Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza WRX STI sk. N pro závodní tratě za 780.800,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (6)
České zastoupení Subaru neprodává jen vozy homologované pro běžné silnice, ale pokračuje také v exkluzivní spolupráci se společností STI. Nový model Imprezy WRX STI hatchback je nyní soutěžním týmům k dispozici v provedení pro sk. N.

Díky exkluzivní smlouvě, podepsané již v roce 2006 s každoroční opcí na následující rok, i letos zástupci importéra Subaru ČR získali důvěru společnosti STI (Subaru Tecnica International) a jsou nadále výhradním oficiálním importérem nejen základního závodního modelu Gr. N Base Car s karoserií hatchback, ale i veškerých sportovních dílů, které STI pro úpravu závodních vozů značky Subaru společnost STI vyrábí a dodává. Subaru ČR, s.r.o. je tak dále členem výjimečné a prestižní společnosti několika firem, se kterými se STI rozhodlo spolupracovat.

Tato smlouva tedy závodním týmům nejen z České republiky, ale také ze všech okolních zemí, umožňuje objednat vozy i díly bez zahraničních zprostředkovatelů a tedy za výrazně výhodnější cenu a zároveň s dodávkou do České republiky bez výdajů na dopravu. Díky zkušenostem při dodávkách materiálu pro Subaru ČR Rally Team jezdce Vojtěcha Štajfa je pak český importér připraven nabídnout všem zájemcům z řad provozovatelů závodních vozů Subaru objednávkovou službu veškerých potřebných dílů v českém jazyce, což dále zjednoduší dostupnost a komfort tuzemských zákazníků.

Subaru Impreza WRX STi Gr. N Base Car

Závodní vůz Subaru Impreza STI je v současnosti nejúspěšnějším závodním vozem v automobilových soutěžích třídy produkčních vozů. Tento automobil se stal třikrát po sobě vítězem produkčního šampionátu mistrovství světa v rallye (PCWRC) a i na tratích národních mistrovství dokazuje své kvality. Jeho nejnovější provedení disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem s variabilním časováním ventilů, turbodmychadlem s tzv. dvoucestným plněním, zvětšeným mezichladičem, odlehčenými tenčími skly a dalšími technickými vylepšeními. Pro úpravu dle homologace produkčních vozů pro rallye lze vůz osadit závodním brzdovým systémem AP Racing s průměrem brzdových kotoučů 355 mm, resp. 285 mm a hydraulickou ruční brzdou, závodní bezsynchronní převodovkou a závodními řídicími jednotkami motoru a aktivního mezinápravového diferenciálu.

Cena

Díky exkluzivnímu zastoupení STI padá doposud rozšířená domněnka o vysokých cenách závodních vozů a dílů v porovnání s konkurenčními značkami. Nový vůz Subaru Impreza STI Gr. N Base Car určený pro přestavbu na soutěžní závodní vůz je možné objednat již za cenu 780 800 Kč vč. DPH. Tento automobil je japonskou verzí Imprezy, určenou výhradně k přestavbě na závodní speciál a český dovozce jeho cenu stanovil tak, aby umožnil co nejvíce zájemcům jeho pořízení.

Cena již zahrnuje soubor dílů na přestavbu z pravostranného na levostranné řízení. Touto velmi příznivou cenovou politikou chce společnost Subaru ČR podpořit všechny závodníky, kteří se rozhodnou účastnit se závodů s vozem této značky. V žádném případě ale není možné tento automobil přihlásit do normálního provozu, neboť japonská specifikace nesplňuje požadavky evropských homologací. Každý zájemce o tento vůz tak bude muset nejprve instalovat do vozu ochrannou klecovou konstrukci (závodní rám), aby mohl vůz přihlásit jako závodní speciál.

Co se týče závodění na českých tratích, díky této příležitosti a spolupráci s STI se značce Subaru postupně daří oživovat závodní pole na tuzemských soutěžích vozy Impreza stále více. Za uplynulé tři roky Subaru ČR dovezlo již necelou 20 kusů těchto specifikací. Se Subaru Impreza závodí kromě V. Štajfa i Emil Triner, Jan Štěpánek, Dan Běhálek, Jiří Vacek, Robert Achs, nadějný junior Jan Černý a další. Na aktuální podnik Valašská Rallye 2009 je již Subaru druhou nepočetnější značnou ve startovním poli.

