Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza WRX 265 na českém trhu: 195 kW za 898.800,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Subaru ČR uvádí na trh nový modelový rok 2009 Subaru Impreza 2.5 WRX s označením 265, s přitvrzeným podvozkem a výkonnějším motorem (195 kW místo 169 kW).

Pod kapotou Imprezy WRX 265 je motor s větším turbodmychadlem a několika dalšími úpravami. Standardem je pochopitelně stálý pohon všech kol Subaru Symmetrical AWD se zlepšeným odpružením kol vyladěným a přitvrzeným tak, aby ovládání vozu bylo co nejpřesnější. Do řízení byl nově přidán tlumicí ventil, který redukuje zpětné rázy do volantu. Použity byly silentbloky ze specifikace STI pro zlepšení ovládání v přímém směru a pro lepší odezvu řízení. Dále došlo k zesílení stabilizátorů na průměru o 1 mm a bylo vyladěno odpružení k docílení lineární odezvy a minimální prodlevy.

Novinka inspirovaná světem rallye je vyzdobena atraktivními exteriérovými doplňky, jako je zvětšený zadní spoiler, střešní okno, 17palcová litá kola ve speciální barvě, přední mřížka chladiče je podobná jako u STI s kovovým ornamentem WRX.

Obě přední sportovní sedadla s vyšitým červeným logem WRX mají dvojité červené obšití. Tříramenný volant je vybaven tlačítky ovládání audio soustavy a tempomatu. Standardem jsou přední, boční a okenní airbagy, automatická klimatizace, hliníkové pedály, dělená zadní sklápěná sedadla (60:40), elektricky sklopná zrcátka se směrovými blikači, rádio s 6 CD měničem, xenonové přední světlomety s ostřikovači, šedá hliníková kola 7JJ x 17“ s 225/45 R17 pneumatikami značky Dunlop, Hill Start Assist, bezklíčkové otevírání vozu a systém startování tlačítkem Start/Stop.

V ČR se bude nové WRX nabízet v jedné úrovni výbavy s označením WRX 265. Subaru počítá s prodejem 20 až 30 vozů ročně, bude se tedy jednat o víceméně specifickou a limitovanou nabídku.

Subaru Impreza WRX 265 na českém trhu
Model2.5 WRX (2008)2.5 WRX 265 (2009)
Motor5MT5MT
Zdvihový objem [cm3]24572457
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]169/5200195/5200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]320/2800343/4000
Max. rychlost [km/h]209209
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,56,0
Komb. spotřeba [l/100 km]10,410,4
Cena [Kč]-898.800,-

