Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong SUT 1 Concept: Pick-up z Jižní Koreji

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Korejská automobilka SsangYong v Ženevě představila koncept pick-upu SUT1, jehož označení je zkratkou pro Sports Utility Truck.

SsangYong SUT1 Concept je evolucí modelu Actyon Sports a jeho sériová výroba se má rozběhnout v druhé polovině letošního roku. Automobilka předpokládá, že v roce 2012 prodá v Koreji a na dalších trzích celkem 35.000 pick-upů SUT1.

Původ novinky odhaluje boční pohled, kdy je vidět, že čtyřdveřová kabina zachovává tvary modelu Actyon Sports. Oba páry dveří jsou prakticky beze změn převzaty z výchozího sériového modelu.

Zcela nový je ovšem design předních partií. Koncept SUT1 dostal ve srovnání s Actyon Sports mnohem konvečnější příď se zcela nově navrženou maskou chladiče, světlomety, nárazníkem, kapotou a blatníky. Na zádi jsou nové blatníky, svítilny i víko ložné plochy.

Prototyp SUT1 je dlouhý 4.985 mm, široký 1.910 mm a vysoký 1.755mm, jeho rozvor je 3.060 mm. Výška a rozvor jsou totožné s Actyonem Sports, SUT 1 je jen o 20 mm delší a 10 mm širší. Oproti nejbližšímu konkurentovi – Mitsubishi L200 – bude SUT1 o 20 mm kratší.

K pohonu pick-upu slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 1.998 cm3, který splňuje normu Euro 5. Tento motor produkuje výkon 114 kW (155 kW) při 4.000 min-1, vrchol točivého momentu je 360 Nm mezi 1500-2800 min-1 a již při 1000 min-1 je k dispozici 190 Nm.

Vybírat bude možné mezi šestistupňovou manuální převodovkou a šestistupňovým automatem. SsangYong nabídne SUT1 ve verzi s pohonem pouze zadní nápravy, ale k dispozici bude i provedení s elektricky přiřaditelným pohonem všech kol. Maximální rychlost nového SsangYongu se má pohybovat okolo 171 km/h.

SUT1 se má od svého předchůdce kromě nového designu, modernizované pohonné jednotky a nových převodovek odlišovat i výrazně rozšířenými možnostmi výbavy. Nový pick-up má nabídnout elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, manuální nebo automatickou klimatizaci, střešní okno, palubní počítač, tempomat, parkovací kameru, bezklíčový přístup a startování, rádio s CD i MP3 přehrávačem a rozhraní Bluetooth.

Součástí standardní bezpečnostní výbavy bude kromě čelních airbagů, předpínačů pásů a ABS i ESP a na zadních sedadlech ISOFIX. Standardem budou i kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Zákazníci mají možnost výběru mezi 16- a 18-palcovými litými koly.

SsangYong Actyon Sports, z nějž SUT1 vychází, byl postaven na základech terénního kupé Actyon. Automobil poháněl vznětový dvoulitrový čtyřválec common-rail s nejvyšším výkonem 104 kW při 4000 min-1 a točivým momentem 310 Nm mezi 1800-2700 min-1. Actyon Sports byl vybaven přiřaditelným pohonem všech kol. Jeho prodej začal v Česku na počátku roku 2007.

Jihokorejská automobilka SsangYong se po bankrotu v roce 2009 snaží o návrat na evropské trhy. Prvním novým modelem je crossover Korando, jehož design navrhoval Giorgetto Giugiaro.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
4. 3. 2011 17:26
Vzhled
No,zepředu to konečně vypadá že by slabší jedinci nemuseli vyhledat po setkání lékařskou pomoc. Boční profil je taková klasika neurazí nenatchne a zadek je bohužel klasika Ssangyong.