Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback: Světová premiéra společně s novým Legacy

Diskuze (77)
U Subaru nehodlají své příznivce příliš napínat. Jen pár dní poté, co byly zveřejněny obrázky nového Legacy, přichází premiéra odvozeného modelu Outback. Jeho 4. generace také nepřímo přináší odpověď na otázku, jak bude vypadat nové Legacy ve verzi kombi.

V podsegmentu terénních kombi střední třídy, který Subaru v polovině devadesátých let s modelem Outback vytvořilo, letos dojde k výraznému zhuštění konkurence. K tradičnímu soupeři Volvu XC70 přibude Audi A4 Allroad a Saab 9-3X. Subaru proto nechce čekat a nová, v pořadí čtvrtá, generace Outbacku má premiéru hned vedle výchozího modelu Legacy.

Nová podvozková platforma je největší v 15leté historii modelu. Rozvor narostl o 71 mm na 2740 mm, přitom prostor pro cestující na zadních sedadlech vzrostl na délku dokonce o 10 cm. Výrazný je také přírůstek na šířku o 5 cm (na 1821 mm), výška nového Outbacku je 1669 mm. Vnitřní prostor narostl co do šířky i výšky, celkem je uvnitř o 8 % více místa než v minulé generaci. Zvětšil se i zavazadlový prostor, mimo jiné díky použití nové zadní nápravy s dvojitými lichoběžníky. Vpředu Subaru zůstává u nápravy se vzpěrami McPherson.

Tím, co především odlišuje Outback od Legacy, je vyšší světlá výška. V případě nové

generace má tento parametr hodnotu 221 mm. Samozřejmostí je pak sada ochranných plastů a mírně upravený design jednotlivých detailů karoserie. Novinkou je v danou chvíli vzhled zadní části karoserie, který s největší pravděpodobností převezme také dosud nepředstavené kombi Legacy.

V době světové premiéry je Outback prezentován se dvěma motory – čtyřválcem 2,5i, který má na výběr šestistupňovou manuální převodovku, a šestiválcem 3,6R, standardně s pětistupňovým automatem. Pozdější příchod přeplňovaných motorizací není vyloučen, nasazení turbodieselu pro evropské trhy je pak očekávanou nutností.

Základní 2,5i má atmosférické plnění a rozvod ventilů SOHC. Dosahuje nejvyššího výkonu 125 kW při 5600 min-1 a točivého momentu 230 Nm při 4000 min-1. K větší hospodárnosti provozu přispívá optimalizovaný chladící okruh a vylepšené proudění výfukových plynů skrz katalyzátor. Šestiválec má nejvyšší výkon 188 kW při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí 335 Nm při 4400 min-1. Motor má stejné vnější rozměry jako starší třílitr. Díky většímu objemu a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů se může pochlubit stejnou spotřebou při lepších výkonových parametrech.

Diskuze (77)
Avatar - Andromeda
11. 4. 2009 13:09
Re: Jak se mi nelibilo nové Legacy,
;-) Moc hezky napsáno :yes:
11. 4. 2009 12:35
Jak se mi nelibilo nové Legacy,
tak s Outbackem je to lepší. Počkám, jak mi radil jeden kolega, až to auto uvidím na živo - dám na jeho radu a zhodnotím až pak, ale dovolím si regovat na pár výroků, které tu zazněly.
Ad premisa - kdo nemá na pořádné auto - kupuje subaru - No porovnám-li cenu nového XT s ročním autem - tedy v podstatě novým - od audi či bmw - nevidím rozdíl. BMW je perfektní vůz s dokonalým pracovištěm řidiče - a lhal bych, kdybych řekl, že čistě pro zábavu bych ho nechtěl - ale pokud tedy mluvíme o autu, vyhovujícím mým potřebám a zálibám, musel bych si vrtule pořídit dvě - jedno rezervní.... K audi se vyjadřovat nebudu, protože fóršprunk turch technýk je vidět na počtu servisních zásahů u těchto klenotů. A navíc studenočumáčí interiér audi - byť luxusní Vám nepomůže, když na blikačkách stojíte na dálnici a čekáte na apšlepfágen. Jinak já když jezdil audi měl štěstí na kus - krom jednom kikslé elektroinstalace, kdy se palubka rozsvěcela jak vánoční stromeček, jsem jezdil normálně. Kolegové toto štěstí neměli a nejvíc mne bavili jejich ranní telefonáty typu - ty vole zas mně to nepustí dovnitř.... A jistě - BMW, Mercedes a Audi jsou v očích lidí, kteří měří jiným jen podle hmotných statků - odznakem schopností - servis drahý, díly drahé, auta drahá - ty ten na to musí mít - to je machr...
K prohlášení, že to subárku při ultimátní jízdě nandá Fabie - velice odvážné tvrzení a jsem k dispozici. Velmi rád se podívám na divoké ultimátní průjezdy zatáček sériové fábie - btw - legacy je jiná třída..... ale když už srovnáváme hrušky s jablky, že.....
Takže - závěrem - pokud bych na to měl - jako, že jsem - použiji slovo z příspěvku - tak vysoko nedochcal - tak si na ježdění na silnici pořídím aston martin, do terénu LC, a na dřevo H3T. Jelikož ale nejsem Bohem nadán schopnostmi jako ostatní - driftuji na pískovišti a jezdím sociálním vozem, který mi vyhovuje ;-)
Avatar - skejpa
11. 4. 2009 11:18
Re: JISTOTA
:yes:
Avatar - borovička pivo ako je tu živo
Re: JISTOTA
v niečom máš pravdu, v niečom nie. Napr. tá navigácia je hlúposť, ja mám v outbacku navigáciu a čuduj sa svete je to kenwood=garmin, pozri si fotky na MA. Nie je to žiadna prestavba, jednoducho môj predajca používa hlavu a ponúka riešenia nie kecy. Keď to porovnávam napr. s phaetonmi kde dodnes nemám handsfree, pretože ho tam servis _nevie_ namontovať (skúšal som nie jeden servis) a porovnám si "triedy" outbacku a phaetonu tak je to hanba. A nikde nevypisujem, že u phaetonu mám smolu.
Jednoducho konkrétne outack je auto pre špecifickú skupinu zákazníkov, ktorý potrebujú auto aj na cestu aj mimo cestu. A zatiaľ nemal konkurenciu. Teraz možno A4 allroad ale inak nič (kvôli svetlej výške). Kúpiť si outback na rodinné jazdenie po diaľnici, to chce už fanúšika.
A ako majiteľ outbacku môžem povedať, že je to auto, s ktorým veľmi rád jazdím. Nepamätám si bežné auto v týchto cenových reláciách, ktoré by ma tak chytilo ako toto. Vlastne klamem, doma je nová hračka ale s tou sa nedá jazdiť denno denne.
11. 4. 2009 09:48
Re: JISTOTA
U Subaru ale i u ostatních japonců je vše v pořádku, pokud si průměrný, nenáročný zákazník. Ovšem v případě, že chceš něco, co 51% zákazníků nepožaduje, už zažíná být problém. Např. konkrétně u Subaru: chceš silnější než 110kW diesel? Máš smůlu. Chceš ho mít v AT? Máš smůlu. Chceš funkční navigaci pro ČR? Prodejce ti řekne, zbytečně byste si připlácel za nejvyšší výbavu, lepší službu vám udělá kdejaký přenosný Garmin. A tak můžu pokračovat. Takže výsledek je ten, že v "megabalíčcích" je opravdu spousta věcí, ale při detailnějším prozkoumání, je tam polovina věcí, které člověk ani nechce a druhá polovina, která mu tam schází.