho výrobu

David Bureš David Bureš 20. 3. 2014 • 18:56
21
Představitelé automobilky Fiat-Chrysler zdůrazňují, že Viper není masovým autem. Prodeje nicméně zůstávají za očekáváním.

Třetí generace amerického sporťáku Viper prodávaná pod značkou SRT koncernu Fiat-Chrysler zatím není prodejně příliš úspěšná. Už loni v říjnu automobilka omezovala její výrobu o výraznou třetinu, nyní dochází k dalšímu radikálnímu kroku, úplnému přerušení výroby.

Automobilka přiznala, že provoz detroitské továrny Conner Avenue vyrábějící SRT Viper bude přerušen mezi 14. dubnem a 23. červnem. Výroba Viperu tak bude zastavena na celých 10 týdnů. Během této doby zůstane 91 zaměstnanců závodu doma.

Sám výrobce si s přerušením výroby těžkou hlavu nedělá. „Zájem zákazníků a dealerů o SRT Viper pokračuje v očekávaných číslech,“ citoval americký server The Detroit News tiskovou mluvčí Chrysleru Diannu Gutierrezovou. Úplná pravda to ale není.

U nejnovější generace Viperu se totiž předem počítalo s výrobou 2.000 aut ročně. Na americkém trhu ale bylo v loňském roce prodáno jen 591 exemplářů Viperu, za první dva měsíce letošního roku si v USA našlo domov 91 zmijí. Kvůli nízkému zájmu zákazníků byla loni v říjnu snížena výroba z devíti aut denně na šest. Na evropském trhu se Viper oficiálně neprodává, možností je pouze šedý dovoz.

Viper nicméně nikdy nebyl prodejním rekordmanem. Od zahájení výroby první generace v roce 1992 vzniklo asi 29.000 exemplářů tohoto auta, které se prodávalo se znaky Chrysleru, Dodge a nejnověji SRT. To konkurenční Chevrolet Corvette je ve srovnání s Viperem doslova masovka. V posledních pěti letech se vyrobilo přes 10.000 kusů Corvette ročně, v době před krizí byla výroba tohoto modelu ještě vyšší.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
26. 3. 2014 08:39
Re: Kdo chce kam, pomozme mu tam
Mno ako sa to vezme v našich končinách je Viper rovnako exotický ako tebou spomínané autá (až na tú R8). Rozhodne narobí (čo sa záujmu okolia týka) dostatok muziky za relatívne málo peňazí. >:D
Avatar - wakantanka
26. 3. 2014 08:37
Re: Kdo chce kam, pomozme mu tam
No keby to bolo "za babku" tak nepoviem ani pol slova >:D Ale keď porovnateľné auto ako je Corvette stojí polovicu, tak to už nie je za babku a potom to stráca celé zmysel ako everyday sportcar a ostáva z neho len sportcar pre fajnšmekrov.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2014 14:59
Re: Kdo chce kam, pomozme mu tam
Tak každému vyhovuje něco jiného, jinému za málo peněz málo muziky a dalšímu za hodně peněz hodně muziky.

Každý si najde co hledá. Resp. může najít.

Protože pozér si viper nekoupí, nebot není předvádění dostatečně lukrativní jako nějaké ferrárko, lambo, maserati, audi r8 atd...
21. 3. 2014 13:10
Viper nebo Corvette
Když on Viper je tak krásný. Pokud bych měl brát nějakou americkou divočinu, tak raději Viper než Corvette. Stejně nejsem kdoví jaký řidič a snad ten nový "Rain mode" pomůže i těm méně schopným :-)
Avatar - Dinar
21. 3. 2014 12:44
Re: Kdo chce kam, pomozme mu tam
Absence automatu je u tak výkonného auta určitě chyba, je to ale součást té koncepce, brutál za babku, což je, jak od začátku tvrdím, přežité a dnes už ani Američané na to neslyší. Debatu o puristech/pozérech ve smyslu manuál/automat bych u aut s výkonem kolem 600 koní vůbec nevedl.