Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy 2,0GT DIT: 300 koní a 400 Nm pro japonský trh

David Bureš David Bureš 9. 5. 2012 • 02:57
13
15
Zobrazit náhledy (13)
Subaru Legacy Subaru Legacy Subaru Legacy Subaru Legacy Subaru Legacy Subaru Legacy Subaru Legacy Subaru Legacy
V Japonsku se začala prodávat nová vrcholná verze Subaru Legacy poháněná novým motorem.

Nabídka motorů pro Subaru Legacy byla na domácím japonském trhu v rámci faceliftu rozšířena o čtyřválec 2,0 GT DIT. Ten se objevil pod kapotou stejnojmenné vrcholné verze tohoto modelu. Modernizované Legacy se v Japonsku začalo prodávat tento týden.

Agregát 2,0 GT DIT je dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem typu boxer s přímým vstřikováním. Jednotka je naladěna na výkon 221 kW (300 k) v 5600 min-1, vrchol točivého momentu 400 Nm je dostupný mezi 2000 a 4800 min-1.

Síla motoru je prostřednictvím převodovky s plynule měnitelným převodem posílána na všechna čtyři kola.

Motor má o 15 koní a 50 Nm navrch oproti stávajícímu plochému 2,5litrovému čtyřválci s turbodmychadlem. I díky použití systému stop-start má být dvoulitr o pětinu úspornější.

Nově nabízená jednotka je čtvercová, vrtání i zdvih mají 86 mm. Je tak jasně patrné, že má stejný základ s motorem v Subaru BRZ /Toyotě GT 86. Na rozdíl od něj však disponuje turbodmychadlem a vlastním systémem přímého vstřikování. To BRZ používá atmosférický motor s přímým vstřikováním D-4S od Toyoty.

Legacy ve vrcholném provedení dále disponuje tužším odpružením zvyšujícím stabilitu auta při vysokých rychlostech a při jízdě v zatáčkách.

Standardem jsou zde 18palcová hliníková kola, hlavním motivem je modrá barva.

Všechny verze Legacy se dočkaly lehké modernizace, upraveny byly hlavní světlomety i šestihranná maska chladiče. Přepracovaný nárazník má vůz opticky rozšiřovat. Uvnitř jsou použity kvalitnější materiály, díky změně barvy přístrojové desky do kovově černé má interiér působit sportovnějším dojmem.

Upraven byl také atmosférický 2,5litrový boxer. Ten nyní nabízí výkon 127 kW a točivý moment 235 Nm.

Související články

Témata
Avatar - Mireon
10. 5. 2012 08:30
Re: úspěch?
Cože 3.6ka opravdu končí v Evropě. Ach jo. To je velká škoda. EU by se měla zamyslet. Minulý týden jsem jel s Outbackem 3.6 trasu Brno-Strakonice. Rozhodně jsem nebyl brzda provozu 150 dálnice 110 okresky 60 město. Dokonce jsem byl i v koloně. Výsledná spotřeba 8.8 po dotankování. Neuvěřitelné. Nepotřebují ani turba ani přímé vstřikování. Auto téměř shodné s mým allroadem s téměř poloviční spotřebou. Bravo Subaru.
Avatar - Bristol
9. 5. 2012 23:02
legacy
skutečně působivý vůz... :yes: jeden z nejkrásnější a nejnevšednějších vozů střední třídy...a dle mého v evropě neprávem opomíjen...a velká škoda že si většinou japonci takovéhle lahůdky schovávají jen pro svůj...případně pro britský a americký trh...
9. 5. 2012 19:21
Re: úspěch?
Pánové :yes: :yes: a souhlas.
9. 5. 2012 14:41
Re: úspěch?
Evropa zkrátka z velké části chce své vlastní modely, tedy pro Evropu navržené. Typické americké nebo japonské auto tady moc příznivců nezíská. Zvláštní je, že před 20 lety japonská auta Evropě nevadila. Alespoň mi to tak přijde. Globální modely a Evropa nejdou dohromady, pokud s Evropou na mysli nebyly navrženy.
Avatar - KANKUNEN
9. 5. 2012 14:25
Re: úspěch?
Jako vlastník STI bych rád pro rodinu Lagacy, ale design to nedovolí a kombinace jako nabízí Mazda diesel s kvalitním automatem se jaksi nekoná.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku