Subaru BRZ Prologue: Technika nového kupé
Jestli jste čekali, že Subaru ukáže na IAA nové kupé v definitivní podobě, pak jste asi zklamaní. Tuto třešničku na hvězdném dortu uvidí zřejmě až návštěvníci autosalonu v Tokiu. Ve Frankfurtu je k vidění nekompletní demonstrátor techniky, kterou budou kupé Subaru a Toyoty sdílet.
Na první pohled neobvyklé jméno skýtá logické modelové označení - B (Boxer - plochý motor s protiběžnými písty), R (Rear Wheel Drive - pohon zadních kol) a Z (Zenith - doplnění, vyjadřující směřování značky vzhůru).
Samotný automobil stojí na nové platformě o rozvoru 2.570 mm, která byla vyvinuta s cílem dosažení maximálního potenciálu vozidla s pohonem RWD. Karoserie je dlouhá 4.200 mm, široká 1.770 mm a vysoká 1.270 mm.
Vůz používá plochý nepřeplňovaný atmosférický agregát o objemu 2,0 s přímým vstřikováním a protilehlými válci. Základní mechanické komponenty jsou dílem Subaru, zatímco technologie přímého vstřikování (D-4S) pochází od Toyoty.
Byť konstrukce neoplývá pro Subaru charakteristickým pohonem všech kol, uspořádání hnacího ústrojí je symetrické vůči podélné ose vozidla a tedy optimální z hlediska naladění neutrálního chování na silnici. Čtyřválec s protiběžnými písty je kompaktní a nižší než řadová konstrukce, což jistě využijí designéři i podvozkáři obou značek.
Spuštění sériové výroby prvního produkčního vozu s pohonem zadních kol v historii Subaru je plánováno na jaro 2012.