Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong SUT 1 Concept: Pick-up z Jižní Koreji

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 3. 2011 • 23:46
33
1
Zobrazit náhledy (33)
SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong SsangYong
Korejská automobilka SsangYong v Ženevě představila koncept pick-upu SUT1, jehož označení je zkratkou pro Sports Utility Truck.

SsangYong SUT1 Concept je evolucí modelu Actyon Sports a jeho sériová výroba se má rozběhnout v druhé polovině letošního roku. Automobilka předpokládá, že v roce 2012 prodá v Koreji a na dalších trzích celkem 35.000 pick-upů SUT1.

Původ novinky odhaluje boční pohled, kdy je vidět, že čtyřdveřová kabina zachovává tvary modelu Actyon Sports. Oba páry dveří jsou prakticky beze změn převzaty z výchozího sériového modelu.

Zcela nový je ovšem design předních partií. Koncept SUT1 dostal ve srovnání s Actyon Sports mnohem konvečnější příď se zcela nově navrženou maskou chladiče, světlomety, nárazníkem, kapotou a blatníky. Na zádi jsou nové blatníky, svítilny i víko ložné plochy.

Prototyp SUT1 je dlouhý 4.985 mm, široký 1.910 mm a vysoký 1.755mm, jeho rozvor je 3.060 mm. Výška a rozvor jsou totožné s Actyonem Sports, SUT 1 je jen o 20 mm delší a 10 mm širší. Oproti nejbližšímu konkurentovi – Mitsubishi L200 – bude SUT1 o 20 mm kratší.

K pohonu pick-upu slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 1.998 cm3, který splňuje normu Euro 5. Tento motor produkuje výkon 114 kW (155 kW) při 4.000 min-1, vrchol točivého momentu je 360 Nm mezi 1500-2800 min-1 a již při 1000 min-1 je k dispozici 190 Nm.

Vybírat bude možné mezi šestistupňovou manuální převodovkou a šestistupňovým automatem. SsangYong nabídne SUT1 ve verzi s pohonem pouze zadní nápravy, ale k dispozici bude i provedení s elektricky přiřaditelným pohonem všech kol. Maximální rychlost nového SsangYongu se má pohybovat okolo 171 km/h.

SUT1 se má od svého předchůdce kromě nového designu, modernizované pohonné jednotky a nových převodovek odlišovat i výrazně rozšířenými možnostmi výbavy. Nový pick-up má nabídnout elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, manuální nebo automatickou klimatizaci, střešní okno, palubní počítač, tempomat, parkovací kameru, bezklíčový přístup a startování, rádio s CD i MP3 přehrávačem a rozhraní Bluetooth.

Součástí standardní bezpečnostní výbavy bude kromě čelních airbagů, předpínačů pásů a ABS i ESP a na zadních sedadlech ISOFIX. Standardem budou i kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Zákazníci mají možnost výběru mezi 16- a 18-palcovými litými koly.

SsangYong Actyon Sports, z nějž SUT1 vychází, byl postaven na základech terénního kupé Actyon. Automobil poháněl vznětový dvoulitrový čtyřválec common-rail s nejvyšším výkonem 104 kW při 4000 min-1 a točivým momentem 310 Nm mezi 1800-2700 min-1. Actyon Sports byl vybaven přiřaditelným pohonem všech kol. Jeho prodej začal v Česku na počátku roku 2007.

Jihokorejská automobilka SsangYong se po bankrotu v roce 2009 snaží o návrat na evropské trhy. Prvním novým modelem je crossover Korando, jehož design navrhoval Giorgetto Giugiaro.

Témata
4. 3. 2011 17:26
Vzhled
No,zepředu to konečně vypadá že by slabší jedinci nemuseli vyhledat po setkání lékařskou pomoc. Boční profil je taková klasika neurazí nenatchne a zadek je bohužel klasika Ssangyong.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku