Subaru Outback: Světová premiéra společně s novým Legacy
V podsegmentu terénních kombi střední třídy, který Subaru v polovině devadesátých let s modelem Outback vytvořilo, letos dojde k výraznému zhuštění konkurence. K tradičnímu soupeři Volvu XC70 přibude Audi A4 Allroad a Saab 9-3X. Subaru proto nechce čekat a nová, v pořadí čtvrtá, generace Outbacku má premiéru hned vedle výchozího modelu Legacy.
Nová podvozková platforma je největší v 15leté historii modelu. Rozvor narostl o 71 mm na 2740 mm, přitom prostor pro cestující na zadních sedadlech vzrostl na délku dokonce o 10 cm. Výrazný je také přírůstek na šířku o 5 cm (na 1821 mm), výška nového Outbacku je 1669 mm. Vnitřní prostor narostl co do šířky i výšky, celkem je uvnitř o 8 % více místa než v minulé generaci. Zvětšil se i zavazadlový prostor, mimo jiné díky použití nové zadní nápravy s dvojitými lichoběžníky. Vpředu Subaru zůstává u nápravy se vzpěrami McPherson.
Tím, co především odlišuje Outback od Legacy, je vyšší světlá výška. V případě nové
generace má tento parametr hodnotu 221 mm. Samozřejmostí je pak sada ochranných plastů a mírně upravený design jednotlivých detailů karoserie. Novinkou je v danou chvíli vzhled zadní části karoserie, který s největší pravděpodobností převezme také dosud nepředstavené kombi Legacy.
V době světové premiéry je Outback prezentován se dvěma motory – čtyřválcem 2,5i, který má na výběr šestistupňovou manuální převodovku, a šestiválcem 3,6R, standardně s pětistupňovým automatem. Pozdější příchod přeplňovaných motorizací není vyloučen, nasazení turbodieselu pro evropské trhy je pak očekávanou nutností.
Základní 2,5i má atmosférické plnění a rozvod ventilů SOHC. Dosahuje nejvyššího výkonu 125 kW při 5600 min-1 a točivého momentu 230 Nm při 4000 min-1. K větší hospodárnosti provozu přispívá optimalizovaný chladící okruh a vylepšené proudění výfukových plynů skrz katalyzátor. Šestiválec má nejvyšší výkon 188 kW při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí 335 Nm při 4400 min-1. Motor má stejné vnější rozměry jako starší třílitr. Díky většímu objemu a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů se může pochlubit stejnou spotřebou při lepších výkonových parametrech.