Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Levorg: Sériové kombi se ukáže na Nový rok

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 12. 2013 • 14:43
31
11
Zobrazit náhledy (31)
Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg
Subaru představilo na autosalonu v Tokiu předprodukční prototyp nového kombi Levorg. Definitivní sériovou verzi odhalí na Nový rok.

Automobilová divize koncernu Fuji Heavy Industries spustí na Nový rok speciální webovou stránku věnovanou novému modelu. Levorg byl poprvé prezentován v Tokiu 20. listopadu. Název je složeninou z anglických výrazů Legacy (dědictví, odkaz), Revolution (zajisté netřeba překládat) a Touring (cestovní). Kombi v modrošedé metalíze mělo rozvor 2650 mm, bylo 4690 mm dlouhé, 1780 mm široké a 1485 mm vysoké. Velikostně tak spadá mezi současnou Imprezu a Legacy. Prototyp vážil 1540 kg a v interiéru bychom našli kromě dvou tříapůlpalcových obrazovek také doplňky v klavírním laku a kovu. První vystavený Levorg byl vybaven armádou elektronických asistentů včetně předcházení kolizím a udržování vozu v jízdním pruhu. Jim dodávají data dvě kamery EyeSight.

Standardem produkční verze je sedm airbagů, ta se od prototypu příliš vzhledově lišit nebude. Výrobce je na informace zatím skoupý. Pod kapotou však najdeme dvojici agregátů, která byla oznámena již při představení onoho prvního kusu, stejně jako další údaje. Slabší čtyřválcový přeplňovaný zážehový boxer s přímým vstřikem DIT objemu 1,6 l nabídne 125 kW výkonu a 250 N.m točivého momentu. Silnější dvoulitr se chlubí 221 kW a 400 N.m dostupnými od 2000 otáček. Přenášet je bude vždy bezestupňové ústrojí Lineartronic výhradně na obě nápravy, k dispozici je i kontrola trakce VDC. Milovníci manuálních převodovek přijdou zkrátka. Režim S-Drive najdeme u obou, v prvním případě má dvě možnosti nastavení, u dvoulitru však CVT disponuje sportovnější charakteristiku s osmi možnými předvolbami. Průměrná spotřeba podle dosud udaných hodnot se pohybuje od 5,7 (u 1,6) do 7,6 l/100 km (u 2,0).

Podvozek s nezávislým zavěšením má vpředu zatím blíže nedefinované vzpěry, vzadu jsou dvojité lichoběžníky. Modely s dvoulitrem váží 1570 kg a jezdí na osmnáctipalcových kolech s obutím rozměru 225/45, šestnáctistovky mají menší „sedmnáctky“ s pneumatikami 215/50. Řízení je vybaveno elektrickým posilovačem.

Subaru už oznámilo i cenové rozpětí. Základní model 1.6 GT přijde na 2.667.600 jenů (506 tisíc korun). Nejdražší provedení 2.0 GT-S EyeSight stojí 3.564.000 jenů, tedy 676.100 Kč. Levorg zůstane alespoň prozatím vyhrazen pouze japonskému trhu, tamní zákazníci si nový „sports tourer“ budou moci pořídit kromě výše zmíněné barvy i v bílé perleti. Je zajímavé, že již delší dobu známe i podobu sedanu. Nový model WRX představený v Los Angeles totiž nevychází z aktuální Imprezy, ale právě z kombi Levorg.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Levorg
| 30. 12. 2013
Stale je to kombi...a nazivo vzbudzuje viac respektu ako Alltrack,XC70,Octavia Scout ci podobne v triede

[odkaz]
Levorg
| 30. 12. 2013
predchadzajuci Forester je takisto fajn a je tiez krajsi ako predchadzajuce generacie...

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Hlavně neudělat pěkné auto!
| 30. 12. 2013
Tak by se dala shrnout základní filozofie Subaru.
Subaru :)
| 30. 12. 2013
Subaru mam rad...len mam pocit, ze to je prezlecena Toyota Auris kombi. :yes: :yes:
Levorg
| 29. 12. 2013
Jako vetsina to ja vidim presne naopak. Zvlast ten outback je obluda uplne nehorazna. Z elegantniho zvednutyho kombiku udelali tuctove opuchle SUV.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku