SsangYong SIV-1: Smršť studií z Koreje neustává, budoucnost je stále nejasná

SsangYong SIV-1: Smršť studií z Koreje neustává, budoucnost je stále nejasná
 

Jihokorejský SsangYong nejen výrazněji modernizuje svou modelovou nabídku, ale chrlí stále nové a nové koncepty.

Nejnovější studie SIV-1 navazuje na sérii XIV z let 2011-2012. Oranžový XIV-1 se sebevražednými dveřmi se objevil už na poslední IAA ve Frankfurtu, polokabriolet XIV-2 měl premiéru loni v Ženevě a hybridní e-XIV pro změnu v Paříži. Jenže, zatím žádný z nich nepřekročil prototypovou fázi.

Do Ženevy jihokorejská automobilka přivezla další kousek, který dostal název SIV-1. Zkratka tentokrát znamená Smart Vehicle Interface, tedy „chytré rozhraní vozidla.“ Kupříkladu skla a zrcátka jsou pokryta tepelným nanopovlakem pro lepší rozmrazování, disponují i vyhříváním, takže led mizí ještě rychleji. Auto je vybaveno i panoramatickou střechou.

Tvary přídě se oproti sérii XIV trochu zcivilizovaly, designéři se ale nevzdávají muskulaturních prolisů zadních blatníků, nizounkých bočních oken, ani širokého C-sloupku. SIV-1 se ovšem od předchozí trojice liší hlavně klasicky zavěšeným druhým párem dveří. Rozvor byl kvůli nim prodloužen o 10 centimetrů na 2,7 m. Nejedná se tak už o malý crossover s délkou kolem 4,15 m, svými 4,5 metry spadá mezi SUV střední velikosti. Je také 1,88 m široký a 1,64 m vysoký. Střecha se tolik nesvažuje, aby zadní pasažéři měli více místa na hlavu.

Základní tvary palubní desky jsou relativně blízké sérii, přístrojová výbava včetně obří středové obrazovky však ctí digitální hypermodernu. K dispozici jsou všechny moderní vymoženosti včetně přehrávání hudby ve formátu MP3, navigace. bezdrátového připojení chytrých telefonů a tabletů. Čtveřice sedadel je samostatná.

Jak je u posledních konceptů SsangYongu zvykem, v oficiálních technických údajích se objevuje dvojice řadových čtyřválců a taktéž duo převodovek, konkrétně šestistupňový manuál a dvouspojkové ústrojí. Oba motory disponují objemem 1,6 l. Přeplňovaný benzinový motor GDI dává 151 kW (205 k) a poskytuje 280 N.m, diesel s dvojicí turbodmychadel má 110 kW (150 k) a pochopitelně vyšších 360 N.m.

O sériové výrobě žádné ze čtveřice studií se bohužel zatím SsangYong oficiálně nezmínil. Vývoj zřejmě pokračuje, ale dočkáme se jí vůbec někdy?


SsangYong SIV-1
 
Spolupracujeme s Tipcars.com
 









Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 





Související články
Design vozidel SsangYong: Milníky a klíčové práce jihokorejské značky Design vozidel SsangYong: Milníky a klíčové práce jihokorejské značky

Automobily SsangYong jsou z hlediska designu ojedinělými…

SsangYong XLV: lifestylový koncept pro Ženevu SsangYong XLV: lifestylový koncept pro Ženevu

Korejský specialista na SUV na ženevském autosalonu…

 




 
Online chat s Lubošem Vlčkem, šéfem Škoda Auto ČR, právě skončil

Online chat s Lubošem Vlčkem, šéfem Škoda Auto ČR, právě probíhá

24.3. 2015

V pondělí 30. března ve 13:00 k nám do redakce Auto.cz dorazil Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika. Ptejte se na všechno, co vás v této souvislosti zajímá.




Blesk.cz

Rodiny Hanky a Tonči: Jsme šťastní, jsou zdravé. Ale mají za sebou dva těžké roky

Rodiny Hanky a Tonči: Jsme šťastní, jsou zdravé. Ale…

Propuštěné dívky, které se po dvou letech v zajetí vrátily do Česka, jsou podle svých rodin zdravé. Potřebují…

Provence: Perly, které vás chytnou ze srdce!

Provence: Perly, které vás chytnou ze srdce!

Provence - to jsou hlavně nekonečná pole levandulí a vynikající víno. Hlavními magnety regionu jsou velkoměsta…

 

iSport.cz

Proč nebylo plno v Edenu? Lístky byly drahé, přiznala asociace

Proč nebylo plno v Edenu? Lístky byly drahé,…

Byl to smutný pohled. Nikoliv na dění na trávníku, kde se Češi urputně vypořádávali s Lotyši, ale především na…

Kýhos k tučné pokutě: Jestli mají pravdu, zaplatím. Ale Hribik je špatný

Kýhos k tučné pokutě: Jestli mají pravdu, zaplatím.…

Reprezentant Roman Červenka o něm kdysi prohlásil, že z něho dělal debila. Teď si na rozhodčího Jana Hribika…

 

Reflex.cz

Jiří Vyvadil proti USA: Jako kůl v plotě

Jiří Vyvadil proti USA: Jako kůl v plotě

 Oba dva pražští antiamerikanisté uspořádali impozantní demonstraci proti průjezdu amerického vojenského konvoje…

Seriál Policie Modrava válcuje televize - měl 2,3 milionu diváků. Naopak fotbal nezaujal

Seriál Policie Modrava válcuje televize - měl 2,3…

Ještě netušíme, kde se to zastaví, ale kriminální seriál Policie Modrava, který vysílá televize Nova, je stále…