SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV
Jihokorejský SsangYong zachránila v listopadu 2010 před úpadkem indická Mahindra, která jej koupila od čínské SAIC. „Dva draci“, jak zní poetický překlad názvu automobilky z korejštiny, představili počínaje IAA 2011 už spoustu studií. Kromě toho modernizovali i stávající výrobní program, a to radikálně. Jediným sériovým výsledkem nového tvarového směru je ovšem zatím pouze crossover Tivoli, jinak se jedná o výrazné modifikace dosavadních modelů.
SsangYong ale myslí na zadní kolečka a své portfolio chce v budoucnu rozšířit. Konečně? Orientaci v příštích letech naznačuje studií SIV-2. Ta vychází ze SIV-1, která se objevila před dvěma lety také na stejném místě. Zdá se, že vývoj trvá Jihokorejcům poněkud déle, jde víceméně o tvarovou evoluci... Hlavní roli tu hrají marketingové fráze, takže nový designérský jazyk nese název „Dynamic Motion“ (motion – pohyb). SUV je na délku spíš menší, měří 4440 mm, je 1855 mm široké a 1640 mm vysoké. Vzdálenost mezi nápravami činí 2675 mm.
Není divu, že se jedná o hybrid. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový agregát s přímým vstřikem disponuje objemem 1,5 l, nejspíš jde o čtyřválec. Tivoli přitom pohánějí větší šestnáctistovky a výrobce je zmiňoval i u ostatních konceptů, vždy však s ohledem na možnou sériovou výrobu. Výkon aktuální patnáctistovky neuvádí. Podporuje ji malý elektromotor, s pouhými 10 kW. Ke štěstí to autu asi stačí, obzvláště tehdy, když je tato napájena bateriemi s pouhými 500 Wh. Slouží tedy spíše jako generátor, čistě na tento druh energie jet určitě nelze. SsangYong uvažuje i o dalších alternativách: klasickém hybridu s většími články, plug-in verzi a také čistém elektromobilu. Podvozek je proto náležitě uzpůsoben.
SIV-2 si nadále libuje v křivkách a prolisech, ale třeba ty na zadních blatnících vypadají velmi dobře. Černá střecha opticky zvětšuje prosklenou plochu. Ale „dvojka“ nevypadá na první pohled tak drsně jako „jednička“, rozdíl mezi čirou částí a pontonem karoserie není tak markantní. Přibylo pár detailů jako mohutná mřížka v předním nárazníku a vskutku obří koncová světla.
Čtyřmístný interiér má samostatné sedadla pro každého pasažéra, navíc jsou přímo do nich vmontovány reproduktory audiosoustavy! Na palubě najdeme i moderní multimédia, což nepřekvapí. Kabinu v kombinaci tmavě modré a bílé barvy jinak pokrývá hliník, dřevo a Alcantara. Designéři mohou u studie více popustit uzdu fantazii. Ale stejně jako exteriér, i vnitřní prostor už vyznává střídmé tvary blízké sériové produkci, takže k ní asi už konečně není daleko. Doufejme.