Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Tivoli: První statické dojmy

David Bureš David Bureš 3. 3. 2015
21
3
Zobrazit náhledy (21)
SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli
Korejská značka SsangYong chce ročně prodávat na 100.000 exemplářů Tivoli. Auto šanci na úspěch má, jen to chce zlepšit jeho kabinu.

SsangYong se zřejmě již oklepal z nejhoršího a v následujících letech chystá expanzi výroby. Jedním z nových modelů se stane malé SUV Tivoli, které se v evropské specifikaci prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě.

Vozy Ssangyong v minulosti neoplývaly zrovna krásou, modelem Tivoli se to ale patrně mění. Malé SUV se totiž dá považovat za designově opravdu povedené auto, snad jen záď je poněkud těžkopádnější. Pravda, inspirace jinými vozy se nezapře – hranatá karoserie lehce evokuje Kiu Soul, do boku vytažená koncová světla zase připomínají Lancii Deltu, celek ale působí originálním dojmem.

Také uvnitř najdeme inspiraci vozy ostatních značek. Vysoký středový panel s rozměrnými tlačítky je jak z Hyundai, gumy na připevnění maličkostí na zadní straně předních sedadel je zase řešení z Renaultu Captur. Volant má tenký věnec, k dispozici jsou tři režimy nastavení posilovače řízení – normal, sport a comfort. Příplatková dotyková obrazovka má moderní grafiku a na pokyny reaguje hbitě.

Kabina je prostorná, také pasažéři na zadních sedadlech mají dostatek prostoru v oblasti kolen i na hlavu. Použité plasty se snaží tvářit jako změkčené, jsou ale tvrdé a působí laciným dojmem. Spíše než to však vadí odér lepidla, který se linul ve všech vystavených vozech. Díky této „vůni“ se posádka vrátí zpět do devadesátých let.

Zavazadlový prostor je 640 dlouhý, 1050 mm široký a 560 mm vysoký. Nakládací hrana leží vysoko, v 82 centimetrech nad vozovkou.

Vývoj Tivoli trval 42 měsíců, do vzniku auta SsangYong investoval na 280 milionů euro (7,7 miliardy korun). Základem vozu je nová platforma, nabídku motorů budou tvořit dvě nové jednotky – zážehový 1.6 e-XGi a vznětový 1.6 e-Xdi, spárované se šestistupňovým manuálem i automatem. K dispozici bude pohon předních i všech kol.


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - MGRR
Zase krok vedle, ale lépe než minule
MGRR
| 16. 3. 2015
V Koreji je to jen novinka, tak je možná v předprodeji zájem - to odsud neposoudíme. Je to podobné, jako když Skoda dá na almaru kolečka, dovnitř motor, tak to bude mít také místně prodejní úspěch.

Ssang jednoduše nedokáže vyrobit pro Evropana srozumitelné auto, je prostě moc Korejsky uživatelské + obrovská ztráta hodnoty. Hyundai dokud si nezaplatila Evropany kteří přepracovali design, na tom byla stejně. Kia je někde na 1/2 cestě mezi Hyundai a Ssang...

V Evropě to bude pro Ssang zase zoufalý krok stranou. Už aktuální model Koranda... je v Evropě prodejní mrtvola a stejné to bude s Tivoli +-

Jejich auta jsou funkčně dobrá, pokud jim odpustíte hodně věcí a jste skromný, podobně jako u Dacie. Dacia je pro spoustu lidí fajn, pro většinu vyžaduje příliš kompromisu, ale těží z ceny.

1. Řadě tady bude levnější SUV, např. Renault a jemu podobná Evropská auta (pro evropany uchopitelnější), pak třeba Kia, Hyundai, Duster-který ale pořád hodně projede a jistě bude časem nový...

2. Pokud se Tivoli objeví v CZ. V TV, novinách jej Škoda a její placené novinářské o(vešky) rozmetají, protože jej postaví proti Romsteru, či dokonce Yeti, VW. Tvrdý podvozek, plasty, lepidlo, tady mne píchlo, tady to tlačí, tady se nevejde pet, nemá stěrku, není to skoda... a jistě budou mít v něčem pravdu... Tivoli bude odepsán...

Pokud by Tivoli v Evropě stál 10-12.000euro, snad by se něco prodejně dělo. Ovšem cenová politika v CZ je katastrofální, jako u všech dosavadně prodávaných aut, proti ceně např. v IT.

Problém Ssangu od 2005 jsou už po třech letech orezlé rámy podvozky Rextonu, Kyronu, Actyonu, Rodiusu - jsou podvozkově kompletně povrchově hodně rezavé. Po pěti letech nenajdete v 1/2 případů VIN - nevím čím se v CZ solí, protože v Německu to tak nemáme, ale každopádně to je šlendriánství a nekvalita Ssangyongu. (ostatně Hyund a Kia na tom nejsou o moc lépe) Karoserie/plechařina jsou v naprostém v pořádku, ale na podvozku povolit při sbíhavosti excentr spodního raměne, nebo šroub na odklon, je po třech-pěti letech nemožné - naprosto žádná antikorozní ochrana, jen nástřik základovkou :) Toto bude ale zřejmě problém více značek, abych nekřivdil.
moc pekne
patrikzx
| 3. 3. 2015
ja ti neviem uz som videl niekolkokrat teslu alebo leaf ale ss korado? za tie roky som videl dva a pokial nemaju servisnu siet a predajcov na uspech mozu zabudnut jedine tak do carrefouru to môzu vystavit ... ak koleos alebo antara su na tom nie najlepsie tak ssang nech to ani neskusa
Avatar - H/K_svwet
moc pekne
H/K_svwet
| 3. 3. 2015
tento rok uz ssangyong pekne stupne v predajoch... a nielen v eu... ale celkovo vo svete .... v korei uz tivoli zbiera prve predajne uspechy :yes:

tivoli je doslova ziva voda pre tuto znacku... verim ze prave aj vdaka nemu ssangypng konecne ozije a prave aj v eu.... kde ma tato znacka velke moznosti v buducnosti.... drzim jej palce a fandim jej :yes: