Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Steinmetz Astra GTC – dynamika na všech frontách

Miroslav Kudělka
Diskuze (12)
Opel Astra GTC má již od výrobce značnou dávku sportovního ducha, ale po zákroku Steinmetzových techniků se z ní stává perla silnic.

Opel Astra GTC má již od výrobce značnou dávku sportovního ducha, ale po zákroku Steinmetzových techniků se z ní stává perla silnic.

Steinmetz je dlouholetý úpravce vozů Opel a jeho kreace jsou již na první pohled charakteristické jednotnými prvky. Stejné byly použity i na nové Astře GTC. Na příď vozu umístil typickou masku chladiče se vzorem plástve a svým znakem, pod standardní spoiler přidal ještě další menší, který omezuje proudění pod vozem. Na boky vozu návrháři přidali nástavce prahů a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka. Záď vozu byla doplněna dvojitým střešním spoilerem a malým spoilerem pod nárazníkem, do kterého jsou zakomponovány dvojité lichoběžníkové koncovky výfuku, další typický prvek.

Aerodynamickému kitu dodávají na dravosti ještě technické doplňky podvozku. Nové, tužší, pružiny jej snižují o 30 mm a jsou sladěny jak s klasickým, tak i s IDS plus odpružením. K dispozici jsou různé velikosti hliníkových kole ST1 nebo ST3. Model ST3 je k dispozici v průměrech 16“ až 19“, přičemž ty největší jsou široké 8“ a obuty do pneumatik 225/35 R 19.

Všechny tyto prvky jsou doplněny také zvýšením výkonu u všech tří motorů určených pro Astru GTC. Pro dva vznětové motory 1,7 CDTI a 1,9 CDTI je připravena přídavná řídící jednotka, která zvyšuje výkon ze 74 kW (100 k) na 89 kW (121 k) u menšího a ze 110 kW (150 k) na 129 kW (175 k) u většího z nich. Tento zásah výrazně navýšil i točivé momenty obou motorů. Menší povýšil z 240 Nm na 300 Nm, větší z 315 na 380 Nm a to oba ve stejných otáčkách jako sériové. Pro zážehový turbomotor 2.0 je připraveno přeprogramování řídící jednotky, které navyšuje výkon o 30 k na 169 kW (230 k) a točivý moment povyrostl z 262 Nm na rovných 300 při 4000 ot/min, což je o 200 méně než v sérii.

Pro interiér je připravena klasická sestava hliníkových madel a pedálů, které doplňují koberce s logem a prahové lišty z nerezivějící oceli.

Miroslav Kudělka
Diskuze (12)