SsangYong SIV-1: Smršť studií z Koreje neustává, budoucnost je stále nejasná

SsangYong SIV-1: Smršť studií z Koreje neustává, budoucnost je stále nejasná
 

Jihokorejský SsangYong nejen výrazněji modernizuje svou modelovou nabídku, ale chrlí stále nové a nové koncepty.

Nejnovější studie SIV-1 navazuje na sérii XIV z let 2011-2012. Oranžový XIV-1 se sebevražednými dveřmi se objevil už na poslední IAA ve Frankfurtu, polokabriolet XIV-2 měl premiéru loni v Ženevě a hybridní e-XIV pro změnu v Paříži. Jenže, zatím žádný z nich nepřekročil prototypovou fázi.

Do Ženevy jihokorejská automobilka přivezla další kousek, který dostal název SIV-1. Zkratka tentokrát znamená Smart Vehicle Interface, tedy „chytré rozhraní vozidla.“ Kupříkladu skla a zrcátka jsou pokryta tepelným nanopovlakem pro lepší rozmrazování, disponují i vyhříváním, takže led mizí ještě rychleji. Auto je vybaveno i panoramatickou střechou.

Tvary přídě se oproti sérii XIV trochu zcivilizovaly, designéři se ale nevzdávají muskulaturních prolisů zadních blatníků, nizounkých bočních oken, ani širokého C-sloupku. SIV-1 se ovšem od předchozí trojice liší hlavně klasicky zavěšeným druhým párem dveří. Rozvor byl kvůli nim prodloužen o 10 centimetrů na 2,7 m. Nejedná se tak už o malý crossover s délkou kolem 4,15 m, svými 4,5 metry spadá mezi SUV střední velikosti. Je také 1,88 m široký a 1,64 m vysoký. Střecha se tolik nesvažuje, aby zadní pasažéři měli více místa na hlavu.

Základní tvary palubní desky jsou relativně blízké sérii, přístrojová výbava včetně obří středové obrazovky však ctí digitální hypermodernu. K dispozici jsou všechny moderní vymoženosti včetně přehrávání hudby ve formátu MP3, navigace. bezdrátového připojení chytrých telefonů a tabletů. Čtveřice sedadel je samostatná.

Jak je u posledních konceptů SsangYongu zvykem, v oficiálních technických údajích se objevuje dvojice řadových čtyřválců a taktéž duo převodovek, konkrétně šestistupňový manuál a dvouspojkové ústrojí. Oba motory disponují objemem 1,6 l. Přeplňovaný benzinový motor GDI dává 151 kW (205 k) a poskytuje 280 N.m, diesel s dvojicí turbodmychadel má 110 kW (150 k) a pochopitelně vyšších 360 N.m.

O sériové výrobě žádné ze čtveřice studií se bohužel zatím SsangYong oficiálně nezmínil. Vývoj zřejmě pokračuje, ale dočkáme se jí vůbec někdy?


SsangYong SIV-1
 
Spolupracujeme s Tipcars.com
 









Doporučujeme
10 nejlepších kombi za posledních 60 let 10 nejlepších kombi za posledních 60 let

Představujeme kombi, které můžeme považovat za obzvlášť…

Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento a Santa Fe za cenu Superbu Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento/Santa Fe

Sedmimístné SUV nabídne velkou užitnou hodnotu za dobré peníze.

 




Autoslevy


Související články
Design vozidel SsangYong: Milníky a klíčové práce jihokorejské značky Design vozidel SsangYong: Milníky a klíčové práce jihokorejské značky

Automobily SsangYong jsou z hlediska designu ojedinělými…

SsangYong XLV: lifestylový koncept pro Ženevu SsangYong XLV: lifestylový koncept pro Ženevu

Korejský specialista na SUV na ženevském autosalonu…

 




 
Mercedes-Benz G: Vylepšení za tři roky, ale udrží si hranatý vzhled

Mercedes-Benz G: Vylepšení za tři roky, ale udrží si hranatý vzhled

Dnes 08:56

Kultovní off-road řady G bude i nadále plnit poctivě svou roli exota v modelové skále Mercedes-Benzu bez větších vizuálních změn. Technická vylepšení ale přijdou za tři roky.




Blesk.cz

Děsivé zjištění: Každý druhý den zemře v práci jeden člověk!

Děsivé zjištění: Každý druhý den zemře v práci jeden člověk!

Každý druhý den zemře v Česku člověk na pracovní úraz. A ani v rámci Evropské unie není situace o mnoho lepší.…

Nenechte si zmrznout ibišek. Schovejte ho pod střechu

Nenechte si zmrznout ibišek. Schovejte ho pod střechu

Máte vystavený krásný ibišek venku třeba na sloupku nebo pahýlu o pokáceném stromu? Pokud jste ho ještě…

 

iSport.cz

PĚT otázek kolem Hertla: Proč na ledě tápe? Co s ním bude dál?

PĚT otázek kolem Hertla: Proč na ledě tápe? Co s ním…

Úvod nové sezony se české hvězdě nevydařil. Očekávání fanoušků i klubu jsou velká a to pozici Tomáše Hertla…

Ošetřující lékař Schumachera: Do tří let může být Michael zdráv

Ošetřující lékař Schumachera: Do tří let může být…

Lékař, jenž téměř šest měsíců ošetřoval zraněného Michaela Schumachera, doufá v jeho uzdravení v rozmezí jednoho…

 

Reflex.cz

Bude i letos Zeman mstivý a nepozve některé rektory na Hrad?

Bude i letos Zeman mstivý a nepozve některé rektory na Hrad?

Podle toho, co se proslýchá, nepozve prezident na oslavu státního svátku na Hrad některé rektory univerzit. Loni…

29 bizarních situací, které můžete vidět pouze v Dubaji

29 bizarních situací, které můžete vidět pouze v Dubaji

Ano, Rusko je stále zemí netušených možností, ale například Dubaj, hlavní město stejnojmenného emirátu ve…