Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stellantis prý zařízl návrat menšího pick-upu RAM, měl to být sourozenec Jeepu

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Všem bylo od začátku jasné, že vytvoření koncernu Stellantis bude stopkou pro některé projekty. Jejich volba je však zatím celkem překvapivá.

Zatímco internetem kolovaly zvěsti o možném zaříznutí značek Lancia a Chrysler, vedení koncernu Stellantis nakonec prozradilo, že chce obě značky naopak pozvednout. Dosti překvapivým rozhodnutím však bylo zrušení týmu SRT, jehož inženýři a další klíčoví zaměstnanci byli převedeni pod křídla nové automobilky a budou se tak podílet na projektech všech značek.

Nyní se však objevuje další rozhodnutí, které nejspíš překvapí nejednoho příznivce amerických vozů. Podle informací GM Authority se totiž vedení koncernu Stellantis rozhodlo zrušit projekt plánovaného návratu menšího pick-upu RAM Dakota, jehož minulá generace zmizela z trhu již s modelovým rokem 2011.

Technickým základem nové Dakoty přitom měl být Jeep Gladiator, se kterým měl RAM sdílet například 3,6litrový motor V6 Pentastar a osmistupňovou automatickou převodovku. RAM Dakota měl ale nabídnout jiný systém pohonu všech kol, pohon pouze zadních kol a pod kapotu se údajně mohl nastěhovat i 3,0litrový diesel V6.

Údajně už se také počítalo s hardcore verzí Rebel, která by nabídla vylepšené odpružení, chráněný podvozek, terénní pneumatiky v základní výbavě a širší možnosti nejen v terénu. Nicméně s tím je nejspíš po sloučení automobilek PSA a FCA definitivně konec.

Kolegové z GM Authority měli získat informace o zastavení projektu od jednoho ze zaměstnanců koncernu, důvody ke zrušení však bohužel nezmiňují. Jako nejpravděpodobnější vysvětlení se však nabízí obyčejná snaha předejít konkurenci z vlastních řad.

RAM Dakota by totiž díky svému dělnickému původu mohl výrazně zasáhnout do velice slibně rozjetých prodejů Jeepu Gladiator, ze kterého by technicky vycházel. Jeep si přitom v minulém roce dokázal ukousnout 13 procent z prodejů středně velkých pick-upů v USA. Předním jsou ale stále modely jako Chevrolet Colorado (17 %), Ford Ranger (18 %) nebo premiant segmentu Toyota Tacoma (41 %).

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
24. 2. 2021 10:04
Nemaj prachy
a bojí se, že si budou navzájem konkurovat. Jak prosté
Avatar - curwasportiva
24. 2. 2021 01:31
Re: Mid-size
Neřekl bych, že se do flotilových emisí počítají auto vyráběná a prodávaná v US...
23. 2. 2021 22:04
Re: Mid-size
zariznuti nedela v EU Francie, ale EU s limitama na flotilove emise.
Avatar - curwasportiva
23. 2. 2021 21:58
Re: oni uz maji davno pickup hotovy
Chrysler uz ma ten truck taky hotovy, Jeep Gladiator, ze ktereho by ten novy mel vychazet...
Avatar - curwasportiva
23. 2. 2021 20:19
Mid-size
Mid-size pickupy v US a Kanade momentalne zazivaji boom. Evropani jsou lacni po pickupech a prave male pickupy zde davaji smysl. Ale Francouzi se je rozhodnout zariznout... Dava to smysl? Nedava!