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Avatar - Hammunasakra
1. 5. 2009 19:21
Re: Milý mariánku!
MOC dobře VÍM o čem mluvíte .. :-)
"Střelce" s TDi na pudelce (tím se OMLOUVÁM těm "normálním/slušným" majitelům - ostatně jednoho GOLF TDi mám i v rodině :-) ) opravdu dobře "znám" (já osobně "miluji" tu SUVERENITU s ním mne ve městě předjíždí/podjíždí/objíždí např. rovným pruhem a na poslední chvíli to "narvou" před kolonu (můj Buřtík je takový "medvídek" /GRIZZLY/ a dlouho nic/nic/nic, až "se ucho utrhlo" a když takovýto "*" mi málem urazil nárazník vystopil, otevřel dveře onoho "já čekat NEmusím" a "odnesl si ho stranou na chodník" - bez auta - a onen "já NEmusím čekat" a dotaz: "CO TO BYLO?!?" jen špitnul: "já tak jezdím DENNĚ" - CO na to říci..) čekající na odbočení apod. 8-s )
Já docela RÁDA jezdím občas "rychle(ji)", ale já taková ta "praštěná", že i když např. s Brumlou jezdíme max. těch 220-225 km/h tak pneu mám s indexem do 270ti km/h a když vím že "domů" pojedu, tak i jemně "přehustím" a "skopičiny/bubosti" asi spíše NEdělám (to je - NEuražte se - ale spíše CHLAPEČkovský "rys").
Jinak to "s čím" jsem myslala tak, že každý vůz je "nějak" konstruován (na určité rychlosti) - to mi připomnělo kdy jsem před lety jela svou první C5 jemně NEpředpisových 135 km/h na tempomat a (s trochou nadsázky) v nedělním dopoledni za slabého provozu řídila "jedním prstem" a v mírné zatáčce jsem míjela postarší Opel Corsa jehož řidič se snažil v zatáčce udržet podobnou rychlost a viditelně s vozem "bojoval" ... TAK nějak jsem to myslela ...
Brumlovo (rozumné) maximum je oněch cca 220 km/h a když začneme zrychlovat ona "totální" jistota "nadřazenost/poklid" lehce "mizí" a i motor se z poklidného "brumlání" ve 4500 ot. musí začít "snažit" ... když touto rychlostí jedete např. s nějakým vozem s V8, dalo by se říci něco jako: Těžce se "nudí" ...
... a prý jsou vozy, které takto jedou i přes 300 km/h ;-)
Tohle POCHOPITELNĚ NElze dělat na dálnicích typu D1 (pokud vím má "špatné podloží"), a samozřejmě to nelze ani na všech německých dálnicích! Mám "jistou praxi" a i na tamních dálnicích vpodstatě "stačí" vůz jakým je Brumla (těch míst kde lze jezdit rychleji je málo ... a nívíc spíše "ubývají").
Znám samozřejmě případy, kdy se mladí MUŽi (opět jen, nebo alespoň HLAVNĚ "muži") "letí" i onou skoro 300 kilometrovou rychlostí v "běžném provozu" - to je ale opravdová "bubost" (já v těch nejvyšších rychlostech dávám nohu nad pedál brzdy i "jen" při "průjezdu" OKOLO nějakého pomalejšího vozu ... jistě jste také zažil když NEčekaně vůz v pravém pruhu třeba jen "zaplave" - NEmluvím o kamionu co nečekaně přejede ve své 90ti kilometrové rychlosti do levého pruhu ... což mi připomnělo jeden VELMi NEpříjemný zážitek ..
Nu "vypovídala" jsem se ..
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 5. 2009 18:56
Re: Milý Iudex(i)!
Milý norday(i)!
NE ;-)
PS: OBĚ mé "dcery" jsou vyfoceny na mé stránce.. :-)

[odkaz]

PS: Obrázky č. 10006 a 169
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 5. 2009 18:54
Re: Milý mariánku!
Ehm ... děkuji :-)
PS: Wolford já moc Moc a MOC ráda (mám v Bregenz na Wolfordstrasse skoro "permanentku" :-)
1. 5. 2009 16:42
Re: Subaří autosvět
No tak tahle myšlenka není vůbec od věci - jen s tím, že pokud by subaru udělalo diesel okolo 150 kW - jako že pravděpodobně ano, aby mohlo hnát dieselem mastodontíky alá Tribeca a podaří se mu je zakomponovat do imprez - tak to bude soda.... a wrx tiše zmizí ze scény.... takže nejsi žádný kacíř, ale vizionář ;-)
30. 4. 2009 10:46
Subaří autosvět
Skoro jako vždy u jakékoliv zprávy kolem Subaru ve mě i WRX zanechává rozpaky.
Skoro mě i napadá málem "kaciřská" myšlenka, co by se stalo, kdyby WRX vůbec neexistovalo. V současné situaci si troufnu tvrdit, že nic dramatického.
Jako "pomalejší", resp. "méně" sportovní a kompromisnější alternativa k STI téměř selhává. Absence SI drive, které z STI umí udělat relativně úsporné a krotké vozidlo. Absence 6° převodovky, která "sráží" WRX pro univerzálnější použití proti STI. Samozřejmě je zde otázka ceny, provozních nákladů a dá se říct i pohodlí ( které se ale u STI proti předchozím generacím také změnilo ).
Toto zamyšlení mě vede k asi "nejšílenější" myšlence ve vztahu k Subaru za poslední dobu.
V případě existence výkonově vyššího dieslu (cca. 170-180HP) s nějakými těmi sportovními doplňky a třeba ještě snížení ceny u STI vidím WRX jako v podstatě nesmyslný model.
P.S. Tak a těď si jdu dát pár facek, jestli se z té "nesmyslné" úvahy proberu.... ;-\