Subaru Czech Rallye Team v roce 2009

Spolupráce Subaru Czech rally teamu jezdce Vojtěcha Štajfa s oficiálním importérem značky Subaru se díky nepřerušenému pět let trvajícímu kontraktu stává v českých podmínkách rekordní. Od roku 2005 dokázal tým vybojovat dvě čtvrtá (2006,2008) a dvě třetí (2005,2007) místa v hodnocení FIA Evropského poháru v rallye – central a titul mezinárodního vicemistra České republiky v rallye (2006).

V jubilejní páté sezoně pak přichází pro tým velká změna. Po čtyřech letech postupného používání třech evolucí vozu Impreza WRX STI (modely 2005,2006 a 2007) s dosud tradiční karoserií sedan přezbrojují Vojtěch Štajf se střídajícími se spolujezdci Jiřím Černochem a Michalem Ernstem na zbrusu novou verzi vozu. Je jím zcela nové provedení Imprezy WRX STI s karoserií hatchback. Ta v sobě skrývá proti minulým generacím řadu technických vylepšení, v prvé řadě je to delší rozvor, naprosto odlišná konstrukce zadní nápravy, o variabilní časování výfukových ventilů vylepšený motor (závodní verze používá provedení 2,0 Turbo) a celkově lepší vyvážení vozu a rozložení hmotnosti. Na stavbě vozu, dodaného prostřednictvím Subaru ČR, se kromě importérské společnosti podílely dodavatelé AMD, AMS, Brzdy CZ, Castrol, Custom Cages, EVO Corse, Exedy Racing, OMP, Pectel, Pirelli, Prodrive, Reiger, Skacel, STI a další renomované společnosti. Koordinaci stavby vozu a technická řešení měl na starosti Jan Kubíček, samotnou stavbu vozu pak šéfmechanik Pavel Janoušek se spolupracovníky.

I když byla novinka s číslem homologace FIA N5714 vylepšena o všechny nově homologované díly k 1.3.2009 a Subaru Czech rally team tak má k dispozici tu nejlepší techniku, která je u produkční verze Subaru k mání, skutečný potenciál vozu ukáží až časy na rychlostních zkouškách. Konkurence v MMČR v automobilových soutěžích je letos navzdory hospodářské recesi velmi početná, kromě tradičních soupeřů s plejádou produkčních vozů se již na Valašské rallye objeví sedm vozů specifikace S2000. Jak již celosvětová porovnání v rámci světového nebo IRC šampionátu napovídají, obě tyto koncepce patřící do společné třídy N4 spolu za normálních okolností soupeřit nemohou.

První dva testy Subaru Czech rally týmu uskutečněné před Valašskou rallye ale ukazují, že v rámci klasických produkčních vozů disponuje tým naprosto špičkovou technikou a má na to, poprat se o co nejvyšší umístění. Strategie do letošního sedmidílného šampionátu je jednoznačně zaměřena na spolehlivost a pravidelné bodování, jelikož se počítá pět nejlepších výsledků. V rámci reprezentace, kde Vojtěch Štajf opět figuruje v návrhu podaném Autoklubem ČR na MŠMT, by se měl Czech National Subaru team opět zúčastnit FIA Evropského poháru v rallye Central. Prvním plánovaným zahraničním závodem tak je květnová Saturnus Rallye ve Slovinsku.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Avatar - gld
25. 3. 2009 20:11
Re: Zavodni vuz Subaru Impreza STI neni v soucasnosti nejusp
chápeme sa?..

prosím, však sa chápeme >:D

p.s. keby nie tak irónia
25. 3. 2009 13:59
Re: Zavodni vuz Subaru Impreza STI neni v soucasnosti nejusp
Impreza, jeden z nejuspesnejsich soutezaku, se nehodi na zavody...to je celkem super formulace >:D :no: .
Avatar - gld
24. 3. 2009 19:18
Re: Zavodni vuz Subaru Impreza STI neni v soucasnosti nejusp
z čoho usudzuješ že nová impreza nie? Podľa mňa kufor nikomu na rally nie je treba
24. 3. 2009 15:42
Re: Zavodni vuz Subaru Impreza STI neni v soucasnosti nejusp
Ta soucasna asi zatim moc ne, ale pockame na Marcuse co s Imprezou WRC zajede.
Avatar - gld
24. 3. 2009 15:32
Re: Zavodni vuz Subaru Impreza STI neni v soucasnosti nejusp
Nj, impreza sa na závodenie nehodí..história ti dá zapravdu 8-s