Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester STi vzniklo jen pro Japonsko. Jedno je přesto na prodej v ČR. S řízením vlevo!

Jan Zajíc Jan Zajíc 19. 8. 2022 • 09:16
54
2
Zobrazit náhledy (54)
Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM Subaru Forester STi JDM

Subaru Forester je s námi už od roku 1997. Víte ale, že existuje také ve sportovním provedení STi?

Subaru ho na trh uvedlo v roce 2004, ovšem pouze v Japonsku. Mimo domovský trh značky se Forester STi neprodával.

Verze STi vycházela z druhé generace Foresteru (SG) a od běžné varianty se lišila na první pohled výrazně sportovnější vzhledem. Auto dostalo upravenou přední masku s novými světlomety, jiné nárazníky nebo střešní spoiler. Znát je také o tři centimetry snížený podvozek. Ten samozřejmě obdržel řadu nových dílů, aby vůz nabídl sportovnější jízdní projev.

Pod přední kapotou s charakteristickým otvorem pracoval 2,5litrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 195 kW (265 k) a točivém momentu 252 Nm. Spojený byl s šestistupňovou manuální převodovkou, nechyběl samozřejmě pohon všech kol. Podle dostupných informací Forester STi dokázal zrychlit z klidu na stovku za 5,4 sekundy a rozjel se až na 225 km/h.

Sportovní provedení mělo také výkonnější brzdy Brembo, jezdilo na 18palcových kolech obutých do pneumatik Bridgestone Potenza o rozměru 225/45 R18 a dostalo strmější řízení.

A právě jeden Forester STi se objevil na prodej v České republice. Zajímavé na něm je, kromě samotného faktu, že tu máme dovezený stroj, který byl původně určen výhradně pro japonský trh, že má evropské řízení s volantem vlevo.

Video se připravuje ...

Vůz totiž prošel úpravou, která problém s pravostranným řízením vyřešila přestavbou na to levostranné. Prodejce dále vyzdvihuje čerstvý servis, pěkný stav a další modifikace nutné pro registraci v České republice. Pozoruhodná je také zmínka o výkonu okolo 300 koní. Dosavadní nájezd činí 126.200 kilometrů. Forester STi s řízením vlevo je k mání za 555.555 Kč.

Doporučujeme

Témata
Avatar - m.z.
20. 8. 2022 11:09
Re: kup
Mají tam chybu, sériové 2,5XT mělo 169kw a 320Nm, tak STI muselo mít více, jinak luxusní autíčko to bylo :*)
Avatar - lordlord
20. 8. 2022 10:56
kup
Proč tak malý krouťák?