Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru BRZ Prologue: Technika nového kupé

Jakub Sochor
Diskuze (2)
Nové kupé japonského původu vzešlo ze spolupráce Subaru a Toyoty.

Jestli jste čekali, že Subaru ukáže na IAA nové kupé v definitivní podobě, pak jste asi zklamaní. Tuto třešničku na hvězdném dortu uvidí zřejmě až návštěvníci autosalonu v Tokiu. Ve Frankfurtu je k vidění nekompletní demonstrátor techniky, kterou budou kupé Subaru a Toyoty sdílet.

Na první pohled neobvyklé jméno skýtá logické modelové označení - B (Boxer - plochý motor s protiběžnými písty), R (Rear Wheel Drive - pohon zadních kol) a Z (Zenith - doplnění, vyjadřující směřování značky vzhůru).

Samotný automobil stojí na nové platformě o rozvoru 2.570 mm, která byla vyvinuta s cílem dosažení maximálního potenciálu vozidla s pohonem RWD. Karoserie je dlouhá 4.200 mm, široká 1.770 mm a vysoká 1.270 mm.

Vůz používá plochý nepřeplňovaný atmosférický agregát o objemu 2,0 s přímým vstřikováním a protilehlými válci. Základní mechanické komponenty jsou dílem Subaru, zatímco technologie přímého vstřikování (D-4S) pochází od Toyoty.

Byť konstrukce neoplývá pro Subaru charakteristickým pohonem všech kol, uspořádání hnacího ústrojí je symetrické vůči podélné ose vozidla a tedy optimální z hlediska naladění neutrálního chování na silnici. Čtyřválec s protiběžnými písty je kompaktní a nižší než řadová konstrukce, což jistě využijí designéři i podvozkáři obou značek.

Spuštění sériové výroby prvního produkčního vozu s pohonem zadních kol v historii Subaru je plánováno na jaro 2012.

Jakub Sochor
Diskuze (2)
16. 9. 2011 10:11
Re: Očekávání uhlazeného
moja rec, subaru vyzera uhladenejsie ako "tuzingova" toyota. A myslim (a tajne dufam) ze BRZ STi s permanent-AWD bude realita kam Subaru smeruje. To je ich pole, to oni vedia...

Ufff, zamontuj do toho ludi z ProDrive a myslim ze o mokre sny je postarane >:D
16. 9. 2011 09:34
Očekávání uhlazeného
Doufám, že tato "verze" od Subaru bude uhlazenější, než dle mne příliš na efekt hrající dvojče od Toyoty. A jsem zvědav jestli v budoucnu napadne nějakého "pošuka" stvořit i top verzi s ikonickým třípísmeným označením. A klidně bych se nebránil 4x4, což by v této třídě znamenalo unikum. Samozřejmě by utrpěla zadokolková hravost, na druhou stranu by nastoupila drtivá efektivita. Trochu se mi vkrádá na mysl Prodrive P2.